تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815990791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا هاشمی گفت «علی (ع) به شرطی ولی بود که مردم او را بپسندند»؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آیا هاشمی گفت «علی (ع) به شرطی ولی بود که مردم او را بپسندند»؟
اگردوستان منتقد هاشمی تخریب مدام ایشان را به هربهانه تکلیف شرعی و تعطیل ناپذیر خود می دانند بهتراست به فکر محمل دیگری برای تضعیف و تخریب هاشمی باشند.
به گزارش نامه نیوز، غلامعی رجائی نوشت:

امروز صبح که به مجمع می آمدم یکی از دوستان فعال سیاسی تلفن زد و گفت این خبرهایی را که بعضیها این روزها علیه آیت الله هاشمی در فضای مجازی وبعضی سایتها منتشرکرده اند،شنیده اند که ایشان گفته امیرالمومنین علی علیه السلام به شرطی ولی بود که مردم اورابپسندند؟بعد گفت انتساب این حرفها به ایشان صحت داردیا نه؟

ایشان می گفت یکی از علمای مشهد که از ارادتمندان و مروجان آیت الله هاشمی است دراین باره ازمن سوال کرده و من هم به ذهنم رسید که اصل ماجرا را از شما که به ایشان نزدیک هستید سوال کنم. گفتم: من هم در بعضی سایتها دیده ام و این حرف سندیت ندارد .اصل حرف ایشان در همایش بین المللی جهان عاری ازخشونت دراین زمینه چیزدیگری بوده است واین حرف هم تازه نیست. ایشان به مناسبتهایی که لازم دیده اند ازنقش و وزن وسهم  رای مردم در نظام اسلامی حرفی و سخنی بگویند این حدیث را که مرحوم سیدبن طاوس نقل کرده یادآور شده اند که : رسول گرامی اسلام در دوران آخر عمر مبارکشان روزی علی علیه السلام را خواستند و به ایشان ضمن برشمردن وقایعی که پس از رحلت شان نسبت به وی اتفاق می افتد فرمودند  شما از طرف خداوند به سمت امامت تعیین شده اید اگر مردم زمامداری شما را نخواستند صبر پیشه کن و به خودشان واگذار کن .

به مجمع که آمدم و پیام آن دوست فعال سیاسی رابه آیت الله هاشمی گفتم و ازجمله عرض کردم که بعضی سایتها زقول شما نوشته پيامبراكرم (ص) به حضرت علي (ع) گفت «شما مي‌توانيد ولي باشيد اما بايد مردم شما را بپسندند» گفتند «من این حرف را نگفته ام من گفتم ایشان ولی بودند و دیگران ولی نبودند و هیچوقت هم ولی نبودند و ولی مردم فقط ایشان بود بحث برسر این بود که مردم زمامداری ایشان را بخواهند.»

آقای هاشمی گفتند: در خطبه ای هم که درنمازجمعه خواندم این را به تفصیل گفته ام که ایشان هم مثل همه ائمه دیگر بودند که وقتی مردم نبودند امکان خلافت نداشتند اما هنگامی که مردم زمامداری ایشان را خواستند و در صحنه آمدند ایشان هم آمدند.

پس از توضیحات ایشان سری به آرشیو زدم و متن خطبه نمازجمعه تهران را مروری کردم .ایشان دراین خطبه دراین باره چنین گفته است:

"نقشي كه امام به مردم مي‌دادند و من آن روايت را يادداشت كردم و از كتاب كشف المهجه سيد ابن طاووس كه يكي از علماي بسيار باارزش قرن هفتم ماست و شخصيت بسيار عظيمي است، مي‌خوانم. خواهش مي‌كنم به اين روايت توجه كنيد. اين صريح ترين روايت است. خود حضرت علي بن ابيطالب(ع) مي‌فرمايد: «يك روز پيغمبر(ص) در همان روزهايي كه عرض كردم مغموم و نگران آينده بود. در سال آخر عمرش، آن را به علي بن ابيطالب(ع) گفته است: يا بن ابيطالب لك ولا امتي. اين بعد از غدير است. مي‌گويد: «تو ولي اين امت هستي و ولايت مال توست، چيزي كه خدا به تو داده است.» بعد مي‌فرمايد: «فان ولوك في عافيه و اجمعواعليك بالرضا فقم بامرهم. اگر ديدي اين مردم راضي بودند و آمدند تو را قبول كردند و به تو اين سمت را با اجماع به شما دادند - البته اجماع نسبي است و تام نمي‌شود. يعني به اندازه كافي و لااقل اكثريت آنها جمع شدند- و دور شما گرد آمدند، شما بپذير و متولي امر شو و كارشان را اصلاح كن و ادامه بدهيد» در قسمت بعد مي‌گويد: «و ان اختلفواعليك، اگر ديدي اختلاف كردند و آن مقداري كه بايد بيايند، با تو نيامدن. ولشان كن، بما فيه. بگذار هر كاري كه مي‌خواهند بكنند، بكنند. خودشان مي‌دانند. ان الله سيجعل لك مخرجا. خداوند براي تو راهي پيدا مي‌كند كه به اهدافت برسي.» اين روايت از روايات معتبر است.

ناقل آن هم سند معتبري ارائه مي‌كند. از سيد بن طاووس نه اينكه فقط اين روايت را داريم، بلكه خيلي داريم. كتاب داريم. كتاب‌ها داريم. من فقط يك روايت صريح را خواندم. مبناي حكومت پيغمبر(ص) اين بود و بنا بود ما در جمهوري اسلامي اين كار را بكنيم. بنا شد با اين مردم باشيم و اين مردم هم براساس همين تفكر امام خيلي خوب آمدند. "

همانگونه که می بینید مطلب کاملا روشن است . نه منکر ولایت امیرالمومنین علیه السلام شده اند و نه ولایت الهی ایشان را امکان اجرا را به  قبول و رای مردم دانسته اند.

این تیر منتقدین مثل رد نقل قول ایشان از قول همسرامام که بعضی آن را ساختگی دانستند و با تایید دختر امام معلوم شد حق باهاشمی است، به خطا رفت!

اگردوستان منتقد هاشمی تخریب مدام ایشان را به هربهانه تکلیف شرعی  و تعطیل ناپذیر خود می دانند بهتراست به فکر محمل دیگری برای تضعیف و تخریب هاشمی باشند.






۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن