تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802957014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوادث غيرمترقبه در گلستان بيش از 12 هزار ميليارد ريال خسارت به بار آورد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۰ق.ظ)
حوادث غيرمترقبه در گلستان بيش از 12 هزار ميليارد ريال خسارت به بار آورد موج-مديرکل مديريت بحران گلستان گفت: حوادث و بلاياي طبيعي سال گذشته 12 هزار و 670 ميليارد ريال خسارت به بخش هاي مختلف استان وارد کرد در حالي که تنها براي جبران بخشي از آسيب هاي سيل اعتبار تخصيص يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج، صادق علي مقدم با بيان اين که بيشترين ميزان خسارت در استان مربوط به وقوع سيلاب ها و به خصوص سيل خرداد 93 بوده است، اظهار داشت: رانش زمين، خشکسالي، سرمازدگي محصولات و آتش سوزي جنگل و عرصه هاي منابع طبيعي از ديگر حوادث غيرمترقبه در استان بوده است.
وي با اشاره به اين که کل رقم تملک استاني و ملي و تسهيلات در بخش جبران خسارات سيل يک هزار و 570 ميليارد ريال است، گفت: از اين ميزان مبلغ 973 ميليارد ريال مربوط به سرجمع تملک استاني و ملي و مابقي تسهيلات است که تنها 27 درصد اعتبارات تملک تخصيص يافته است.
به گفته وي در اين خصوص براي جبران آسيب هاي ناشي ازسيل دراستان 553 ميليارد ريال ازمحل اعتبارات تملک استاني مصوب شده واعتبار ملي اين بخش نيز 420 ميليارد ريال است.
مقدم افزود: سيل خرداد گذشته در چهار محور استان در مجموع يک هزار و 980 ميليارد ريال خسارت به بار آورد.
وي درخصوص نقاط حادثه ديده از سيل در استان گفت: روستاهاي کشکک در راميان، چشمه لي در مراوه تپه، نرگس چال در آزادشهر و برنج بن در مينودشت بيشترين خسارت را ديده اند.
مديرکل مديريت بحران استانداري گلستان در مورد مشکلات مناطقي که در معرض رانش قرار دارند نيز گفت: مناطق شرق، غرب و جنوبي استان و ارتفاعات در معرض رانش مورد بررسي و مطالعه در دو مرحله صورت گرفت که مرحله اول مربوط به بررسي موقعيت ساختاري و کنوني مناطق رانشي بود و در ادامه نقاطي که خطر ندارند، مطالعه گرديد.
وي ادامه داد: در روستاي کشکک بنا شد روستا در سر جاي خود باقي بماند و پروژه هاي تثبيت و استحکام پي گيري شود.
مدير کل مديريت بحران گلستان افزود: براي روستاي برنج بن (دهستان کوهسارات - بخش مرکزي مينودشت) تصميم گرفته شد تا طرح هادي اصلاح و نقاطي که در منطقه خطر قرار دارند، پايدار سازي شود.
به گفته وي، اطراف روستاي نرگس چال نيز استحکام و پايداري نداشت و بنا شد مشکلات در اين بخش رفع و مقاوم سازي شود و در روستاي چشمه لي نيز براساس مطالعات، جابجائي روستا منتفي گرديد.
مقدم همچنين ميزان خسارات ناشي از وقوع خشکسالي در استان را هشت هزار و 500 ميليارد ريال بيان کرد و گفت: در زمستان سال 92 نيز بر اثر وقوع سرمازدگي دو هزار و 900 ميليارد ريال به باغات و بخش هاي مختلف استان خسارت وارد شد.
مديرکل مديريت بحران گلستان به مشکل حريق در عرصه هاي جنگلي استان نيز اشاره کرد و اظهارداشت: سال گذشته 240 مورد آتش سوزي در سطح يکهزار و 578 هکتار از جنگل ها و مراتع استان روي داد.
مقدم تاکيد کرد: اگر امسال هم آتش سوزي هايي به همان شدت رخ دهد با توجه به امکانات و منابع براي کنترل و مهار آن با مشکل مواجه خواهيم شد.
وي تصريح کرد: سال گذشته ۳۰ مورد زمين لرزه با بزرگي ۳ ريشتر و بالاتر نيز در سطح گلستان رخ داد، که زلزله ۴ و نيم ريشتري در شهر انبارالوم بزرگ ترين مورد بود.
مقدم درخصوص اعتبارات ابلاغي براي تامين تجهيزات نيز گفت: خريد تجهيزات اطفاي حريق شامل کوله آبپاش، تجهيزات بيل مکانيکي، چادرهاي گروهي و چهار دستگاه خودرو کمک دار به همراه «پري شر» انجام شده است.
مقدم ادامه داد: احداث، تکميل و تجهيز قرارگاه پايش و کنترل آتش سوزي در پارک ملي گلستان، بکارگيري ۲۰ آتش بان در قالب طرح حفاظت، خريد و نصب ۳ دوربين و دکل ۲۵ تا ۴۰ متري و مرمت جاده هاي دسترسي موجود در مناطق بحراني مينودشت به طول ۵۰ کيلومتر از ديگر پروژه هاي ابلاغي در اين خصوص بوده است.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن