تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821277523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاپگری سه بعدی برای پخت شیرینی!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: چاپگر chefJet Pro به علاقه مندان شیرینی پزی امکان طراحی شیرینی های خود را با استفاده از شکر و فوندانت به طرح دلخواه دارد.

به گزارش تراز ،هر ساله در شهر سانتا کلارای کالیفرنیای ایالات متحده یک جشنواره آشپزی برگزار می شود که در آن آخرین دستاوردهای صنایع طباخی و شیرینی پزی در معرض عموم قرار می گیرد. بخشی از این فستیوال به ارائه جدیدترین فناوری های مربوط اختصاص دارد که نام آن را از روی مزاح گذاشته اند: یک گاز از سیلیکون ولی! یکی از جدیدترین گجت هایی که در این دوره از جشنواره رونمایی شد، یک چاپگر سه بعدی برای تولید انواع شیرینی با اشکال دلخواه است.

این چاپگر که chefJet Pro نام دارد، به علاقه مندان شیرینی پزی امکان طراحی شیرینی های خود را با استفاده از شکر و فوندانت به طرح دلخواه دارد. شرکت 3D Systems که مبدع این چاپگر است، اعلام کرده کاربران حتی می توانند در قالب لوگوی شرکت یا شخصیت سینمایی محبوب خود، شیرینی یا آب نبات تولید کنند.

این دستگاه که پیشتر در نمایشگاه CES 2015 نیز رونمایی شده بود، امکان تولید تاپر کاپ کیک، قند و آب نبات با رنگ و شکل های مختلف را دارد.

سرعت تولید دستگاه در حدود 100 قند در ساعت است. در آزمایشی که برای تولید تاپر کیک صورت گرفت، برای تولید دو تاپر حدود 4 ساعت دستگاه زمان صرف کرد.

به گفته شاهدان و آزمایش کنندگان محصولات آزمایشی این چاپگر شیرینی، در کنار اشکال جالب توجه و خاص، کیفیت، استحکام، طعم و ماندگاری قندها و آب نبات های تولیدشده نیز مطلوب و قابل قبل بود.

شایان ذکر است از این ابداع فعلا فقط یک دستگاه آزمایشی ساخته شده و شرکت سازنده تا پایان مراحل بهسازی و آزمون دستگاه قصد تولید انبوه آن را ندارد.





چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 11:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن