تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819108916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردوغبار مردم اصفهان را غافلگیر کرد/ضعف ارگانها در اطلاع‌رسانی بموقع


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


گردوغبار مردم اصفهان را غافلگیر کرد/ضعف ارگانها در اطلاع‌رسانی بموقع استان‌ها > اصفهان - عصر روز گذشته در حالی شاهد وقوع پدیده گرد و خاک در اصفهان بودیم که هیچ گونه اطلاع رسانی به مردم در این زمینه انجام نشده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان، وقوع پدیده گرد وغبار به ویژه با توجه به خشکسالی‌های اخیر در فصول گرم سال امری طبیعی محسوب می‌شود اما نکته مهم این است که با توجه به حساسیتهای گروهی از مردم در شرایط خاص آب و هوایی، اطلاع رسانی صحیح در این زمینه ضروری است و این در حالی است که روز گذشته مردم اصفهان از وقوع این پدیده غافلگیر شدند و بر این اساس رسانه ها نیز امروز به انعکاس خبر وقوع این پدیده پرداختند. البته هواشناسی اصفهان اعلام کرده که روز یک شنبه این امر را به ستاد مدیریت بحران استان و دستگاه های ذی ربط اطلاع داده است و بر این اساس ضعف اطلاع رسانی این ارگانها جای تعجب دارد چراکه گاه خسارت این اطلاع رسانی صحیح قابل جبران نیست و نمونه بارزآن را در سرمازدگی باغ های شهرستانهای مختلف اصفهان به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح کاهش دما طی ماه گذشته شاهد بودیم. نوید حاج بابایی در این ارتباط به فارس گفت: پدیده گردوغبار در تابستان یک پدیده کاملاً معمولی است و این در حالی است که طی چند روز گذشته یک سامانه وزش باد بر هوای اصفهان حاکم شد که روز گذشته سازمان هواشناسی استان اصفهان طی اطلاعیه‌ای این وضعیت را به مدیریت بحران استانداری اصفهان و نیز تمامی دستگا‌ه‌های اجرایی اعلام کرد. وی افزود: شبکه گردوخاک در قسمت‌های مرکز استان، شرق و شمال شرق از عصر روز گذشته آغاز شد و امروز هوای شهر اصفهان را فرا گرفت. معاون توسعه و پیش بینی اداره هواشناسی اصفهان با بیان اینکه این شرایط گردوخاک امسال نسبت به سال گذشته بیشتر در اصفهان ادامه دارد، اضافه کرد: شرایط بادهای معمولی بین 5 تا 7 متر بر ثانیه است و این باد، گردوخاک، ریزگردها و ذرات معلق با وزشی بیش از این از ماه‌های خرداد آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد. وی متذکر شد: امسال در اصفهان، اردستان، نائین و ورزنه کاهش بارش داشته‌ایم، به همین دلیل شرایط خشکسالی در این نقاط حاکم شده است که با کوچک‌ترین وزش باد خاک از سطح زمین به سرعت جدا می‌شود. حاج‌بابایی یادآور شد: ذرات معلق به دلیل خشکسالی و کاهش رطوبت خاک به سرعت از مناطقی که همچون مناطق کویری و خشک هستند جدا و در سطح هوا پراکنده می‌شود. وی تبیین کرد: وقتی سیستم شرایط جوی به وسیله باد مهیا می‌شود این خاک از سطح زمین بلند و در هوا معلق و چهره غبارآلودی ایجاد می‌کند. معاون توسعه و پیش بینی اداره هواشناسی اصفهان با اشاره به منشأ این گردوغبار یادآور شد: هرچند سامانه‌های جوی از سمت عراق و کشورهای عربی بی‌تأثیر نیستند اما گردوغبار معلق در هوای فعلی اصفهان ناشی از گردوغبار محلی است.



سه شنبه 19 خرداد 1394 - 16:46:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن