تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819762429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سير صعودي واردات، لبخند را بر توليد ملي خشک کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۲ب.ظ)
سير صعودي واردات، لبخند را بر توليد ملي خشک کرد موج - از تريبون مجلس به‌صورت مکرر بارها پيرو حجم قاچاق و واردات بي‌رويه گوشزد شده است اما؛ روند پيگيري مسئولان ذي‌ربط به شکلي نيست که ارزيابي مثبتي از کاهش يا جلوگيري از قاچاق را به کشور داشت.
رضا رحماني، رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس، در خصوص لزوم رشد توليد کشور در راستاي افزودن توان صادراتي به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: تغيير رويکرد جايگزيني توليد کالاهاي داراي مشابه داخل، به‌جاي واردات بي‌رويه اين نوع کالاها، مي‌تواند در روند اشتغال‌زايي کشور بسيار حائز اهميت باشد زيرا اشتغال‌زايي پايدار و عوامل اصلي رشد معيشت مردم باوجود واردات بي‌حساب‌وکتاب از بين مي‌رود.
وي ادامه داد: متاسفانه تا زماني که مسئولان کشور هم‌قسم نشوند تا رونق توليد و استفاده از کالاي ملي در کشور فراگير نشود و ذائقه مردم به سمت استفاده از توان داخل سوق داده نشود، اميد به آينده و رشد اقتصاد با اتکا به توليد ملي کاملا بي‌فايده است.
عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس، گفت: خسارتي که اقتصاد و مردم در قبال واردات کالاهاي بي‌رويه مي‌خورند بسيار فراتر از سود يک واردکننده و حتي اقتصاد کشور از آن کالاي وارداتي است و بايد تصميم گيران و اجراکنندگان به‌صورت پيوسته از واردات به سمت توليد حرکت کنند
رحماني با انتقاد از عدم برخورد جدي با معضل قاچاق، تصريح کرد: از تريبون مجلس به‌صورت مکرر بارها پيرو حجم قاچاق و واردات بي‌رويه گوشزد شده است اما؛ روند پيگيري مسئولان ذي‌ربط به شکلي نيست که ارزيابي مثبتي از کاهش يا جلوگيري از قاچاق را به کشور داشت.
وي افزود: متاسفانه روند واردات و البته قاچاق طي چند سال گذشته، کاملا روند سعودي را تجربه کرده است و با نگاه به آمار سالانه درميابيم که بجاي تمرکز سازمان‌هاي مربوطه براي مبارزه با اين امر، روند واردات نه‌تنها معکوس نشده است بلکه سير سعودي واردات در حال رشد است.
رحماني خاطرنشان کرد: کاهش ميزان واردات و تکيه‌بر توليد با اتکا بر توان توليد ملي، تنها راه‌حل مشکلات اساسي در اقتصاد است، امروز با يک نظرسنجي ساده مي‌توان فهميد که رفع تورم، بيکاري، فقر و معيشت ضعيف مردم درگرو حمايت تمام قوا از توليد ملي است.
رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: در صورت واقعي شدن حمايت از توليد ملي، کارخانه‌ها مي‌توانند بار ديگر رونق پيدا کنند و مشکل بيکاري و درآمدزايي براي قشر جوان برطرف شود.
وي در پايان تاکيد کرد: بايد تمامي قوا با يکديگر ميثاق ببندند و هر فردي که از توليد ملي حمايت نکند، بايد تحت‌فشار روحي عمومي و رسانه‌اي قرار بگيرد، زيرا شاه‌بيت رفع مشکلات امروز اقتصاد، درگرو حمايت از توليد ملي و دوري از وارداتي است که کالاهاي مشابه آن در کشور توليد مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن