تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820767549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیروزی دولت در برگزاری یک انتخابات با نشاط و حداکثری است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار سمنان: پیروزی دولت در برگزاری یک انتخابات با نشاط و حداکثری است خبرگزاری پانا: استاندار سمنان با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال گفت: پیروزی دولت در برگزاری یک انتخابات با نشاط و حداکثری است و دولت به دنبال دخالت در انتخابات نیست.
۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ خرداد ساعت 08:58

خبرگزاری پانا+




به گزارش خبرگزاری پانا، محمد وکیلی در نشت خبری با خبرنگاران رسانه های این استان، با اشاره به اینکه توسعه متوازن با بودجه و اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست اظهار کرد: مقدمه تحقق توسعه متوازان در استان این است که مجموعه مدیران استان، نگرش توسعه ای داشته باشند و نه نگاه بخشی.
وی با انتقاد از طرح مسائل پوپولیستی برخی افراد و جریان ها، تصریح کرد: منافع برخی در گروه این است که در مقاطعی بین اقشاری از مردم و لایه های اجتماعی، هیجان ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه توسعه پایدار و رشد متوازن با اعتبارات دولتی محقق نمی شود، افزود: همه بودجه دولتی که به بخش عمرانی استان سمنان در سال گذشته تخصیص یافته 75 میلیارد تومان بوده و این در حالی است که سال گذشته از نظر تخصیص بودجه ، استان سمنان عملکرد بسیار خوبی داشته است.
وی،ادامه داد: وظیفه دولت در این بخش این است که زیرساخت ها را برای توسعه متوازن استان فراهم کند. زیرساخت ها را به گونه ای ایجاد کند که فرصت های سرمایه گذاری را برای همه استان فراهم کند و دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر کوشیده در استان در این راستا حرکت کند و خوشبختانه در حال حاضر بسترها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان ایجاد شده است.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان،با بیان اینکه سرمایه گذار به دنبال سود و تولید بیشتر است به عدم استقبال سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در مناطق دورافتاده و کم برخوردار اشاره کرد و گفت: باید ما به عنوان نماینده دولت در استان به گونه ای عمل و برنامه ریزی کنیم که سرمایه گذار به سرمایه گذاری در مناطقی نظیر میامی و شرق استان نیز ترغیب شود لذا برای تحقق این مهم باید اختیارات استان ها افزایش بیابد و مدیریت درآمد و هزینه ها به استان ها واگذار شود.
استاندار سمنان، در خصوص وضعیت اشتغال و بخش تولید، گفت: در حال حاضر برنامه دولت این است که از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری و همزمان بستر را برای تولید و ایجاد اشتغال جدید فراهم کند.  ما نیز در استان بیشترین تمرکز خود را در این بخش مصروف کردیم .
وکیلی تصریح کرد: آنچه در این دولت در حوزه واردات برآن تاکید شده، واردات مواد اولیه است که این واردات از آنجا که نیاز بخش تولید است و ارزش افزود ایجاد می کند مانعی در افزایش آن نیز نیست. آنچه ما به آن ایراد وارد می دانیم واردات کالاهای لوکس و تزئینی است که متاسفانه امروزه شرایط در کشور ما به گونه ای شده که از نظر لوازم لوکس دومین کشور جهان و از نظر مصرف کالاهای آرایشی در رتبه نخست جهان ایستاده ایم و این موارد است که نگران کننده است وگرنه واردات مواد اولیه کارخانه ها امری ضروری و مایه رونق بیشتر بخش تولید است.
استاندار سمنان، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نه تنها مخالف واردات مواد اولیه نیست بلکه علاقه مند به آن است اما ما با ترویج مصرف کالای لوکس در مراکز دولتی و دستگاه های اجرایی مخالفیم و در استان نیز مانع از آن خواهیم شد و از همین رو به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ کردیم که تحت هیچ شرایطی کالای خارجی که مشابه داخلی دارد را خریداری نکنند.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس و خبرگان رهبری، اظهار داشت: دکتر روحانی و دولت یازدهم باور دارند که مهم، اعتماد و احترام به رای مردم است و از این رو مهم نیست که مردم نام چه کسی را به صندوق می اندازند مهم این است که به انتخاب مردم احترام بگذاریم.
وی حضور حداکثری ملت را پیروزی دولت ارزیابی کرد و گفت: پیروزی دولت در برگزاری یک انتخابات سالم، بانشاط و حداکثری است و در این شرایط هر جریان و حزبی که به پیروزی برسند، پیروزی دولت نیز هست چرا که وظیفه دولت و حاکمیت پاسداری و احترام به انتخاب مردم است.
وکیلی، با بیان اینکه تمامی انتخابات پس از انقلاب سالم بوده اند، افزود: سلامت انتخابات بیش از هر چیز دیگری برای دولت یازدهم از اهمیت برخوردار است و مقام معظم رهبری نیز رای مردم را حق الناس دانسته و از این رو پاسداری از آن وظیفه شرعی و قانونی ما است. لذا ما روزی خود را پیروز انتخابات می دانیم که از رای و انتخاب مردم پاسداری کرده باشیم.
وی با اذعان به اینکه فضای انتخابات باید اخلاقی و واقعی باشد تصریح کرد: باید فضای رقابتی سالمی برای همه افراد و گروه ها مهیا شود. ضمن اینکه نباید فضای کشور به سمت چالش و ایجاد انتظارات غیرواقعی و غیرعملی برود.
وی با انتقاد از برخی شعارهای غیرواقعی انتخاباتی که برای جلب آراء مردم از سوی کاندیداها مطرح می‌شود اضافه کرد: کاندیداهای مجلس نباید در خارج از چارچوب وظایف و اختیارات بک نماینده مجلس به مردم حوزه خود وعده دهند ؛ چرا که این وعده ها ، انتظارات مردم از کشور را بالا برده و عدم تحقق آنها باعث ناامیدی می‌شود.
استاندار با بیان اینکه اصل بر اعتماد مردم و احترام به انتخاب آنها است، اضافه کرد: دولت دکتر روحانی در صورتی که این مهم تحقق بیابد فارغ از اینکه چه کسی یا کسانی رای آورده اند ، خود را پیروز انتخابات می داند.
استاندار سمنان، همچنین در خصوص اجرای پروژه پژوهشکده علوم سلولی-مولکولی(رویان) جهاددانشگاهی در مهدیشهر، خاطرنشان کرد: ما در اجرایی شدن این پروژه جدی هستیم.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان ادامه داد: دو بخش سرطان شناسی و گوسفند نژاد سنگسری که از نژادهای برتر کشور است از جمله پیشنهادهای ما برای طرح در این پژوهشکده است که مذاکرات خوبی نیز در این خصوص با جهاددانشگاهی داشته ایم.
 وکیلی به مشکل کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه پروژه های خوبی در استان سمنان انجام شده اما به دلیل ابعاد خشکسالی در چند سال اخیر، همچنان با بحران آب روبرو هستیم.
وی،به فرسودگی شبکه های توزیع آب در این استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه بخش مهمی از آبی که با هزینه های بسیار بالا تولید و استحصال می شود به خاطر فرسودگی شبکه ها به هدر می رود از این رو مدیریت استان بخشی از اعتبارات دولتی را برای رفع این مشکل گذاشته اما با توجه به گستردگی شبکه و کمبود منابع تکمیل آن نیاز به زمان بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه افت شبکه های آب بسیار بالا است اضافه کرد: با اقداماتی که در سال 93 انجام و یا در سال جاری پیش بینی شده امیدواریم افت شبکه ها به طور مثال از 30درصد هدرفت به 10 درصد برسد.
استاندار سمنان به برنامه های استان در حوزه سدسازی اشاره کرد و گفت: کار اجرایی سد مجن به پایان رسیده است.همچنین سد چاشم امسال در ردیف بودجه قرار گرفته و تلاش ما این است که علاوه بر تکمیل سد کالپوش اعتباراتی به سد فینسک نیز اختصاص بیابد تا انشاا... با این چهار سد مشکل آب استان در میان مدت مرتفع شود.
وکیلی از اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری به عنوان راه های دیگری رویارویی با کمبود منابع آبی در استان نام برد و افزود: در این زمینه پروژه های خوبی در سطح استان اجرایی شده است و تاکید ما این است که به این بخش نگاه جدی تری شود.
وی از تلاش جهادکشاورزی و دستگاه های ذیربط در جهت تغییر الگوی کشت در این استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به سهم بالای بخش کشاورزی از آب مصرفی استان، برنامه استان کشت محصولاتی با ارزش افزوده بالا و آب بری کم است و باید این محصولات جایگزین کشاورزی و کشت محصولاتی با آب بری بالا شود. ضمن اینکه در این بخش تجهیز مزارع به سیستم های نوین آبیاری نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مهندس وکیلی به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ اقتصادمقاومتی در کشور اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی دارای ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... است و لذا این مهم که از سفارشات دین مبین نیز هست در صورت جلوبردن همزمان همه این ابعاد محقق می شود.
استاندار سمنان، با بیان اینکه تلاش ما این است که ادبیات اقتصاد مقاومتی را وارد جامعه کنیم، اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از همه به کار فرهنگی در کشور نیاز داریم و ما نیز می کوشیم بستر را برای این کار فرهنگی آماده کنیم.
وی همچنین به ظرفیت های معدنی در استان اشاره کرد با انتقاد از سوء استفاده برخی از معامله مجوزهای معادن در استان افزود: خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفته جلوی این روند ناصواب گرفته شده و امروز هر کسی در هر نقطه استان بخواهد مجوز بهره برداری از معادن را اخذ کند باید آن را عملیاتی کند.
وکیلی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های بالایی که استان در حوزه معادن دارد به دنبال این هستیم که صنایع تبدیلی را نیز ایجاد کنیم تا از خام فروشی تا حد ممکن جلوگیری شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن