تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804327281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جامع مسکن با آهنگ اقتصادي کشور مي‌تواند اصلاح شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۷ق.ظ)
معاون وزير راه و شهرسازي: طرح جامع مسکن با آهنگ اقتصادي کشور مي‌تواند اصلاح شود موج - معاون وزير راه و شهرسازي با تشريح جزئيات طرح جامع مسکن، گفت: به جاي آن که با يک برنامه خيلي خشک رو به رو باشيم، اين برنامه انعطاف دارد و با آهنگ اقتصادي کشور مي‌تواند اصلاح شود
به گزارش خبرگزاري موج، حامد مظاهريان، معاون وزير راه و شهرسازي، در نشستي خبري با تشريح جزئيات طرح جامع مسکن، اظهار کرد: طرح جامع مسکن جزو تکاليف برنامه توسعه چهارم بوده است که در سال ۸۴ تهيه مي‌شود و پس از گذشت ۱۰ سال بازنگري آن يک ضرورت به نظر مي‌رسد.
وي افزود: جزئيات اين برنامه در پنج سند راهبردي منتشر شده و هدف اصلي آن، تأمين مسکن مناسب براي کل جامعه و هدف خرد آن، افزايش شاخص توان‌پذيري مسکن در ميان جامعه است.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين که بر اساس اين طرح، در سال ۱۴۰۵ بايد شاخص توان‌پذيري مسکن از ۱۲ سال به ۸ سال برسد، گفت: براي تحقق اين هدف، ۸ محور اصلي را در طرح جامع مسکن مدنظر قرار داديم که مسکن خانوار، بافت نابسامان شهري، مسکن روستايي، توسعه بازار، تأمين مسکن در شهرها از جمله اين موارد است.
مظاهريان با اشاره به اين که دبيرخانه‌اي براي پايش اين طرح پيش‌بيني شده است، گفت: اين دبيرخانه مسووليت رصد تحولات اقتصاد کلان با مسکن را بر عهده خواهد داشت و متناسب با تحولات اقتصاد، تغييرات لازم را در مراحل اجرايي به عمل مي‌آورد.
وي افزود: به جاي آنکه با يک برنامه خيلي خشک رو به رو باشيم، اين برنامه انعطاف دارد و با آهنگ اقتصادي کشور مي‌تواند اصلاح شود. معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين که اولين مساله اين بود که توسعه مسکن را به بافت‌هاي فرسوده درون شهرها منتقل کنيم، گفت: در اين راستا ساخت سالانه ۳۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده به مدت شش سال پيش‌بيني شده است که ۹ درصد از نرخ سود تسهيلات را دولت مي‌پردازد.
مظاهريان افزود: در دو ماهه ابتدايي امسال ۳۵ هزار قرارداد ساخت در بانک‌ها منعقد شده است که در صورت تداوم مي‌توانيم به اهداف مان در نوسازي بافت فرسوده برسيم.
وي، موضوع بعدي را نوسازي و بهسازي بافت‌هاي روستايي اعلام کرد و گفت: در اين راستا ۲۰۰ هزار واحد با تسهيلات ۱۵ ميليون تومان و نرخ سود ۵ درصد به تصويب رسيده است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين که بخش بعدي در سمت تقاضا خواهد بود، بيان کرد: افزايش تسهيلات مسکن از ۳۰ ميليون به ۸۰ ميليون تومان از مواردي است که از محل استمهال بازگشت خط اعتباري مسکن مهر انجام شده است و مي‌تواند در کنار پس‌انداز، به خريد مسکن کمک کند.
مظاهريان با اشاره به پيش‌فروش مسکن اظهار داشت: آيين‌نامه پيش‌فروش مسکن ابلاغ شد که هدف آن، همگرايي بين بخش‌هاي مختلف مسکن بوده است.
وي با بيان اين که بانک مسکن بايد به مثابه بانک توسعه‌اي عمل کند، گفت: الآن بانک‌ها در کشور به دو بخش تخصصي و تجاري تقسيم شده‌اند و منطق حاکم بر اقتصاد بانک‌هاي ايران، سودآوري است، در حالي که بايد هدف برخي بانک‌ها اجراي برنامه‌ها و سياست‌گذاري‌ها باشد.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به بخش مسکن محرومان در طرح جامع مسکن، گفت: توافقات خوبي از طرف بنياد مسکن با بنياد مستضعفان، سازمان بهزيستي و سازمان ملي زمين و مسکن انجام شده است و وزارتخانه نقش تأمين مسکن را دارد.
مظاهريان تصريح کرد: حدود ۸۷۰۰ واحد برنامه‌ريزي شده که از سوي بنياد مسکن به اجرا مي‌رسد که هر کدام از اين سازمان‌ها بخشي از اين واحدها را تأمين مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن