تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805138887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران‌هاي زيست محيطي معضل بزرگ شهرهاي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۵۲ق.ظ)
بحران‌هاي زيست محيطي معضل بزرگ شهرهاي ايران موج - معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست بابيان اينکه در اواخر قرن بيستم با بحران‌هاي جدي زيست محيطي رو به رو شديم، درزمينه بحران آب گفت: کاهش سرانه آب تجديد پذير کشور به مرور زمان باعث فشار به آب‌هاي غير تجديدپذير و در نتيجه، کاهش آب زيرزميني مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، نخستين سمپوزيوم بين المللي چشم انداز شهرهاي پايدار آينده ايران با حضور جمعي از صاحب نظران داخل و خارج کشور در سالن سرو مرکز همايش‌هاي بين المللي سازمان حفاظت محيط زيست ايران، در 5 خرداد 94 برگزار شد.
در اين سمپوزيوم، سيد محمد مجابي، معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس، درمورد وضعيت محيط زيست در شهرها سخنراني کرد.
به گفته مجابي، در گذشته نگاه يک طرفه اي به مباحث اقتصادي وجود داشت، بطوريکه هر فعاليت توليدي که با برداشت منابع طبيعي همراه بود، منجر به تخريب طبيعت مي‌شد. زمانيکه بهره برداري از طبيعت افزايش يافت، آلودگي زيست محيطي نيز بخاطر توليد بيشتر پسماندهاي حاصل از بهره وري افزايش پيدا کرد. در نتيجه، در اواخر قرن بيستم با بحران‌هاي جدي زيست محيطي رو به رو شديم.
وي ادامه داد، براي کنترل اين مسئله، حرکت‌هاي جدي همچون اجلاس جهاني زمين شکل گرفت که در آن دستيابي به توسعه پايدار مطرح بود. بعد از برگزاري اين اجلاس، نگاه جامعه جهاني به محيط زيست از يک وجه بهتري برخوردار شد و بهره برداري سبز مورد اهميت قرار گرفت.
مجابي با اشاره به اين موضوع که بحران‌هاي متعددي در حوزه محيط زيست وجود دارد، گفت: امروز جهان با بحران آب مواجه است. در حاليکه هنوز اقدام جدي براي جمع آوري آب باران در دوره‌هاي بارندگي در شهرهاي خشک و نيمه خشک همچون تهران انجام نشده است.
وي با تاکيد بر اين مسئله که توليد محصولات صادراتي همچون پسته و هندوانه که به آب زيادي نياز دارد، بايد در کشور مديريت شود، ادامه داد، کاهش سرانه آب تجديد پذير کشور به مرور زمان باعث فشار به آب‌هاي غير تجديدپذير و در نتيجه، کاهش آب زيرزميني مي‌شود.
مجابي با اشاره به اين مسئله که توسعه پايدار شهري نيازمند مطالعه و پژوهش بر مبناي مسئله يابي است، تاکيد کرد: بايد بدانيم که در هر يک از قسمت‌هاي يک شهر چه مسئله اي وجود دارد تا پس از دسته بندي اين مسائل بتوانيم به آن‌ها در قالب طرح‌هاي پژوهشي رسيدگي کنيم.
معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس در ادامه گفت: آينده پژوهي مسئله بسيار حائز اهميتي براي شهرها است و اگر اتفاقاتي که در آينده رخ مي‌دهد از پيش برنامه ريزي نشود، قابل مديريت نخواهد بود. بنابراين، لازم است که طرح جامع شهري در زمينه مديريت شهري و محيط زيست ارائه کنيم که همه مسائل شهر را پوشش دهد.
وي با اشاره به مسئله ترافيک و آلودگي هوا، آلودگي صوت، آلودگي آب، افزود: در شهرهاي توسعه يافته براي افزايش کيفيت زندگي شهروندان به مسائل زيست محيطي توجه مي‌شود.
در ادامه اين سمپوزيوم، مسعود نصرتي، رئيس گروه پايلوت مطالعاتي شهر قزوين نيز با اشاره به توسعه پايدار، گفت: بايستي آينده پژوهي را در هر يک از شهرهاي ايران در نظر داشته باشيم.
رئيس گروه پايلوت مطالعاتي شهر قزوين در بخش ديگر سخنانش درباره وضعيت باغستان 6 هزار هکتاري پيرامون شهر قزوين اظهار نگراني کرد و گفت: نبايد از درختان اين باغستان تاريخي غافل شويم؛ به ياد داشته باشيم اين درختان در طول اين سال‌ها با کم آبي منطقه قزوين انطباق پيدا کردند تا ما شهري در ميان باغستان داشته باشيم.
نصرتي افزود: اکنون بايد به کمک متخصصين داخل و خارج کشور به اين دغدغه پاسخ دهيم که با توجه به هزينه‌هاي بالاي حفظ و نگهداري باغستان تاريخي قزوين و با در نظر گرفتن اين مسئله که صاحبان اين 6 هزار هکتار باغ در شرايط کنوني توان نگهداري اين باغ‌ها را ندارند، چطور مي‌توانيم اين باغ‌هاي تاريخي را براي نسل آينده حفظ کنيم.
در ادامه اين نشست، حسين محمد پورزرندي، مدير عامل بانک شهر رسيدن به شهر پايدار را نياز امروز شهرها دانست و گفت: کيفيت هوا و کيفيت آب، يکي از شاخص‌هاي مهم براي داشتن شهر پايدار است.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن