تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803659415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایندگانِ طرح زیرِ بغل زن ایالات متحده را بشناسید! / پاره کردن توافق هسته‌ای شعار مطرح نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
"نمایندگانِ طرح زیرِ بغل زن" ایالات متحده را بشناسید! / "پاره کردن توافق هسته‌ای" شعار مطرح نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا
هنگامی که اخبار بین‌الملل را چک می‌کنیم، می‌بینیم ارائه طرح جدید از سوی نمایندگان کنگره در رابطه با مذاکرات تبدیل به اخبار پایه ثابت شده است و نمایندگان تکی یا دو سه نفری هر روز که از خواب بلند می‌شوند طرحی را زیر بغل خود گذاشته و عازم سنا می‌شوند!
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، بحث داغ "امتیازگیری" در مذاکرات هسته‌ای این روزها تبدیل به نقل محافل سیاسی شده است که طرفین با استفاده از این موضوع در پی منافع ملی و یا شخصی هستند!

اگر بخواهیم بحث منافع را در ایالات متحده که تا چند ماه دیگر، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو خواهد داشت برسی کنیم، می‌بینیم که منافع شخصی و به اصطلاح "کری خواندن" در این کشور هر روز داغ‌تر از دیروز می‌شود، در این آشفته بازار، " باراک اوباما" رئیس جمهوری کنونی آمریکا که چیزی از دوره ریاستش باقی نمانده، می‌خواهد تا توافق هسته‌ای با ایران را به عنوان افتخار و موفقیت در دوران ریاست جمهوری خود به ثبت برساند و در این روزهای پایانی که را بازگشت به کاخ سفید را در پیش می‌گیرد خود را به عنوان تنها رییس جمهور آمریکا ببیند که قدمی مثبت برای جهان برداشته است!


در اصلاحیه پیشنهادی آنها، طرح تمدید تحریم‌های ایران از سال 2016 تا 2026 -- به مدت ده سال -- پیش‌بینی شده است.



نماینده‌های حاضر در کنگره نیز بی‌تاثیر از انتخابات جاری نبوده و برای این پرونده دندان تیز کرده‌اند از سوی دیگر نامزدهای انتخاباتی شعار اول خود را موضوع "مذاکرات با ایران" قرار دادند و هر کدام به نحوی سعی دارند با استفاده از این اهرم به جو تبلیغاتی خود بپردازند که نمایندگان نیز با این جو انتخاباتی هم قدم شده‌اند.

با وجود آنکه تاکنون تنها یک نفر از حزب جمهوری‌خواه آمریکا نامزدی خود را بطور رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ اعلام کرده اما برخی از چهره‌های حزب جمهوری‌خواه که از آنها با عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات سال آتی یاد می‌شود این مذاکرات را بهانه قرار داده و برای مطرح کردن خود شروع به انتقاد از آن کرده‌اند.

یکی از شعارهای تبلیغاتی که این روزها از سوی نامزدها به کرات مطرح می‌شود " لغو توافق" و یا تحت تاثیر قرار دادن آن است.

"ریک پری"، فرماندار سابق تگزاس، که آمادگی خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا اعلام کرده است، گفت: درصورت پیروزی در انتخابات، هر توافقی را که با ایران حاصل شده باشد لغو می‌کنم.(متن کامل را در اینجا بخوانید)

وی در جایی دیگر ضمن به چالش کشیدن توافق هسته‌ای مورد نظر کاخ سفید با ایران گفت: امیدوارم رئیس جمهور بعدی آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را پاره کند! (ادامه متن را در اینجا بخوانید)

"ریک سانتروم" نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ که در انتخابات ۲۰۱۲ هم شرکت داشت، در سخنرانی در جمع حامیان خود خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران شد.

"اسکات والکر" فرماندار ایالت ویسکانسین نیز وعده داده است که در صورت انتخاب شدن (پیروزی در انتخابات) نخستین اقدام وی بیرون کشیدن ایالات متحده آمریکا از جمع طرفداران این قرارداد بین المللی خواهد بود.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)

"جب بوش" فرماندار اسبق فلوریدا که از قضا برادر و پسر دو رئیس جمهور سابق آمریکا نیز هست در اظهاراتی ضمن محکوم کردن دولت اوباما گفت: جزئیات این توافق امتیازات قابل توجهی را برای ملتی قائل می شود که شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند و خواهان نابودی اسرائیل هستند.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)

همچنین سناتور "تد کروز" به عنوان تنها جمهوری خواهی که رسما برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ اعلام آمادگی کرده است موضع نسبتا محتاطانه تری را نسبت به توافق هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+۵  اتخاذ کرد و گفت: ما همچنان منتظر جزئیات دقیق تر هستیم اما به نظر می‌آید که لحن توافق به شدت منافع آمریکا را تضعیف می کند.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)

صرف نظر از شعارهای تبلیغاتی، روزانه هنگامی که اخبار بین‌الملل را چک می‌کنیم، می‌بینیم ارائه طرح جدید از سوی نمایندگان کنگره در رابطه با مذاکرات تبدیل به اخبار پایه ثابت شده است و نمایندگان تکی یا دو سه نفری هر روز که از خواب بلند می‌شوند طرحی را زیر بغل خود گذاشته و عازم سنا می‌شوند!


در اصلاحیه پیشنهادی آنها، طرح تمدید تحریم‌های ایران از سال 2016 تا 2026 -- به مدت ده سال -- پیش‌بینی شده است.



 با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل 10 تیرماه، بازار این طرح‌ها داغ‌تر شده است و کنگره می‌خواهد به نوعی نشان دهد که حرف اول و آخر در مذاکرات را آنها می‌زنند از سویی دیگر آنها با این حرکات خود پیغامی را نیز برای کشورهای قدرتمند اروپایی و اتحادیه اروپا دارند مبنی بر اینکه هرگونه توافق و یا اجماع نظر که توسط این قدرت‌ها صورت بگیرد حرف آخر با کنگره خواهد بود که نمونه این حرکت را می‌توان در طرحی که اخیرا تحت عنوان "نظارت بر توافق هسته‌ای" به تصویب رسید، دید.

از جمله نمایندگان طرح زیر بغل زن می‌توان به "مارک کرک" و "رابرت منندز"، اشاره کرد که اخیرا با ارائه اصلاحیه طرحی به سنا خواهان تمدید ده ساله تحریم‌های ایران شدند، در اصلاحیه پیشنهادی آنها، طرح تمدید تحریم‌های ایران از سال 2016 تا 2026  به مدت ده سال پیش‌بینی شده است.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)


در اصلاحیه پیشنهادی آنها، طرح تمدید تحریم‌های ایران از سال 2016 تا 2026 -- به مدت ده سال -- پیش‌بینی شده است.



پیش از این نیز شاهد نامه تهدیدآمیز 47 سناتور آمریکایی به ایران و اوباما بودیم که تمامی این موارد این سوال را ایجاد می‌کند با وجود اینکه توافق از مسیر شورای امنیت خواهد گذشت و نظر به الزام‌های فصل هفتم منشور ملل متحد، آیا یک حقوقدان در ایالات متحده نیست تا روشن کند توافق متکی به تعهد دولتهاست یا خیر! اما با همه این تفاصیل نامزدها همچنان از این موضوع در راستای تبلیغات انتخابات خود استفاده می‌کنند.

همه این مطالب در حالی مطرح می‌شود که ما هرگز در طول تاریخ شاهد مواردی از این قبیل نبودیم که به طور مثال "جورج بوش" پسر توافقات بین‌المللی در زمان جورج بوش پدر را لغو کن و یا در همین دولت کنونی ایالات متحده نیز شاهد چنین امری نیستیم صرف نظ از این موضوع توافق نهایی طبق بیانیه لوزان تحت نظر شورای امنیت قرار خواهد گرفت که بر طبق یک قطع‌نامه جدید کشورها در خصوص مفاد توافق‌نامه متعهد و ملزم خواهند شد.

"حمید بعیدی‌نژاد" عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران و رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکره با گروه 1+5 در این باره می‌گوید: در شرایطی که کنگره آمریکا و برخی نهادهای مهم قدرت در آمریکا مرتب تهدید می‌کنند که آمریکا در آینده نباید به تفاهم هسته‌ای وفادار بماند. اگر قطعنامه لغو تحریم‌ها تحت فصل هفتم منشور باشد، تعهد به اجرای قطعنامه از نظر بین‌المللی الزام آور خواهد بود و کشورها نمی‌توانند از اجرای آن به هر دلیلی سر باز زنند.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)

"حسن بهشتی‌پور" کارشناس مسائل هسته‌ای در این باره می‌گوید: اگر قرار باشد هر کدام از کشورها که دولت‌شان عوض می‌شود و بنا ببر رویکرد دولت جدید توافقات بین‌المللی را برهم زنند، نظام بین‌الملل از هم خواهد پاشید که در این صورت هیچ توافقی ارزش نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: درست است که در نظام بین‌الملل ظلم و بی‌عدالتی وجود دارد اما بر همین نظام یک سیستم حاکم است به طور مثال سازمان ملل بر اساس عدالت بین‌المللی برپا نشده است اما بر آن سیستمی حاکم است که می‌توان از سازوکارهای آن در جهت منافع ملی کشورها استفاده کرد.(متن کامل مصاحبه را در اینجا بخوانید)

گزارش از هدیه آقاپور

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

ایران قلب سیاست در آمریکاست، چه داخلی و چه خارجی
تبلیغات زودهنگام هیلاری کلینتون تلاشی برای جبران عقب افتادگی دموکرات‌ها
طرف‌ آمریکایی، کارشکنان اصلی در روند پیشبرد مذاکرات هسته‌ای
طرح کنگره آمریکا تاثیری در دستیابی به توافق ندارد/ لوزان فقط یک چارچوب مفهومی بود
نیازی به طرح سه فوریتی مجلس در مورد مذاکرات هسته‌ای نیست
سیاه بازی مقامات آمریکایی در جریان مذاکرات هسته‌ای/ پاسخ مناسب مجلس در قبال طرح نظارت کنگره بر توافق
واشنگتن خواب براندازی مجدد دولت سوریه را می‌بیند!
مرد سمعکی و مخالف جدی اوباما یا همکار فیدل کاسترو، رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟!
از داماتو تا ظرافت‌های حقوقی ظریف/ فصلی که قدرت اجرایی دارد
تیپولوژی گروه‌های مسلح و معارض سوریه/ رمز اصلی موفقیت "بشار اسد"/ عدم تغییر سیاست واشنگتن در قبال دمشق/ نسبت کردها با حکومت مرکزی
بعیدی‌نژاد: حالا وقتش است که از ویژگی الزام آوری فصل هفتم برای لغو تحریم‌ها بهره ببریم
اتخاذ مکانیزم‌های قابل اتکا بهترین تضمین برای توافق هسته‌ای ایران/ باید اقدامات متوازنی از جانب ایران و طرف غربی صورت گیرد
تحریم‌ها علیه ایران؛ بی منطق، غیر قانونی و نوعی از تروریسم اقتصادی است
تلاش مذبوحانه آیپک برای مقابله با ایران بی‌نتیجه است
اختلافات داخلی آمریکا این کشور را از اجرای تعهدات بین‌المللی معاف نمی‌کند
کنفرانسی کذایی به میزبانی کنگره و با مهمانی تروریست/ صاحب کازینوهای زنجیره‌‌ای مراقب خانم تروریست است
مذاکرات ما با آمریکا فقط پیرامون مسائل هسته‌ای است/ ایران برای ایجاد یک دولت فراگیر در یمن کمک می‌کند/ انتشار فکت شیت متناسب با روند مذاکرات و صلاح‌ دید انجام خواهد شد
لغو تحریم‌های اصلی به معنای توافق برد-برد است/ تجهیز کنندگان حملات به یمن نباید از تروریست و حقوق بشر صحبت کنند
فرود یک هلیکوپتر ناشناس در محوطه کنگره آمریکا و وحشت نیروهای امنیتی + عکس
آیا دستگاه دیپلماسی میزبان منتقدین بیانیه سوئیس در جهت رفع نگرانی‌ها خواهد بود؟
بهشتی‌پور: اعمال غرب نسبت به ما در توافق تیرماه مشخص می‌شود/ محمدی: لغو تحریم‌های یک طرفه اتحادیه اروپا به درد نمی‌خورد
سه بیان، سه ادبیات، سه مخاطب پیرامون یک بیانیه
اهمیت مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها/ من ایستادگی برای مذاکرات را انتخاب می‌کنم/ مسیر مذاکرات صحیح است
شورای امنیت؛ مسیر لاینفک توافق نهایی/ نوید 90 درصدی توافق در مسائل فنی از سوی صالحی
11 فروردین ضرب‌الاجل نیست اما تاریخی است/توافق نهایی از مسیر شورای امنیت عبور می‌کند
برد تصمیمات اوباما تا کجاست؟/ ساکی: کنگره‌ای‌های اسب سوار هم با رئیس‌جمهور چنین نکردند که...
فشار بر اوباما با هدف افزایش اختیارات به کنگره در توافق هسته‌ای
تظاهرات یهودیان مخالف نتانیاهو و تزلزل جایگاه آقای نخست وزیر
آمریکا بیشترین متضرر، چین و روسیه متنفع از تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران
تلاش عربستان برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران/ بهره‌برداری غرب از ایجاد فضای تخاصم در منطقه
نگهداری سانتریفیوژهای غیر فعال در محل امنی در ایران/نتانیاهو می‌خواهد همانند "چرچیل" باشد
اگر توافق نشود هیچ محدودیتی را نخواهیم پذیرفت/ حاضریم برای رسیدن به توافق موقتاً محدودیت هایی را بپذیریم/ رژیم صهیونیستی باید ریشه کن شود
اذعان نتانیاهو بر تاثیرگذاری ایران در منطقه و نظام بین‌الملل
انزوای آمریکا در عرصه جهانی با تصویب طرح جدید علیه ایران/ تحقق اقتصاد مقاومتی موجب انصراف ایالات متحده از تحریم‌ها می‌شود
تعبیر تازه "پیشرفت" در مذاکرات هسته‌ای/خروجی گلوگاه حساس مذاکرات چه خواهد بود؟/تاثیر اتاق‌های مذاکره بر شرمن و کری!




۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن