تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 20 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799787697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد ربیعی برای برگزاری کنفرانس آینده کار |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پیشنهاد ربیعی برای برگزاری کنفرانس آینده کار
کد خبر: ۵۰۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ - 10 June 2015


علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی مجمع عمومی یکصد و چهارمین اجلاس بین المللی کار آمادگی کشورمان را برای میزبانی کنفرانس منطقه ای آینده کار اعلام کرد.

ربیعی گفت : آینده پژوهی یکی از ملزومات اداره دنیای پیچیده ما شده است و بسیار خرسندم که «آینده کار»، موضوع گزارش دبیر کل است. گزارش ایشان نکات مهمی را بیان می کند. من مایلم «نگاه ایرانی» به آینده کار را تشریح و بیش از هر چیز بر تشریح وضعیت منطقه ای تاکید کنم.

آرمان های بنیانگذاران سازمان بین المللی کار که در آستانه یکصد سالگی آن قرار داریم و بیانیه فیلادلفیا به ما اجازه نمی دهد نسبت به وضعیت بخشی از جهان بی تفاوت باشیم.

گزارش دبیر کل نشان می دهد که بیکاری جوانان در سراسر جهان در حال افزایش است و این روند در خاورمیانه شدتی بیشتر دارد. انقلاب های عربی نشان داد که منطقه تا چه اندازه مستعد بروز بی ثباتی سیاسی است که یکی از بزرگ ترین عوامل  آن بیکاری جوانان است. توسعه نیافتگی و بیکاری گسترده یکی از زمینه های بروز خشونت و افراطی گری در این منطقه است.

تغییرات اقلیمی نیز فشار روزافزونی بر این منطقه وارد می کند. کشورهای منطقه در کمربند خشکی قرار گرفته اند و به تدریج کمبود منابع آب، بحران ریزگردها، کاهش توانایی وخاک برای تامین امنیت غذایی ، و زوال زیست پذیری ، منشا های دیگری برای منازعه در این منطقه خواهند شد .

وی افزود :  علاوه بر آن در تحولات جمعیتی ، افرادی از نسل جدید که جریان بیکاری در کشور ها می پیوندند فاقد خصوصیات تیپولوژی طبقه کارگر قدیم هستند .

بیکاران امروز افراد تحصیلکرده اند که از طرق فرآیندهای ارتباطی جدید با دنیای بیرون آشنا هستند و انتظارات جدیدی دارند و سبک زندگی نویی ( جدیدی ) را می طلبند .

 ایجاد اشتغال و جریان تقاضا متناسب با تحولات کیفی جمعیتی یکی از دشواریهای آینده برای دولتها به حساب می آیند .

ربیعی تصریح کرد:  اگر آینده بخشی از جهان شاهد تشدید روند های موجود باشد ، نمی توان به تحقق آرمان های سازمان بین المللی کار در این مناطق امید داشت .

جمهوری اسلامی ایران خواهان تعامل و فعالیت جمعی کشور ها برای اجتناب از سناریو های ناخوشایند آینده و ساختن جهانی بهتر برای زیستن است . اصول حاکم بر نگاه ایران که مطمئن هستیم آینده کار را ا بهتر خواهد کرد.

وی افزود :  کشورهای توسعه یافته به جای مداخله از قبیل برهم زدن مرزهای سیاسی کمک های فنی و اقتصادی برای رشد و شکوفایی با گرایش های انسانی اقدام نمایند و اجازه دهند تغییرات براساس دموکراتیک متکی بر آراء مردم صورت پذیرد .

وی گفت :  گفتگو در منطقه و همکاریها ، علاوه بر دولتها بین نهادهای مدنی و تشکل های کارگری و کارفرمایی در زمینه اجتماعی و اقتصادی مستحکم گردد تا ضمن تضمین امنیت در این مناطق منجر به بهبود معیشت و افزایش رفاه اجتماعی شود .

ربیعی افزود :  همکاری های اقتصادی  فناورانه و سیاسی برای مقابله با توسعه نیافتگی به مثابه علت اصلی بروز خشونت و افراطی گرای باید شتاب گیرد .

دامن زدن به تنش ها  فرصت را از کشورهای منطقه برای متمرکز شدن روی کاهش بیکاری و فراهم کردن کار شایسته برای جوانان می گیرد . این کشورها در چنین شرایطی به عوض آن که فرصت یابند از سرمایه اقتصادی جمعیت جوان  موقعیت ژئوپلتیک مناسب و ظرفیت های خالی خود برای سرمایه گذاری استفاده کنند قربانی بالا رفتن ریسک سرمایه گذاری و هدر رفتن سرمایه ها در محیط پرتنش می شوند .

وی خاطر نشان کرد: لذا از این جا همه کشورهای جهان را به تامل بیشتر فرامی خوانیم و از ایشان می خواهیم آینده پژوهی " کار در مناطق بحران زده به خصوص خاورمیانه " رابررسی کرده و بکوشند آینده ای بهتر برای مردم شکل دهند .
من از همین جا اعلام می کنم ما آماده ایم میزبان کنفرانس منطقه ای " آینده کار "باشیم .

ربیعی افزود : این کنفرانس ضمن آن که چارچوبی برای بررسی کار در این مناطق خواهد بود بی گمان فرصتی فراهم می کند تا وضعیت اسفبار کارگران و کارفرمایان در تمام مناطق بحرانی بویژه در سرزمین های اشغالی نیز که در گزارش دبیر کل به صراحت آمده است با دقت بررسی شده و واقعیت اشغالگری و نقض حقوق بشر توسط رژیم اشغالگر فلسطین بیشتر آشکار گردد.

وی تصریح کرد: تعامل سازنده می تواند آینده ای را که زیر سایه خشونت و افراطی گری امروز مبهم و خوف انگیز است به سوی دستور کارهایی برای صلح ثبات و زندگی بهتر هدایت کند .

ربیعی  ادامه داد: مایلم هیئت‌های نمایندگی سایر کشورهای جهان را نیز به این واقعیت متوجه سازم که تداوم بحران‌های امنیتی  و تشدید خشونت و افراطی‌گری فقط دامن این مناطق را نگرفته  و ظرفیت بالقوه را دارد که  دامنگیر بقیه جهان نیز خواهد شد. توسعه جریان‌های افراطی محملی برای همه سرخوردگان، تحقیرشدگان و کسانی است که در حمله به دنیای جدید – در هر جغرافیایی - منفعتی دارند. این جریان‌ها منادی دنیایی با «کار شایسته» بیشتر برای نسل‌های آتی نیستند.

آرزو می کنم این کنفرانس و تلاش های شما زندگی بهتر را برای همه مردم در همه جهان با هر رنگ و نژاد و مذهب را در برداشته باشد و از رنج همگان به خصوص کارگران بکاهد .

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن