تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803034932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش ظرفیت تولید در پارس جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افزایش ظرفیت تولید در پارس جنوبی


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: مراحل ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در نیمه نخست سال و مراحل ۱۷ و ۱۸ تا پایان سال به بهره برداری می رسد .  مهدی یوسفی در برنامه "صبح با خبر" شبکه خبر با بیان اینکه هشت درصد ذخایر گاز جهان در پارس جنوبی تولید می شود افزود : در حوزه گاز با همه محدودیتها سالانه 120 میلیون تن ظرفیت تولید داشته ایم که با بهره برداری از مراحل  15 ، 16 ، 17 و 18 پارس جنوبی ظرفیت تولید افزایش خواهد یافت. یوسفی در پاسخ به اینکه ما در حوزه گاز و پتروشیمی چطور می توانیم کار کنیم گفت :این روزها بحث اصلی اوپک است و رییس جمهور هم چندین بار اعلام کردند:بازار نفت تحت الشعاع یک سری مسائل سیاسی است و موضوع هم سیاسی است چون چون بازار امروز نفت خیلی تابع عرضه و تقاضا نیست و تاثیرات سیاسی در ان بیشتر است . از این رو باید گفت : انشاالله بتوانیم در اجلاس وین نتایج خوبی بدست آوریم . سقف و قیمت محصولات  همان حدود باقی ماند و تغییری نکرد. انچه مهم است امادگی ایران برای افزایش تولید در زمان مناسب است .این امادگی را وزیر نفت هم اعلام کرده و تاکید کردنداوپک باید جایی برای تولید نفت ایران باز کند و این به نفع اوپک است .که اگر این کار رانکند روی جهان تاثیر گذار خواهد بود.
وی درباره  مزیت های گازی ایران گفت: از نظر ذخایر گازی ما رتبه دوم جهان را داریم . از نظر مجموع ذخایر نفت و گاز اول و فقط ذخایر گاز دومین مقام جهانی را داریم . در حوزه پارس جنوبی 8 درصد ذخایر گاز دنیا را داریم که 50 درصد ذخایر ایران را تشکیل می دهد.
ما در حوزه گاز بسیار جای مانور داریم زیرا گاز انرژی نویی است که دنیا به آن وابستگی دارد و ایران در حوزه گاز بسیار جای مانور دارد و امکانش برای تبدیل به محصولات مختلف بسیار ساده تر است . امکان تبدیل به محصولاتی دارای ارزش افزوده بیشتر و آلودگی کمتر و شرایط رقابت بیشتر است .
یوسفی افزود: در سالهای گذشته / سال 93/ یک میلیون متر مکعب افزایش تولید گاز داشتیم . پس توجه داشته باشید پیش ازآن در کل پارس جنوبی تولید کمتر از 300 متر مکعب در روز بود .
یکباره بیش از یک سوم تولید قبلی به تولید گاز اضافه شده است و انشاالله امسال این تولید افزایش خواهد یافت و با پایان فاز 17 و 18 تا پایان سال می توان این  قول را محقق کرد. وی با بیان اینکه پارس جنوبی سه مدل مصرف دارد افزود: بخشی مخصوص مصرف خانگی است / در زمستان نیرو گاهها از سوخت دیگری استفاده می کنند باید از شعار رهبر انقلاب استفاده کنیم که بهتر است گاز را به چاههای نفت تزریق کنیم تا همزمان با برداشت نفت از گاز استفاده شود. چگونه با وجود کاهش تولیدات می توانیم سیاست کاهش مصرف را بکار ببریم . همچنین وزارت نفت امادگی اصلاح الگوی مصرف را دارد. اما این دو طرفه است . مجلس به دولت این اجازه را داد. در اصلاح ساختمانی نیز این اجازه داده شد که همه منابع جایگزین شوند. مجلس به دولت اجازه داده که با هزینه 100میلیاردی بشود تسهیلات بگیرند.اما این بخشی از قضیه است . بخش دیگر در حوزه صنایع و کارخانجات است . یوسفی درباره این سوال که میزان تولیدر در بخش صنایع پایین دستی به کجا رسیده است هم گفت: در سال گذشته حدود 20 میلیون تن صادرات غیر گاز از پارس جنوبی داشته ایم و ایران رتبه اول صادرات را داشته است . گمرک ما در کشور رتبه اول را دارد.
حدود 21 میلیون تن افزایش صادرات غیر گازی داشتیم که معادل 19 میلیارد دلار ارزش دلاری داشته است . باید به سمت پایین دستی پیش رفت چون صنایع میان دستی میزان اشتغال زایی چندانی ندارد. در گذشته صنایع پایین دستی اینقدر اهمیت نداشت و نه ما آمادگی داشتیم نه زیر ساختها آماده بود. از بخش خصوصی برای ورود به این حوزه دعوت می کنم . حدود 480 هزار بشکه نفت تبدیل به خوراک پتروشیمی می شود و بنوعی در راستای خام فروشی است . پارس جنوبی با قیمت 50 دلار هم تقریبا در سال 120 میلیارد دلار ثروت آفرینی دارد و هر طرح آن خیلی سریع به نتیجه می رسد. وی افزود: مردم می توانند در تمام پروژه های پارس جنوبی با خرید اوراق مشارکت کنند .
 


شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن