تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797087262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موبایل و تبلت عضو جدید خانواده‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: موبایل و تبلت عضو جدید خانواده‌ها
در حال حاضر موبایل و تبلت جای خود را در میان خانواده به خوبی باز کرده و تمام اعضاء خانواده‌ها را به خود گرفتار کرده است.
آفتاب : موبایل و تبلت با پیشرفت تکنولوژی تا حدود زیادی در زندگی روزمره جایگزین وسایل سنتی شده‌اند.


به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، در حال حاضر موبایل و تبلت توانسته جای خود را در میان خانواده به خوبی باز کرده و تا حدود زیادی به یک اپیدمی در آمده و تمام اعضاء خانواده‌ها را به خود گرفتار کرده و خود را به عنوان عضوی در خانواده‌ها درآورده است.


در زندگی‌های امروزه به جای زمزمه لالایی و قصه‌های بسیار زیبای کودکانه در وقت خواب و یا خواندن کتاب در طول روز برای کودکان از طرف والدین متاسفانه تبلت و گوشی‌های همراه جای این نوای زیبا را گرفته به طوری‌که اغلب شاهد خواب رفتن کودکان در حالی که تبلت یا گوشی تلفن همراه خود را در دست دارند، هستیم.


به گفته کارشناسان، والدین باید تا جایی که ممکن ‌است از خرید تبلت و تلفن همراه (موبایل ) به ‌عنوان اسبا‌ب‌بازی در سنین دبستان خودداری کنند. آنها معتقد هستند که تبلت و سایر وسایل دیجیتالی محاسن و معایبی دارد که معایب آن در‌ این سنین بیشتر از محاسن آنهاست.


اکبر نادیان در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: من دارای دو فرزند پنج ساله و 9 ساله هستم که مجبور شدم برای هر دو آنها تبلت و گوشی تلفن همراه بخرم.


وی افزود: وقتی اغلب کودکان هم سن و سال فرزندانم در فامیل دارای تبلت و گوشی تلفن همراه هستند من نمی‌توانستم در مقابل اصرار فرزندانم مقاومت کنم پس برای آنها این وسائل را تهیه کردم.


نادیان تصریح کرد: اغلب روز فرزندانم در سکوت کامل هستند و هر کدام برای خود سرگرم بازی با تبلت و گوشی تلفن همراه است.


یک خانمی که سه فرزند دارد اظهار کرد: تبلت و موبایل بسیار برای کودکان مضر بوده تا جایی‌که فرزندان را از محیط گرم و صمیمی خانواده دور کرده و به دنیای دیجیتالی و بی‌مهری خواهد برد.


اسدنژاد ادامه داد: من و همسرم در مقابل اصرار فرزندانمان مقاومت کرده و با توضیحات منطقی از خرید تبلت و موبایل برای آنها خودداری کرده‌ایم.


وی افزود: برای کم کردن بهانه کودکانمان من و همسرم در منزل و اوقات فراغت خود خیلی کم از تلفن‌های همراه استفاده کرده و بیشتر وقت خود را با فرزندانمان می‌گذرانیم.


این خانم گفت: متاسفانه والدین در منزل بیشتر وقت خود را با تلفن‌های همراهشان می‌گذرانند تا جایی‌که حتی کمترین وقت را برای کوچک‌ترین صحبت با کودکان خود ندارند.


کرم رضاپور، یک مشاور و کارشناس روانشناس بالینی در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: کودکان در سنین دبستان دوره‌ حساس رشد جسمی خود را سپری می‌کند بنابراین بهتر است به جای عدم تحرک و استفاده از ابزار دیجیتال به جنب ‌و جوش بپردازند.


وی عنوان کرد: کودکان و نوجوانانی که با وسایل دیجیتال به ویژه تبلت و کامپیوتر و تلفن همراه بازی می‌کنند به مشکلات چشمی و ستون فقرات دچار خواهند شد.


رضاپور افزود: استفاده از وسائل دیجیتالی مانند تبلت و گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر اعتیادآور بوده و کودکان و نوجوانان را به پرخاشگری در رفتار نسبت به اطرافیانشان مبتلا می‌کنند.


این کارشناس روانشناس بالینی خاطرنشان کرد: والدین برای تشویق کودکان دبستانی به او قول خریدن تبلت، کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه را ندهند زیرا این وسایل متناسب با سن آنها نیست.


رضاپور عنوان کرد: بهترین جانشین برای تبلت و رایانه و بازی با گوشی‌های تلفن همراه، انجام پازل و آموزش مهارت‌های حرکتی بوده و والدین بدانند که هیچ چیزی نمی‌تواند جانشین تحرک و جنب ‌و جوش برای کودکان شود.


وی افزود: لمس کردن صفحه گوشی تلفن همراه و یا تبلت مفاصل انگشتان را دچار مشکل جدی خواهد کرد که درمان آن ساده نخواهد بود و گاه غیر ممکن است.


این مشاور و کارشناس روانشناس بالینی تصریح کرد: والدین باید استفاده از تلفن همراه و تبلت را در خانه محدود کنند زیرا فرزندان از آنها الگوپذیری خواهند کرد.


رضاپور اظهار کرد: والدین می‌توانند با کتاب خواندن فرزندان خود را به مطالعه هرچه بیشتر ترغیب کنند.


وی اضافه کرد: همچنین والدین با خرید بازی‌های هوش و فکری می‌توانند زمینه رشد فکری و بالا بردن ضریب هوشی را در فرزندان خود تقویت کنند.




تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن