تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798609542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم همکاری دیگر دستگاه های دولتی با جهاد کشاورزی در برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


لزوم همکاری دیگر دستگاه های دولتی با جهاد کشاورزی در برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان‌ها > البرز - مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز در نشست خبری خود که با اصحاب رسانه برگزار شد به موضوع مهمترین برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی (21 تا 27 خردادماه) پرداخت و از جمله آنها به افتتاح پروژه‌های تولیدی، خدماتی، زیربنایی و اشتغالزایی در استان اشاره کرد.

مریم پور ابراهیم خبرآنلاین ، البرز-،سید مجید موسوی با اشاره به مراسم هایی که در این هفته برگزار می شود، افزود: از تولیدکنندگان برتر کشاورزی که با استفاده از نهاده‌های آب و خاک عملکرد مناسبی داشتند تقدیر به عمل میاید و به مردم معرفی می‌شوند. موسوی ادامه داد: در مراسم مدیریت فرهنگ و مدیریت جهادی که به شکل متمرکز در سطح وزارت‌خانه تشکیل می‌شود شرکت می‌کنیم که این همایش در استان البرز در تاریخ 26 خرداد ماه برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه 34 پروژه به ارزش 120 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در این هفته به بهره برداری می‌رسد، بیان کرد: 11 مورد از این پروژه‌ها متعلق به شهرستان نظرآباد، 9 پروژه ساوجبلاغ، 8 پروژه کرج، 4 پروژه طالقان و 2 پروژه متعلق به اشتهارد است که: از این موارد 17 مورد پروژه آب و خاک، 13 مورد باغبانی و گلخانه، 2 پروژه صنایع تبدیلی و 2 پروژه مربوط به امور عشایری است.
موسوی در ادامه افزود: سهم بخش خصوصی در این پروژه‌ها 88 میلیارد ریال و سهم دولت 32 میلیاد ریال می باشد و 216 نفر به صورت مستقیم و 648 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه برای نخستین بار در البرز شرکت شهرک‌های کشاورزی تاسیس و راه‌اندازی شد، تصریح کرد: وظیفه این شرکت‌ها راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری، گلخانه‌ای و شیلاتی در سطح کشور است که این امر در استان البرز نیز صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه نخستین پروژه این شرکت احداث یکی از بزرگترین شهرک‌های کشاورزی کشور است، افزود: مقدمات احداث این پروژه که به مساحت 180 هکتار در منطقه ماهدشت می باشد آغاز شده و در سال جاری به مرحله اجرا می‌رسد.
موسوی از برگزاری "طرح ضیافت" در ماه مبارک رمضان با همکاری سایر دستگاه‌ها خبر داد و اظهار داشت: در این طرح مایحتاج اولیه مردم از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، خرما، شکر، برنج و روغن در اختیارشان قرار می‌گیرد که محل و زمان برگزاری آن در چند روز آینده اعلام می‌شود. وی با اشاره به تشکیل صندوق توسعه کشاورزی در استان البرز، افزود: سرمایه این صندوق در حال حاضر 160 میلیارد ریال است که تسهیلات ارزان قیمت با سود کمتر از 4 درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و در نظر داریم با کمک کشاورزان سرمایه این صندوق را تا 300 میلیارد ریال تا 2 سال آینده افزایش دهیم.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه تصدی‌گری در بخش کشاورزی کاهش یافته اظهار داشت: در نظر داریم نظام صنف در بخش کشاورزی تشکیل دهیم و یک سری اختیارات را به این نظام محول کنیم و افزود: تاکنون بیش از 4 هزار نفر عضو این نظام صنفی شده‌اند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تعداد این افراد را افزایش دهیم.
موسوی با اشاره به اینکه البرز دارای 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی است بیان داشت: 27 هزار هکتار را باغات تشکیل داده و 48 هزار هکتار مربوط به اراضی زراعی است که این میزان بیش از 27 هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی را در خود جاب داده است. وی با بیان اینکه یک میلیارد و 855 میلیون مترمکعب آب در استان البرز وجود دارد که 750 میلیون متر مکعب آن در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار داشت: البرز با بیش از 42 درصد دارای بالاترین راندمان مصرف آبیاری در کشور است و همچنین کمترین میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی نیز به استان البرز تعلق دارد.. موسوی با اشاره به اینکه استان البرز در تولید محصولات کشاورزی عملکرد مناسبی را دارد، بیان داشت: در تولید جو،هلو، شلیل، آلو،گوجه سبز و توت فرنگی رتبه نخست، در تولید گندم و گلابی رتبه دوم و همچنین در تولید گل لاله با 25 میلیون شاخه در سال رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده ایم. مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه سالانه در استان به 60 هزار تن گوشت مرغ نیاز داریم، افزود: 198 واحد مرغداری با ظرفیت تولید 4.6 میلیون قطعه در سال در استان وجود دارد که 34 هزار و 800 تن گوشت مرغ تولید می‌کنند که باید تقویت شود.
موسوی با بیان اینکه بزرگترین واحدهای گاو شیری در کشور و خاورمیانه در استان البرز وجود دارد، اظهار داشت: وضعیت استان در بخش تولید شیر بسیار مناسب است و با میزان تولید 413 هزار و 300 تن در استان، 240 هزار تن مازاد تولید وجود دارد که این میزان به سایر استان‌ها صادر می‌شود و در ادامه افزود: 4 درصد شیر و 11 درصد تخم مرغ کشور در استان البرز تولید می‌شود
وی با تاکید بر اینکه سرانه مصرف ماهی در استان البرز نسبت به متوسط کشوری پایین است، اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از 2 هزار تن تولید ماهی در استان انجام می‌شود که با برنامه‌ریزی برای ایجاد استخرهای دومنظوره، تلاش می‌کنیم میزان تولید ماهی در استان را افرایش دهیم. موسوی با بیان اینکه تامین و تولید بذر به عنوان هسته تولید در جایگاه مهمی قرار دارد، گفت: استان البرز در تولید بذر پیشرفت مناسبی داشته به طوری که از 34 درصد بذر تامین شده در سال 91 به 55 درصد در سال جاری افزایش یافته است.
وی افزود: با فعالیت‌های شاخصی که در بخش تحقیقات معاونت تولیدات گیاهی اتفاق افتاده در صدد ارتقا متوسط تولید گندم در اراضی کشاورزی هستیم تا بتوانیم با کمی کردن خلا‌ء‌ عملکرد، استفاده بهینه از اراضی کاشت گندم داشته باشیم.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره وضعیت آبی کشوراز تشکیل انجمن نشاکاران کشور در استان البرز خبر داد و اظهار داشت: ایجاد باغات میوه دیم در 7 هزار هکتار باغات مستعد در دستور کار قرار دارد.
موسوی بیان کرد: سالانه 5 هزار و 400 کانتینر محصولات کشاورزی استان البرز از طریق مرزهای زمینی به سایر کشورها صادر می‌شود. وی از تولید 4 رقم بذر خیار درختی در کشور برای نخستین بار خبر داد و گفت: تولید نشا مکانیزه سبزی و صیفی از دیگر اقدامات در حال اجرا محسوب می‌شود. موسوی با اشاره به ساماندهی فروشگاه‌های غیرمجاز سموم در استان، تصریح کرد: در این راستا طرح پایش و مانیتورینگ در فروشگاه‌های سم در سطح استان انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه تاکنون 11 هزار و 454 هکتار از اراضی استان مجهز به آبیاری تحت فشار شده‌اند، افزود: 65 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض در اختیار کشاورزانی که از آبیاری قطره‌‌ای و تحت فشار استفاده می کنند قرار می‌گیرد. مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه تاکنون 151 مورد جواز تاسیس صنایع تبدیلی در استان صادر شده، خاطرنشان کرد: 58 فقره از این صنایع به بهره‌برداری رسیده است که اشتغال ناشی از این طرح‌ها 3 هزار و 739 نفر بوده است.
موسوی با بیان اینکه 860 خانوار عشایری در استان البرز وجود دارد، بیان کرد: جمعیت این افراد 4 هزار و 780 نفر بوده که دارای 321 راس دام هستند و 6 هزار و 700 تن شیر و 3 هزار و 700 تن گوشت تولید می‌کنند. وی با تاکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و برخورد جدی با متخلفان، گفت: 8 اکیپ گردشی در استان البرز برای رسیدگی به این امر وجود دارد که متاسفانه کافی نمی باشد و باید افزایش یابد، ولی با این حال تاکنون با رسیدگی های این سازمان، 985 مورد قلع و قمع انجام شده که 525 مورد مربوط به شهرستان ساوجبلاغ بوده است. ضمن اینکه دستگاه ها و ارگان های دیگر هم باید با سازمان جهاد کشاورزی همکاری های لازم را انجام دهند تا شاهد افزایش تغییر کلربری اراضی نباشیم و در واقع اگر بخواهیم این مساله را به صورت جدی پیگیری کنیم باید از خود دستگاه ها شروع کنیم، به طور مثال چرا شهرداری ها به اماکنی که غیر قانونی هستند و مجوز ساخت ندارند امتیاز آب، برق و ... میدهند؟! در حاشیه این جلسه  موسوی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز به سوالات اختصاصی خبرنگار خبرآنلاین در کرج اینگونه پاسخ داد: در ارتباط با مزارع صیفی جاتی که با فاضلاب شهری آبیاری میشوند اقداماتی انجام داده اید؟
متاسفانه چنین مسایلی وجود دارد که از نظر بهداشتی خیلی مضر است و اقداماتی هم در این راستا صورت گرفته و در کل نسبت به پیگیری موضوعاتی که عنوان می شود فوق العاده حساس هستیم و به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها ابلاغ گردید در صورت مشاهده سریعا نسبت به جلوگیری از این امر اقدام نمایند

در بحث اراضی تغییر کاربری شده که ظاهرا در حال حاضر به اوج خود رسیده این اقدامات به چه صورت است؟
حقیقت امر این است که رسیدگی موضوع به این قضایا هزینه زیادی برای سازمان دارد و بسیار وقت گیر است اما پیرو سخنان مقام معظم رهبری که به مبحث زمین خواری پرداخته بودند به صورت جدی این مساله را پیگیری میکنیم و در حال حاضر وظیفه ی ما خیلی سنگین تر شده است و نمی توانیم بی تفاوت باشیم و طبق احکامی که دادگاه صادر می کند لازم و الاجراست. ویلا سازی ها باید با اجازه و مشورت سازمان جهاد کشاورزی صورت گیرد چون قانون گذار تحت شرایطی خاص با پرداختن عوارض دولتی و تعیین متراژ مشخص اجازه تغییر کاربری به مالکین را می دهد و اگر از ابتدای امر به صورت قانونی عمل کنند در این خصوص مشکلی پیش نمی آید ولی متاسفانه مالکین تن به قانون نمی دهند و این امر را تا زمانی که با امر تخریب مواجه نشوند جدی نمی گیرند و زمان صدور حکم و اجرایی شدن به جهاد کشاورزی مراجعه می کنند. 4646  

کلید واژه ها: استان البرز -




شنبه 23 خرداد 1394 - 12:35:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن