تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798415047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره کنندگان هسته اي فرزندان نظام هستند نبايد به آنها توهين شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۳ب.ظ)
آيت الله خاتمي: مذاکره کنندگان هسته اي فرزندان نظام هستند نبايد به آنها توهين شود موج - خطيب نماز جمعه تهران گفت: مذاکره کنندگان هسته اي فرزندان نظام هستند و نبايد به آنها توهين شده و يا تضعيف شوند، آنان رزمندگان جبهه ديپلماسي هستند و بايد براي توفيق آنها همه کمک کنند.
آيت‌الله سيداحمد خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران با اشاره به درپيش بودن ماه مبارک رمضان و با اشاره به رواياتي درباره شأن و منزلت اين ماه گفت: رهبر معظم انقلاب، از ماه رمضان به عنوان قطعه اي از بهشت در اين دنياي سوزان مادي ياد کردند.
وي تأکيد کرد: همه خود را آماده کنيم تا از اين ماه به بهترين شکل استفاده کنيم؛ اين، بستگي به همت ميهمان دارد که چگونه از اين ميهماني استفاده کند. خود را در فرصت باقي مانده از ماه شعبان آماده کنيم تا با معرفت وارد ماه رمضان شويم.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به موضوع «سبک زندگي» اظهار داشت: از جمله اصول سبک زندگي ديني اين است که فضا، فضاي حاکميت ارزش‌هاي ديني شود؛ اين مسئله يعني حاکميت دين، دو راه دارد که يک راه آن، تبيين فضايل و ارزش‌هاي ديني است که بهترين فصل آن نيز، ماه رمضان است که خطبا و مبلغان در ميان مردم حاضر مي‌شوند.
آيت‌الله خاتمي افزود: دومين راه براي حاکميت دين در جامعه، اين است که با عمل خود مردم را به دين دعوت کنيم و خودمان ارزش هاي ديني را به خصوص در عرصه اجتماع، تجلي ببخشيم؛ اگر سخن از راستگويي است، خودمان راستگو باشيم و اگر صحبت از عمل صالح هست، خودمان عمل صالح داشته باشيم.
وي در همين رابطه با اشاره به روايتي از زندگي اميرالمومنين (ع) و سيره ايشان در برخورد با افراد و پاسخ به شبهات تصريح کرد: در عرصه فرهنگ و درباره شبهات فرهنگي، بايد به دقت عمل کرد؛ جوان، فطرت حقيقت‌طلب دارد، راه جذب او، اقناع است؛ اينطور نيست که تا جواني سؤالي مثلا درباره «ولايت فقيه» ولو به صورت تند مطرح کرد، بگوييم تو ضد ولايت فقيه هستي و سريع و تند جواب او را بدهيم.
آيت الله خاتمي ادامه داد: حتي در عرصه مسائل اخلاقي و اجتماعي، اگر دختري بدپوشش بود، راه اين است که پدر و مادر و معلم او را اقناع کنند که اگر اقناع شد، ديگر نيازي به تأکيد نيست.
خطيب جمعه تهران در عين حال تأکيد کرد: کار فرهنگي و اجراي قانون بايد همراه با هم پيش برود تا جواب بدهد.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه و در خطبه دوم، با اشاره به درگذشت آيت‌الله آصفي نماينده رهبر معظم انقلاب در نجف اشرف و با يادآوري جايگاه فقهي و علمي ايشان اظهار داشت: حدود ۲۰۰ جلد کتاب علمي غيرتکراري از ايشان به يادگار مانده است؛ او زندگي بسيار ساده و زاهدانه اي نيز داشت و با وجود آنکه نمايندگي رهبر انقلاب را در نجف برعهده داشت، حاضر نشد منزلش را تعمير کنند.
وي همچنين با اشاره به درگذشت آيت‌الله امينيان امام جمعه آستان اشرفيه و نماينده مردم استان گيلان در مجلس خبرگان رهبري، ياد و خاطره آن عالم بزرگوار را گرامي داشت.
آيت‌الله خاتمي در ادامه، با اشاره به سخنان اخير رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبري دو سخنراني کليدي و راهبردي دارند؛ نخست، سخنراني اول سال ايشان در جوار حضرت ثامن‌الحجج (ع) است و ديگري، سخنان ايشان در حرم امام در ۱۴ خرداد است؛ البته همه رهنمودهاي ايشان مهم است، اما اين دو سخنراني، مهمتر است.
وي ادامه داد: ايشان در حرم امام به موضوع مهم «تحريف امام» پرداختند و هشدار دادند که تحريف امام، تحريف صراط مستقيم است که اگر از اين راه عمداً يا سهواً فاصله بگيريم، سيلي مي‌خوريم.
آيت‌الله خاتمي افزود: امام را بايد با اصول تعريف شده و با اسلام ناب محمدي در برابر اسلام آمريکايي شناخت؛ امام را بايد با اعتقاد و اراده مردم و حمايت از محرومان و نفرت از خوي اشرافي‌گري شناخت، امام را بايد به عنوان قهرمان ايستادگي در برابر زورگويان جهاني شناخت.
امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: امام را بايد با تأکيد بر استقلال ملي و نفرت از استکبار به ويژه آمريکا شناخت؛ امام آن بزرگي بود که تا آخر عمر خود، با نفرت از آمريکا و شيطان بزرگ دانستن آن از دنيا رفت.
وي گفت: برخي نزديکان امام مي گويند که ما نامه نوشتيم به امام که تا زنده‌ايد مشکل ما با آمريکا را حل کنيد؛ مي پرسيم نامه به امام رسيد يا خير؟ مي گويند: نه!
آيت الله خاتمي اظهار داشت: نمي‌شود که نامه به امام نرسيده باشد! امام اين مسئله را حل نکرد؛ معني اين مسئله اين است که امام، تا لحظه آخر عمر خود آمريکا را شيطان بزرگ مي‌ديد و شعار «مرگ بر آمريکا» را شعار حق مي‌دانست.
خطيب جمعه تهران همچنين با تأکيد بر لزوم توجه رسانه ها به سخنان رهبر انقلاب و در ۱۴ خرداد و اصول تببين شده توسط ايشان گفت: جا دارد رسانه هاي مکتوب و غيرمکتوب به اين سخنراني رهبر انقلاب بپردازند؛ يکي از اصول مهم در انديشه امام که آقا به آن نپرداختند که شائبه «دعوت به خود» نباشد، اصل «ولايت فقيه» است که امام نيز مي‌فرمود، پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا کشور آسيب نبيند.
وي در ادامه با اشاره به موضوع هسته‌اي و مذاکرات ايران و غرب، به ذکر چند نکته پرداخت و اظهار داشت: نکته اول در اين رابطه اين است که اين مسئله، يک مسئله حساس سياسي است و همه به خود حق اظهارنظر مي‌دهند و حقشان هم هست و اين از برکات انقلاب است؛ اما دو مسئله را همه بايد رعايت کنند، نخست اينکه منتقدان توجه داشته باشند که مذاکره‌کنندگان هسته اي فرزندان اين ملت هستند؛ آنها را زيرسوال نبرند و متهم به خيانت نکنند، آنها رزمندگان خط مقدم جبهه ديپلماسي هستند که بايد حمايت شوند تا موفق شوند.
آيت‌الله خاتمي با اشاره به نکته دوم در اين زمينه گفت: مسئولين هم اسم هر نقدي و اسم هر تجمعي را تخريب نگذارند؛ چه بسا تجمع‌هاي قانونمند، مشت مذاکره‌کنندگان ما را محکم‌تر مي‌کند؛ اينطور نيست که يک صدا در جامعه باشد.
امام جمعه موقت پايتخت با تأکيد بر اينکه در تجمع‌ها مذاکره کنندگان تضعيف نشوند، تصريح کرد: اين تجمع‌ها قدرت چانه‌زني مذاکره کنندگان ما را بيشتر خواهد کرد.
وي افزود: از زماني که مردم شعار «انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست» را سر داده‌اند، مردم و مسئولان همدل و همزبان بوده‌اند، بنابراين دشمنان کور خوانده اند که بخواهند در اين زمينه ميان مردم تفرقه ايجاد کنند و ملت و دولت هم تحت زعامت امام خامنه اي اين مسئله را پيش خواهند برد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه توافق بد را رهبر انقلاب و مردم و مذاکره کنندگان ايراني نمي پذيرند، تأکيد کرد: توافق خوب، توافقي است که خطوط قرمز مد نظر آقا (رهبر معظم انقلاب) را رعايت کند که در اين رابطه، ۶ خط قرمز در مذاکرات وجود دارد.
آيت الله خاتمي با اشاره به اين ۶ خط قرمز عنوان کرد: نخستين خط قرمز، اين است که همزمان با توافق، همه تحريم ها بايد يکجا لغو شود، نه تعليق. دوم، مذاکره زير شبح تهديد، تخريب مذاکرات است و مذاکره کنندگان اجازه ندارند مذاکره را زير شبح تهديد ادامه دهند. سوم، بايد همه دستاوردهاي هسته اي حفظ شود. چهارم، هيچگونه بازرسي مطلقا از مرکز نظامي و بازجويي ازدانشمندان ما نبايد صورت بگيرد. پنجم، تعهدات بايد برگشت‌پذير باشد؛ همانطور که آنها دنبال راستي‌آزمايي هستند، ما نيز بايد بتوانيم راستي‌آزمايي کنيم و ششم، مذاکره فقط در عرصه مسائل هسته اي است؛ در هيچ عرصه ديگري از جمله ارتباط با آمريکا، مذاکره‌اي وجود ندارد و نامشروع است.
وي با بيان اينکه اين‌ها رهنمودهاي مقام معظم رهبري است، تأکيد کرد: از مجلس شوراي اسلامي درخواست مي‌کنيم که اين موارد را تبديل به قانون کنند که دشمنان ملت ايران به کلي مأيوس شوند که ملت ايران را به تسليم وادار کنند.
امام جمعه تهران همچنين با اشاره به ادبيات آمريکايي‌ها در مذاکرات هسته اي گفت: ادبيات آمريکا از ابتداي مذاکرات تاکنون، به جاي تکريم، ادبيات تهديد و تحقير مانند فرعون ها بوده است که تهديد و تحقير مي کنند تا سلطه خود را محقق کنند.
آيت الله خاتمي اظهار داشت: دوره تهديد گذشته است؛ ايران، به فضل خداوند نه فقط قدرت منطقه اي که قدرت جهاني است؛ در تمام عرصه‌ها در جهان نقش و قدرت ايران تعيين‌کننده است؛ در عرصه سوريه، نماينده سازمان ملل مي‌گويد ايران اگر نباشد، مشکل سوريه حل نمي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: ايران اسلامي يک تفاوت با قدرتهاي جهاني دارد که پشتوانه آنها سلاح و دلار و يورو و آدم‌کشي است، اما پشتوانه قدرت ايران اسلامي، دل هاي علاقمند و عاشق است.
خطيب جمعه تهران همچنين با تأکيد بر اينکه نبايد همه چيز را به رفع تحريم ها گره زد، گفت: ما از ابتداي انقلاب با فراز و نشيب، مواجه با تحريم بوده ايم اما با عزت زندگي کرده ايم و زندگي خواهيم کرد؛ برخي ها چنين القاء مي‌کنند که اگر تحريم‌ها لغو نشود، به بحران برمي‌خوريم.
آيت الله خاتمي تصريح کرد: البته اگر توافق نشود، اوباما به بحران برمي‌خورد؛ چون با ايران‌هراسي که ايجاد کرده، مي‌خواهد قهرمان آمريکا شود. او براي پيروزي دوباره حزب دموکرات نياز به اين توفق دارد، هرچند پشت پرده هر دو حزب در آمريکا، صهيونيست‌ها هستند.
وي ادامه داد: فرهنگ مقاومت در برابر زياده‌خواهي هاي استکبار، فرهنگي قرآني است؛ هيچ ترديد نداشته باشيم که اين فرهنگ است که به داد ما مي‌رسد. مذاکره کنندگان ما مذاکره خود را ادامه دهند و ما نيز آنها را تقويت مي‌کنيم و اثبات مي کنيم که پاي قول‌هاي خود هستيم، اما به آمريکا و ديگر قدرت‌ها اعلام مي‌کنيم که ما مرد مقاومتيم و اگر بخواهيد شيطنت کنيد، ما فرزند عاشورا و «هيهات من الذله» هستيم.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به انتخابات پارلماني ترکيه و شکست حزب حاکم گفت: اين سيلي که حزب حاکم خورد، سيلي خون‌هاي مظلومي بود که توسط داعش بر زمين ريخته شده بود؛ اميدواريم که حاکمان ترکيه، صداي اين سيلي را بشنوند.
آيت الله خاتمي افزود: حزبي که ۱۳ سال نبض حکومت را به دست داشت، حاکميتش افول کرد؛ البته مردم ترکيه مورد احترامند و ۸۶ درصد آنها پاي صندوق حاضر شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن