تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818976157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت طرح دعوي در مجامع بين المللي و دادگاه لاهه به علت بمباران شيميايي سردشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۵۲ب.ظ)
نماينده پيرانشهر و سردشت در نطق ميان دستور خواستار شد: ضرورت طرح دعوي در مجامع بين المللي و دادگاه لاهه به علت بمباران شيميايي سردشت موج - عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت در حوزه کاهش نرخ تورم حرکت خوبي داشته اما در مورد رکود رشد بالاي 13 و 19 درصد گزارش شده است.
به گزارش خبرنگارپارلماني موج، دكتررسول خضري در جلسه علني امروز (سه شنبه 5 خرداد) در نطق ميان دستور خود ضمن تبريک به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازي خرمشهر، نتيجه انتخابات هيأت رئيسه و نيز با آرزوي توفيق براي تيم مذاکره کننده هسته‌اي، گفت: در آستانه حماسه سياسي 24 خرداد ماه هستيم لذا انتظار داريم دولت در ورود به سال سوم خدمت تحرکات بيشتري داشته باشد.
نماينده مردم پيرانشهر و سردشت در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در بحث کاهش نرخ تورم حرکت بسيار خوب بوده اما در بحث رکود و بيکاري رشد بالاي 13 درصد و بعضا 19 درصد داريم که نگران کننده است از اين رو انتظار داريم رئيس جمهور و تيم همراه تحرک بيشتري مخصوصا در بحث معيشت و اشتغال بيکاران داشته باشند.
وي در ادامه خطاب به رئيس جمهور افزود: بعد از گذشت دو سال از عمر دولت تدبير و اميد در سال مزين به شعار همدلي و همزباني دولت و ملت انتظار داريم در بيانيه شماره سه در خصوص توسعه مديريت اقتصادي و مطالبات به حق مردم و مديريت شهرستان ها و فرمانداران نهايت کوشش به عمل آوريد تا پيش از سفر استاني باعث جذب مردم به سوي دولت تدبير و اميد شويد همچنين در خصوص مديريت هاي سياسي چالش جدي داريم که انتظار داريم در اين خصوص نيز تدبير شود.
خضري در ادامه با بيان اينکه شهرستان سردشت اولين شهر قرباني جنگ افزارهاي شيميايي است، يادآور شد: اکنون در بيست و هشتمين سالگرد اين اقدام هستيم لذا انتظار داريم در خصوص مصدومين شيميايي سردشت اول بحث احراز جانبازي که در نوبت احراز جانبازي هستند صورت گيرد و بعد طرح دعوي در مجامع بين المللي و دادگاه لاهه از طريق وزارت خارجه و کميسيون امنيت ملي صورت گيرد همچنين 2 ميليارد توماني که وزير بهداشت در سالگرد بيست و هفتمين سال اين فاجعه قول دادند، به کلينيک جانبازان شيميايي اين شهر اختصاص يابد.
اين عضو هيأت رئيسه کميسيون بهداشت مجلس نهم ادامه داد: در خصوص لايحه رتبه بندي معلمان و بحث معيشت آنها و نظام هماهنگ پرداخت حقوق انتظار داريم دولت و وزير آموزش به جد اقدام کند و مجلس با پشتيباني از اين وزارتخانه انسان ساز و زيربنايي حرکت و تحول به وجود آورد.
وي در خصوص مشکلات عمراني حوزه انتخابيه خود عنوان کرد: متأسفانه در حوزه جاده هاي مواصلاتي که به عنوان محور اصلي توسعه از مشکلات عديده برخورداريم که در سفر اخير معاون وزير مطرح شد براي مثال جاده ترانزيتي پيرانشهر به نقده يک جاده استراتژيک است که در خصوص تأمين اعتبار براي تسريع در ساخت و احداث اين اتوبان که به طول 50 کيلومتر است بايد اقدام شود همچنين در جاده مواصلاتي ديگر سردشت طبق قول معاون وزير عمليات آغازسازي صورت گيرد.
خضري در ادامه خطاب به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اظهار کرد: از وزير بهداشت انتظار داريم نسبت به پزشکاني که در خط مقدم حوزه سلامت و پيشگيري يعني در روستاها هستند توجه کند و در خصوص دو سال آموزش آنها به عنوان حقوق و سنوات خدمتي اقدام عاجل شود که البته در اين خصوص چند بار طرح نوشتيم اما به دليل بار مالي لازم است وزارتخانه در اين خصوص و همچنين ارتقاي رتبه شغلي اين افراد اقدام کند.
نماينده مردم پيرانشهر و سردشت در مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: همچنين تکميل بيمارستان پيرانشهر و درمانگاه سردشت و اعطاي مجوز منطقه آزاد تجاري به علت وجود 240 کيلومتر مرز مشترک با استان کردستان عراق را از دولت خواستاريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن