تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806445724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال از «بازی کوچک» معماری ایران در ونیز (+تصاویر)


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



استقبال از «بازی کوچک» معماری ایران در ونیز (+تصاویر)
روز نو : همزمان با برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی و اقتصادی جهان (اکسپو میلان 2015 با شعار تغذیه زمین، انرژی برای حیات)، و در فاصله ای کمتر از 250 کیلومتر در شرق پایتخت صنعتی ایتالیا، پنجاه و ششمین بینال هنر در شهر رویایی ونیز آماده استقبال از مخاطبان تخصصی هنر در بازه زمانی حدود 200 روز ( 15 اردیبهشت تا اول آذر ماه 1394 ) است.


دوسالانه هنر ونیز هر دو سال یک بار و به مدت شش ماه برگزار می شود. با توجه به سابقه طولانی دوسالانه ونیز به عنوان قدیمی ترین و معتبرترین دوسالانه هنر جهان، حضور ایران در تاریخچه این جشنواره به طور مستمر نبوده و با توجه به میزان بودجه های فرهنگی بخش دولتی و شرایط غالب، هنر ایران در فضایی بسیار محدود به نمایش گذاشته شده است.


معرفی بخش های پاویون ایران 
پاویون ایران در بینال هنر ونیز سال 2015 از سه قسمت اصلی تشکیل شده است : بخش اول که بخش اصلی پاویون است و مساحت زیادی را نیز به خود اختصاص داده با نام بازی بزرگ (Great Game) اشاره ای مفهومی و ظریف به جغرافیای ژئوپلتیک ایران بزرگ داشته و ظرفیت های هنری ایران بزرگ و کشورهای همسایه که ریشه ها و پیوندهای مشترکی دارند را به تصویر کشیده است.


جریان های سیاسی، تاریخی که از قرن نوزدهم میلادی در این منطقه آغاز شده و تاکنون نیز به گونه های مختلف ادامه دارد امروزه در محافل سیاسی و اجتماعی به بازی بزرگ معروف است، بازی بزرگ به تاثیر رویکرد ابرقدرت ها در این منطقه از آسیا اشاره دارد. رویکردی که به لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و هنری منجر به تغییراتی در این محدوده جغرافیایی شده است و امروزه تاثیر این تغییرات به وضوح در هنر این کشورها به چشم می خورد.


هنرمندان و آثاری از کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، کردستان عراق در کنار هنرمندان ایرانی سعی بر آن دارند که تاثیر شرایط حاکم بر این منطقه را در هنر نشان دهند.


ایده این مجموعه با در نظر گرفتن موقعیت خاص جغرافیایی این کشورها شکل گرفته است. موقعیت خاصی که نه تنها این منطقه را منحصر به فرد نموده بلکه باعث ایجاد وجوه اشتراک بسیاری از لحاظ تاریخی ، فرهنگی و هنری بین این کشورها شده است.


بخش دوم به نام برگزیده ایران (Iranian Highlights) منتخب آثار هنرمندانی است که وجوه مختلف هنر ایران را معرفی می کند. انتخاب هنرمندان توسط کیوریتورها، از نسل های مختلف بوده که همگی آنها امروز در صحنه هنر حضور دارند. این مجموعه پیچیدگی، قدرت و توان بیان هنر ایران را با استفاده از ابزار و مدیوم های مختلف به خوبی نمایش می دهد. همچنین برای نمایش ظرفیت بالای فرهنگ ایرانی در برقراری ارتباط با زبان های جهانی ، گزینش آثاری مدنظر بوده که علاوه بر نگاه منطقه ای خوانش بین المللی نیز داشته باشد.


و در نهایت بخش سوم با نام معماری معاصر ایران ( Little Game ) به معرفی پروژه های شاخص و ساخته شده معماری معاصر ایران در فضایی حدود 150 متر مربع پرداخته است.


با توجه به جریان غالب بینال سال 2015 که اختصاص به هنر دارد نگرش و رویکرد کلی نسبت به حضور معماری در پاویون ایران ، هماهنگی حداکثری با فضای هنر و عدم پرداختن جدی و تخصصی به معرفی پروژه های معماری است که بدین منظور بازی کوچکی به نام معماری با تعریف زیر برای این فضا تدارک و پیش بینی گردید.


هر ساله صدها هزار متر مربع بنا در ایران ساخته می شود. سهم پروژه هایی که می توان آنها را "واقعاً" معماری نامید، از این بازار بزرگ ساخت و ساز، بسیار اندک است. 


"بازی کوچک" یک پرفورمنس شخصی است که به صورت گروهی توسط بازدید کنندگان این مجموعه اجرا می شود، تا به واسطه قاعده اجرای این قطعه، برای چند لحظه ای هم که شده، جایگاه غریبی که معماری در بازار ساخت و ساز از آن خود کرده است را تجربه کنند. هر مکعب شناور، چهار تصویر در ابعاد 60 در 90 سانتیمتر به صورت عمودی از چهار پروژه معماری را در درون خود جای داده است؛ بازدید کننده با ورود به مکعب امکان مشاهده تصاویر را خواهد داشت. ابعاد محدودکننده این مکعب ها، شرایط غیرمنتظره ای از نوع ارتباط بصری مخاطب با تصاویر درون مکعب را ایجاد می کند. محبوس شدن در ابعاد حداقلی مکعب، این امکان را به مخاطب می دهد که هر پروژه را مستقل از زمینه ای که پروژه در آن تولید شده است، در یک ارتباط بسیار شخصی و حتی خصوصی مورد بازخوانی قرار دهد که این چیدمان و تصویر انتخاب شده از پروژه ها ، به ارتباط میان بخش هنر و معماری کمک شایانی نموده و به پربار شدن و غنای هنری و فرهنگی غرفه ایران انجامیده است. 






















با توجه به شرایط حقوقی حاکم بر قرارداد اجاره غرفه ایران و همچنین رویکرد کلی چیدمان آثار هنری و معماری ، عدم مداخله در کلیات فضا و انجام اقدامات ساختمانی در بدنه ها ، کف و سقف بوده و کلیه اقدامات برای چیدمان آثار به صورت نمایان و اکسپوز پیش بینی شده و حداکثر تلاش برای نمایش بدنه های فرسوده اما جذاب موجود شده است.


برنامه ریزی برای بینال معماری سال 2016 
به منظور حضور شایسته و تاثیرگذار معماری ایران در بینال معماری سال 2016 ، مذاکرات و هماهنگی های اولیه با بنیاد خانوادگی فیض نیا ، موزه هنرهای معاصر و وزارت راه و شهرسازی انجام شده تا ضمن توافق برای در اختیار گرفتن فضای فعلی (با مساحت 2.000 متر مربع) تصویر ممتازی از معماری ایران در بینال سال آینده ارائه شود تا زمینه ای برای رشد ، ارتقاء و اعتبار معماری ایران در صحنه بین المللی گردد.


در این راستا جلسات اولیه برای ترسیم خط مشی چگونگی حضور معماری ایران در بینال 2016 در جامعه مهندسان معمار ایران برگزار شده و آمادگی برای دریافت نظرات و پیشنهادات معماران و دفاتر و شرکت ها و علاقمندان معماری نیز وجود دارد که در این مورد برنامه های مختلفی پیش بینی شده که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.


•    کمیته راهبردی 
-    حامد مظاهریان : معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی  
-    مهرداد زواره محمدی : عضو هیئت دبیران جامعه مهندسان معمار ایران  
-    مجید ملانوروزی : مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی کشور و رییس موزه هنرهای معاصر 
-    مزدک فیض نیا : مدیر بنیاد هنری فیض نیا


•    مدیر بخش معماری : مهرداد زواره محمدی 


*تلخبص خبر از معماری نیوز
*عکسها از نواندیش




تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن