تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802358237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باران بيشتر از سازمان هاي بين المللي به فکر مسلمانان روهينگيا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۵ب.ظ)
باران بيشتر از سازمان هاي بين المللي به فکر مسلمانان روهينگيا است موج - باران هاي موسمي سبب مي شود تا پناهجويان عطش خود را اندکي فرو بنشانند.
از زماني که رسانه هاي جمعي به عنوان تامين کننده خوراک افکار عمومي نقش خود را تثبيت کرده اند، برخي الگوها و قوانين در اين رابطه شکل گرفته است که يکي از آنها را مي توان جذابيت و تازگي خبري دانست. هر چه خبري تازه تر باشد مي تواند مخاطب بيشتري را به خود جلب کند و اگر خبر داراي ويژگي روايتي از اتفاقي ناگوار نيز باشد، باز هم مي تواند در گستردگي مخاطبان تاثير گذار باشد. روايت هاي تأسف بار از سرگذشت مسلمانان روهينگيا در ميانمار از دو سال گذشته و بعد از کشتار بي رحمانه اين اقليت يک ميليون و 200 هزار نفري،از سوي بوداييان ميانمار به خبري جنجالي در عرصه رسانه ها تبديل شد، اما؛ بعد از تکراري شدن اين جنايت ها، بعد از يک ماه افکار عمومي محترم، ديگر تمايلي به اين اخبار که با تصاويري بسيار فجيع از کشته و سوزانده شدن مسلمانان ميانمار همراه بود، نداشت. فشارهاي بين الملل کمي از شدت حمله به مسلمانان ميانمار کاست، اما؛ با ادامه فشارها در ندادن هويت ملي به اين اقليت، مسلمانان روهينيگيا راهي جز فرار از اين شرايط آن هم از راه دريا و با شرايطي بسيار خطرناک را براي خود متصور نبودند. با وجود آن که اين اقدام از ماه ها پيش از سوي اقليت ميانمار دنبال مي شد، اما؛‌ رسانه ها بعد از سرگردان شدن سه هزار نفر از اين اقليت در دريا و اجازه ندادن کشورهاي مالزي و اندونزي براي ورود مهاجران به اين کشورها و پيدا شدن گورهاي متحلق به مهاجران ميانماري در تايلند بود که باز وضعيت اين مسلمانان را مورد توجه قرار دادند. منفعل ترين عمل، براي رسيدگي به وضعيت مهاجران شرق آسيا که به تنش بزرگ بين کشورهاي منطقه تبديل شد را بايد متوجه نهاد هاي بين المللي و منطقه اي دانست.



چندي است که باز هم وضعيت مسلمانان ميانمار به خبري تکراري تبديل شده است، اما؛ اين نمي تواند مبني بر حل شرايط و مشکلات آن ها باشد. در توضيح عکسي که عکاس رويترز از وضعيت مسلمانان روهينيگيا که دو هفته گذشته از سوي دولت ميانمار از دريا نجات داده شده اند، آمده است؛ باران هاي موسمي سبب مي شود تا پناهجويان عطش خود را اندکي فروبنشانند. پناهجويان مسلمان روهينگيا و ديگر پناهجويان بنگلادشي که هفته گذشته در سواحل جنوبي ميانمار از دريا نجات داده شده اند، همزمان با بارش باران موسمي در يک اردوگاه موقت پناهندگان در حومه شهر ماونگداو در استان شمالي راکينه، مشغول جمع آوري آب هستند. سوئه زيا تون، عکاس رويترز، که اين عکس را گرفته، مي گويد: کساني که در قايق بودند بيشتر از دو ماه روي آب مانده بودند و در آخر آب آشاميدني و غذاي کمي برايشان مانده بود. مرداني که در اين عکس ديده مي شوند در يک گروه چهارصد نفري بوده اند که پليس ميانمار آنها را با فشار در يک انبار جا داده بود. چند لحظه پيش از گرفتن اين عکس مردان با يکديگر مسابقه گذاشته بودند تا به زير باران بروند و بطري ها و ظرف هاي خود را از آب پر کنند. سوئه زيا تون مي افزايد: من به مأموريتهاي کاري سخت و طولاني مدت رفته ام و تا به حال برايم پيش آمده که چندين روز حمام نکردم. اما اين افراد ماه هاست که به اندازه کافي آب براي آشاميدن نداشته اند. همه کثيف بودند و به نظر مي رسيد که در آب دريا هم بندرت خود را شسته بودند. درک مي کردم که براي آنها شانس اين که ناگهان بتوانند از آبي که جمع آوري کرده اند، بنوشند و با آن خود را بشويند، چه مفهومي مي توانست داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن