تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802360509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين نمره قبولي ايران جوان در تاشكند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اولين نمره قبولي ايران جوان در تاشكند
سونامي تغييرات در تاشكند جواب داد و ايران جوان توانست در ششمين رويارويي با ازبكستان نتيجه را به سود خود خاتمه دهد. بردي كه البته باز هم در آخرين دقايق بازي رقم خورد. اما پيروزي در اين ديدار دوستانه مي‌تواند نشان از درست بودن راهي باشد كه كرش در آستانه ديدارهاي مرحله گروهي جام جهاني قدم در آن گذاشته است.
نویسنده : دنیا حیدری 


سونامي تغييرات در تاشكند جواب داد و ايران جوان توانست در ششمين رويارويي با ازبكستان نتيجه را به سود خود خاتمه دهد. بردي كه البته باز هم در آخرين دقايق بازي رقم خورد. اما پيروزي در اين ديدار دوستانه مي‌تواند نشان از درست بودن راهي باشد كه كرش در آستانه ديدارهاي مرحله گروهي جام جهاني قدم در آن گذاشته است.

  برد ناپلئوني
پيروزي تيم‌ملي در ديدار دوستانه مقابل ازبكستان را مي‌توان از چند جهت مورد بررسي قرار داد. در بدبينانه‌ترين حالت مي‌توان گفت شاگردان كرش باز هم در واپسين دقايق بازي نتيجه گرفتند و باز هم به يك برد ناپلئوني دست يافتند كه اين نمي‌تواند چندان جالب باشد. تيم‌ملي در دقيقه 4+90 موفق شد با تك‌گل مهدي ترابي نتيجه را به سود خود خاتمه دهد؛ نتيجه‌اي كه مي‌توانست به گونه‌اي ديگر رقم خورد اگر قاضي ميدان چند ثانيه زودتر در سوت خود دميده بود. در واقع اين نوع برد اطمينان‌بخش نيست و نگران‌كننده است. اما مي‌توان به شكلي ديگر نيز به اين بازي و نتيجه آن نگريست، مثلاً از اين ديد كه كرش تيمي جوان را به ميدان فرستاد كه كسي انتظارش را نداشت. خصوصاً در نيمه دوم كه با حضور بازيكناني مانند ترابي، محمدي، شريفي و آزمون ميانگين سني تيم‌ملي به طرزي استثنايي پايين آمد. ضمن اينكه سعيد عزت‌اللهي با انجام نخستين بازي خود در سن 18 سالگي براي تيم‌‌ملي، جوان‌ترين بازيكن تاريخ تيم‌ملي فوتبال نام گرفت. پيش از اين سردار آزمون اين عنوان را در اختيار داشت.

  اولين نمره قبولي ايران جوان
برد برابر ازبكستان از منظري ديگر مي‌تواند اولين نمره قبولي ايران جواني باشد كه كرش در تاشكند از آن رونمايي كرد. هرچند پس از كنار گذاشتن تعدادي از بازيكنان باتجربه و نامي تيم‌ملي انتظار مي‌رفت كرش در بازي دوستانه برابر ازبكستان از تركيبي جوان بهره ببرد، اما حضور شش بازيكن جوان كه تا پيش از آن براي تيم‌ملي به ميدان نرفته بودند در واقع سونامي عظيمي بود كه در گام اول موفق نشان داد. سعيد عزت‌اللهي، كنعاني‌زادگان و مهدي طارمي، ميلاد محمدي، مهدي ترابي، سردار آزمون و مهدي شريفي بازيكنان جواني بودند كه طي دو نيمه بازي با ازبكستان در كنار نفرات باتجربه تيم به ميدان رفتند و نشان دادند كرش در انتخاب آنها اشتباه نكرده است. هرچند كه در نيمه دوم ناهماهنگي‌هايي ايجاد شد و اين فرصت در اختيار ازبك‌ها قرار گرفت كه چند موقعيت خطرناك روي دروازه ايران ايجاد كنند. اما دست آخر ميزبان نه‌تنها فرصتي براي استفاده از اين موقعيت‌ها نيافت كه دروازه‌اش توسط يكي از همين جواناني كه كرش به او اعتماد كرده بود باز شد تا گرگ‌هاي سفيد در خانه حريف يوزهاي ايراني نشوند.

  رضايت كرش از شاگران جوانش
كاملاً مشخص بود كرش كار سختي با نفرات جوان تيمش خواهد داشت. بازيكناني كه براي نخستين بار براي تيم‌ملي به ميدان رفتند اما هر كدام از آنها مي‌توانند يكي از ستاره‌هاي سال‌هاي آتي تيم‌ملي ايران باشند و شايد به همين دليل هم است كه سرمربي تيم‌ملي تأكيد مي‌كند كه از عملكرد آنها كاملا راضي است: «برد هميشه خوب است اما واقعيت را اگر بخواهم بگويم، مساوي منصفانه‌ترين نتيجه بود. در حال حاضر تيم ايران در شرايط انتقالي به سر مي‌برد. خيلي از بازيكنان ايران تجربه چنداني در بازي‌هاي ملي نداشتند و شش بازيكن ايران براي نخستين بار بود كه پيراهن تيم‌ملي را بر تن مي‌كردند و به همين خاطر تأكيد مي‌كنم كه از عملكرد آنها ضايت دارم. مي‌گوييد چرا بازي‌هاي تيم‌ملي با يك گل به پايان مي‌رسد، اما من مي‌گويم كه وقتي زمان برد فرا مي‌رسد براي من فرق نمي‌كند كه با چند گل به پيروزي مي‌رسيم. حتي نيم‌گل هم من را خرسند مي‌كند.»

  اولين كاپيتاني آندو پس از خداحافظي نكونام
آندرانيك تيموريان با انجام اين بازي نخستين كاپيتان ارمني تيم‌ملي نام گرفت. پس از آنكه نكونام، كاپيتان تيم‌ملي كفش‌هاي خود را آويخت و از تيم‌ملي خداحافظي كرد، اين اولين ديدار تيم‌ملي بود كه آندو طي آن بازوبند كاپيتاني را به بازو بست.

  انتظار براي پيشرفت
كنار گذاشتن نام‌هاي بزرگ، هر اندازه هم بتوان از آنها ايراد گرفت كار آساني نيست، حال كرش تيمي دارد جوان و البته كم تجربه كه كار را سخت مي‌كند اما اگر در ساخت آن موفق باشد، آينده‌اي روشن در انتظار تيم‌ملي خواهد بود، چراكه اين اتفاق دير يا زود بايد رخ مي‌داد و چه خوب حالا كه زمان كافي براي جا افتادن اين تغييرات وجود دارد. البته اين تغييرات منتقداني هم خواهد داشت. اما پيش از اين بارها و بارها به كرش بابت عدم جوانگرايي در تيم‌ملي خرده گرفته مي‌شد؛ جوانگرايي‌اي كه بايد ديد چه برخوردي با آن مي‌شود و آيا جواب مي‌دهد؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن