تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802560172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداری بیشتر از ظرفیت؛ منابع طبیعی را نابود می کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بهره برداری بیشتر از ظرفیت؛ منابع طبیعی را نابود می کند
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حدود 100 هکتار از جنگل‌های ایلام در آتش سوخت، اظهار کرد: جنگل‌های آتش‌گرفته جزو مناطق حفاظتی محیط زیست نبود به همین دلیل مسوولیت مهار آن با سازمان جنگل‌ها بود، اما سازمان محیط زیست هم مهار اتش سوزی جنگل های ایلام امداد رسانی داشته است


به گزارش خبرنگار محیط زیست  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  معصومه ابتکار صبح امروز در نشست خبری خود در خبرگزاری ایسنا با تاکید بر اینکه علت عمده آتش‌سوزی جنگل‌های ایلام روشن کردن آتش از سوی گردشگران در فضای باز بوده است گفت : با توجه به سرعت باد و گرمای هوا آتش گسترش یافت.


وی با بیان اینکه آتش عصر دیروز مهار شد و حدود 20 ساعت عملیات سنگین در این زمینه انجام شده است تصریح کرد : اتش با همکاری سازمان منابع طبیعی، سازمان محیط زیست و نیروهای امدادی مهار شد.


به گفته ابتکار برای مهار آتش جنگل‌های ایلام بالگرد اعزام شد اما با توجه به شدت وزش باد نتوانست عملکرد موثری داشته باشد. از سوی دیگر فاصله نیز زیاد بود و خودروها نیز با مشکلاتی مواجه شدند. گاهی اوقات چاره‌ای جز استفاده از وسایل عادی برای مهار آتش باقی نمی‌ماند. بنابراین امکان دسترسی به منطقه حریق نیز بسیار مهم است و همیشه نباید موضوع را به کمبود امکانات ربط داد. 


وی اظهار داشت : میزان بهره‌وری و مصرف ایران از منابع طبیعی کشور بسیار بالا است به گونه‌ای که در قبال استفاده از منابع طبیعی، پاک و تولیدات زمین در طول یک سال منابع به همان مقدار زمان برای احیا و جبران خود دارد ، این در حالیست که امتاسفانه ما حدود یک و نیم برابر از ظرفیت زیستی بهره‌برداری می‌کنیم.


وی در خصوص گرمای روزافزون بیان کرد: گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی مساله بسیار مهمی است که اصلا مهار نشده است. گرمایش زمین پدیده بسیار نگران کننده‌ای برای جامعه‌جهانی است. تولید گازهای گلخانه‌ای در ایران نسبتا زیاد است. تقریبا از 20 سال پیش 85 صدم درجه افزایش دما داشته‌ایم که این عدد در ایران 1 تا 1.5 است، هر یک درصد افزایش موجب شش درصد افزایش مصرف آب در بخش کشاورزی و زیان 3 درصدی به تولید ناخالص ملی می‌شود.
 
وی تصریح کرد : اظهار کرد: وی با بیان اینکه ایران همواره نقش مهمی در مذاکرات بین‌المللی داشته است، گفت: تا پایان سال میلادی جاری در پاریس مذاکرات تغییرات آب و هوایی نهایی برگزار می‌شود. چالش بین کشورهای در حال توسعه و صنعتی است چون بخشی از گرما مربوط به فعالیت‌های کشورهای صنعتی از 60 سال پیش است .


وی ادامه داد : با توجه به موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشورهایی که دچار خشکی و گرما هستند و همچنین شرایط آب و هوایی کشور خودمان و علت های دیگر مثل الگوی مصرف نادرست ، خشکسالی و گرما را تشدید می‌کند.


ابتکار ادامه داد: توافقی که در زمان برنامه کیوتو منعقد شده بود در حال اتمام زمانش است که البته گرمای زمین مهار نشد در صورتیکه جزء برنامه ها بود و این گرمایش زمین پدیده نگران کننده جامعه جهانی است .


رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دو رویداد بین‌المللی محیط زیستی در پیش داریم، گفت: تدوین سیاست‌های توسعه پایدار که جایگزین اهداف توسعه هزاره می‌شود، یکی از آنهاست. 17 بند مربوط به آن در سطح بین‌المللی تقریبا نهایی شده است و شهریورماه سال جاری در مجمع عمومی سازمان ملل قطعی می‌شود که این کار خوشبختانه همزمان با تدوین برنامه ششم توسعه است. امیدواریم ملاحظات زیست محیطی و توسعه پایدار بخش مهمی از برنامه ششم باشد. 


وی با تاکید بر اینکه توافقات جدید تغییرات آب و هوایی دومین رویداد بین‌المللی است گفت :در عین حال  یکی از آثار خشکسالی، گرد و غبار است. این گرد و غبار کشورهای مختلف جهان از جمله چین و آسیای میانه را در بر گرفته است. 


رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: تقریبا از 30 سال پیش 85 صدم سلسیوس افزایش دما در دنیا داشتیم که سهم ایران یک یا یک و نیم است که البته گازهای گلخانه‌ای و گرمای زمین برای ایران نگران کننده است و ما در خصوص این گرما در تمام نشست‌های بین‌المللی اظهار نگرانی کرده‌ایم در بانکوک پیشنهاد دادیم که گرد و غبار در سطح جهانی مطرح شود و این پیشنهاد مورد پذیرش قرار گرفت و موضوع گرد و غبار به عنوان یک معضل جهانی در دستور کار تفاهمات و اجلاس‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد اما مشکل اصلی ما در منطقه جنگ و درگیری است که مانع از هرگونه توافق و عملیات اجرایی می‌شود. 


وی با بیان سیاست‌های دولت پیرامون محیط زیست تصریح کرد: زمان تدوین سیاست توسعه پایدار تحت عنوان اهداف توسعه هزاره زمانش به پایان خود نزدیک می‌شود که البته 17 بندی که در مذاکرات بین‌المللی به توافق رسیده‌ایم در شهریور امسال به تصویب می‌رسد و همزمان مصادف با تدوین برنامه ششم توسعه می‌شود.


رئیس سازمان محیط زیست با اشاره هب اینکه طی 20 ماه گذشته مسیر دشواری را پیش رو داشتیم  اظهار داشت : در حال حاضر مسئله مهم این است که تغییر نگرش در ارکان دولت نسبت به محیط زیست مشهود است و ما همچنان به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.


در حال تکمیل/





اخبار مرتبط

تقدیرسازمان حفاظت محیط زیست از خزنده شناس برجسته آمریکایی
۲۴۰ هزارتومان افزایش حقوق برای محیط بانان /حمایت از محیط بانان از اولویت های سازمان
از مرگ 10 پلنگ ایرانی دربهار 94 تاخشک شدن درختان به دلیل جابه جایی غیر اصولی
انقراض 50 درصد گونه‌های پستانداران / کاهش 11 درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته




۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن