تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812671709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضل آب و محيط زيست را با فناوري‌هاي بومي بايد حل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۲۳ب.ظ)
معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري: معضل آب و محيط زيست را با فناوري‌هاي بومي بايد حل کرد موج - معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري گفت: حل مشکل آب، خشک‌سالي و محيط زيست، به‌عنوان يکي از اولويت‌هاي اصلي کشور، نيازمند توسعه فناوري و ارائه ايده‌هاي نوآورانه در بستر شرکت‌هاي دانش‌بنيان است.
به گزارش خبرگزاري موج، سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري، در جشنواره و نمايشگاه ملي فناوري‌هاي «آب، خاک و محيط زيست» با تاکيد بر ضرورت بهره‌گيري فناوري‌هاي بومي در حوزه‌هاي ياد شده گفت: کمبود آب و مشکلات زيست‌محيطي که در حال حاضر جزو جدي‌ترين معضلات کشور محسوب مي‌شود، بايد به وسيله پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمي و فناوري که با بخش خصوصي همکاري دارند حل شود.
وي با اشاره به تعداد کم شرکت‌هاي قديمي با سابقه در حوزه‌هاي آب، خاک و محيط زيست بيان کرد: اميدواريم با برگزاري نمايشگاه‌هايي از اين دست و توجه بيشتر به شرکت‌هاي دانش‌بنيان اين حوزه، خلأ کمبود شرکت‌هاي توانمند حوزه يادشده جبران شود.
رئيس بنياد ملي نخبگان با بيان اين‌که، خوشبختانه توانسته‌ايم فناوري بومي بسيار خوبي را در اين حوزه توسعه دهيم، ادامه داد: به‌طور مثال حذف فلزات سنگين در تصفيه آب‌ها از طريق به‌کارگيري فناوري نانو که هزينه آن نسبت به فناوري‌هاي حال حاضر دنيا به‌مراتب مناسب‌تر است يا در حوزه حذف نيترات از آب، فناوري‌هاي بومي بسيار خوبي به‌ صورت پايلوت در کشور پياده‌سازي شده است. همچنين براي حذف پساب و فناوري‌هاي بومي ديگر که شکل تجاري‌سازي شده آن از پژوهشگاه‌ها خارج شده است، داراي توانمندي هستيم.
معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري با بيان اين‌که بايد ثابت کنيم پژوهش به درآمدزايي منجر مي‌شود و درآمد حاصل از آن از هر فعاليت تجاري ديگري بيشتر است، عنوان کرد: فناوري‌هاي بومي ارزنده‌اي ظرفيت تجاري‌سازي و ايجاد اشتغال دارند و در تمامي اين حوزه‌ها، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، در بستر قانون حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان، اعطاي معافيت‌هاي مالياتي و صندوق نوآوري و شکوفايي از طريق وام‌ها و تسهيلات کم‌بهره، از ايجاد شرکت‌هاي دانش‌بنيان حوزه آب، خاک و محيط زيست حمايت مي‌کند.
رئيس ستاد توسعه فناوري‌هاي آب، خشک‌سالي و محيط زيست کشور با بيان اين‌که راه‌حل ايجاد اشتغال و درآمدزايي، بهره‌کشي از محيط زيست و استفاده بي‌رويه از منابع طبيعي نيست، بر حفظ اين اندوخته‌ها تاکيد کرد و افزود: تجربه نشان داده هر جا که به‌ صورت بي‌رويه از منابع طبيعي استفاده کرده‌ايم، محيط زيست بعد از يک يا دو دهه، انتقام سختي از ما گرفته و ما را دچار سردرگمي‌ها و مشکلات عمده‌اي ساخته است. اين شيوه بهره‌گيري از طبيعت زاده تفکر صنعتي و نشأت گرفته از توسعه‌هاي بي‌رويه دهه‌هاي 50 و 60 بوده و اکنون کشور را دچار مشکلات عمده‌اي کرده است.
ستاري در ادامه اظهار کرد: در گذشته تصور مي‌کرديم اگر از منابع طبيعي و محيط زيست بيشترين بهره را ببريم، بدون آن‌ که براي اين منابع ارزشي قائل باشيم، زندگي بهتري خواهيم داشت، اما؛ ديديم که تبعات اين تفکر به قدري سنگين است که قابل‌ تحمل و جبران نيست.
وي راه‌ حل مشکلات عمده زيست‌محيطي و آب کشور را توجه به تفکر، خلاقيت و نوآوري دانست و عنوان کرد: اگر با نگاه صحيح به مسائل و مشکلات زيست‌محيطي کشور بنگريم، مي‌توانيم فرصت‌هاي جديدي را براي ايجاد اشتغال و ارزش افزوده، از دل همين مشکلات فراهم کنيم. تعداد شرکت‌هاي نوپا در حوزه آب و محيط زيست بيشتر از شرکت‌هاي قديمي اين حوزه است؛ چرا که به اين حوزه به ديد يک مقوله اشتغال‌ساز و درآمدزا توجه نشده است و کمک‌هاي دولتي مبناي حل مشکلات قرار گرفته است؛ در حالي که بهره‌گيري از فناوري ضمن کاهش هزينه‌ها، به توليد اقتصاد منجر مي‌شود و به حل مشکلات مي‌پردازد.
ستاري در پايان ضمن قدرداني از همکاري وزارت نيرو و جهاد کشاورزي، قرار گرفتن بازار فناوري در اين حوزه را ضرورت رونق شرکت‌هاي دانش‌بنيان دانست و ابراز اميدواري کرد: مشکل حوزه آب و محيط زيست که يکي از مسائل اولويت‌دار کشور است، با همکاري و حمايت معاونت علمي و وزارت نيرو و به دست شرکت‌هاي دانش‌بنيان و فن‌آوران اين حوزه‌ها حل خواهد شد.
در بخش ديگري از نخستين روز جشنواره و نمايشگاه فناوري‌هاي «آب، خاک و محيط زيست»، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري با همراهي حميد چيت چيان (وزير نيرو) از نمايشگاهي در زمينه‌هاي فناوري‌هاي حوزه آب، خشک‌سالي و محيط زيست بازديد کردند.
اين جشنواره از 23 لغايت 26 خردا سال جاري، به همت و حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، در مصلا بزرگ امام خميني (ره) ميزبان عموم علاقه‌مندان خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن