تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820839437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیصل مقداد: دمشق از دو سال پیش امن‌تر است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فیصل مقداد: دمشق از دو سال پیش امن‌تر است
معاون وزیر خارجه سوریه ادعاهای مقامات غربی که می‌گویند دولت سوریه تحت فشارهای فزاینده به دلیل پیشروی‌های معارضان قرار گرفته را رد کرده و می‌گوید کشورش در ۴ سال گذشته دوران‌های سخت‌تری را پشت سر گذاشته است.
کد خبر: ۵۰۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ - 12 June 2015


معاون وزیر خارجه سوریه ادعاهای مقامات غربی که می‌گویند دولت سوریه تحت فشارهای فزاینده به دلیل پیشروی‌های معارضان قرار گرفته را رد کرده و می‌گوید کشورش در ۴ سال گذشته دوران‌های سخت‌تری را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «فیصل مقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه می‌گوید دمشق در دوران تنش‌های چهارساله کشورش بحران‌هایی به مراتب بدتر از اوضاع جاری را سپری کرده است.

آقای «مقداد» که در دمشق با رویترز گفت‌وگو می‌کرد این اظهارات را در واکنش به ادعاهای مقام‌های غربی بیان کرد که گفته‌اند پیشروی‌های اخیر معارضان مسلح سوریه باعث وارد آمدن فشارهایی بی‌سابقه به دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه شده است.

در جریان ناآرامی‌های سوریه که از سال 2011 آغاز شد نزدیک به 250 هزار نفر کشته و 8 میلیون نفر آواره شده‌اند. گروه‌های تروریستی جبهه النصره و داعش که تحت حمایت قطر، ترکیه و عربستان قرار دارند اکنون پیکره اصلی معارضان سوریه را تشکیل می‌دهند.

اسنادی که به تازگی از رده محرمانه خارج شده‌اند نشان می‌دهند پنتاگون از آغاز ناآرامی‌های سوریه از اینکه موتور محرک معارضان را نیروهای القاعده عراق تشکیل می‌داده‌اند، آگاهی داشته و حتی تشکیل گروهی مانند داعش را پیش‌بینی کرده است. پنتاگون در این اسناد، تشکیل گروه‌هایی شبیه داعش را دقیقاً همان چیزی دانسته که واشنگتن خواستار آن است.

«فیصل مقداد» در گفت‌وگوی پنجشنبه‌شب همچنین گفت، حمایت‌های عربستان، قطر و ترکیه عامل اصلی در پیشروی‌های اخیر معارضان بوده است. او گفت انتظار دارد، ایران و حزب‌الله کمک‌های خود را به سوریه تقویت کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه می‌گوید بخش‌های غربی سوریه، از جمله دمشق که از اهمیتی کلیدی برای بقای دولت برخوردار است، امن هستند. به گفته معاون وزیر خارجه سوریه، این بخش‌ها همانند دو سال اول بحران، آسیب‌پذیر نیستند.

او گفت: «فکر می‌کنم سوریه قبلاً تحت فشار بیشتری بود. حتی دمشق تحت تهدید مستقیم بود. حمص، امن است، حماة و القلمون امن هستند.»

مقداد اضافه کرد: «البته ما دوست داشته باشیم یا نه، واقعیت این است که پیشروی‌هایی هم انجام شده اما ارتش در حال بازآرایی است.»

معاون وزیر خارجه سوریه درباره دلایل خوش‌بینی‌اش به آینده هم گفت: «چیزی که ما را امیدوار می‌کند دو چیز است، اول افزایش قدرت و روحیه ارتش سوریه، به دلیل آنکه نیروهای ارتش توانسته‌اند ملزومات اساسی برای وظایفشان را کسب کنند.»

او در ادامه گفت: «دوم، حمایت قدرتمندی است که ما از متحدانمان، چه ایران باشد، چه روسیه و یا حزب‌الله، دریافت کرده‌ایم.»

مقداد تأکید کرد امیدوار است ارتش ظرف چند روز و یا چند هفته آینده عملکردی متفاوت از خودش نشان بدهد.

او همچنین تصریح کرد امیدوار است روابط دمشق و آنکارا بعد از شکست اردوغان در انتخابات پارلمانی بهبود پیدا کند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن