تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804482218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای دیدار رزمندگان با امام خمینی(ره) یک روز قبل از عزل بنی‌صدر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفت‌و‌گوی باشگاه خبرنگاران با یک رزمنده دفاع مقدس مطرح شد؛
ماجرای دیدار رزمندگان با امام خمینی(ره) یک روز قبل از عزل بنی‌صدر
یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس از ماجرای دیدار با حضرت امام خمینی(ره) و شعارهای "مرگ بر بنی‌صدر" رزمندگان یک روز پیش از عزل وی از فرماندهی کل قوا می‌گوید.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ساعت 22 و 20 دقیقه شنبه 13 خرداد سال 1368 به وصال محبوب خويش شتافت، این اتفاق یکی از تلخ‌ترین و غم‌بارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
 
به مناسبت فرارسیدن بیست‌و‌ششمین سالروز رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی با "علی خیراللهی" یکی از رزمندگان دفاع مقدس درباره خاطره‌اش از حضرت امام(ره) به گفتگو نشسته‌ایم که در ادامه، متن این گفتگو را می‎‌خوانید:
 
* به عنوان سوال اول، با توجه به شخصیت والای امام(ره)، هدایتهای راهبردی ایشان در طول هشت سال دفاع مقدس را چگونه دیده‌اید؟ 


امام خمینی(ره) شخصا در مناطق جنگی حضور نداشتند اما سخنان ایشان توسط نمایندگانشان که در جبهه به صورت مستقیم حضور داشتند به رزمندگان اسلام اعلام می‌شد؛ سخنان و رهنمودهایی که هیچ‌یک از رزمندگان تا پایان عمر از یاد نخواهند برد.


در آن زمان و به صلاحدید حضرت امام(ره) شورای عالی دفاع با حضورآیت‌الله خامنه‌ای و جمعی از فرماندهان نظامی تشکیل شده که در آن  براساس فرمایشات امام خمینی(ره) و شرایط جنگ، تصمیم‌گیریهای اساسی صورت می‌گرفت.
 
شورای عالی دفاع از دو دسته افراد تشکیل شده بود که عده‌ای از آنها مثل شهید صیاد شیرازی متخصص نظامی بودند و عده‌ای دیگر همچون آیت‌الله خامنه‌ای حضور معنوی و ارزشی در شورا داشتند.


تدابیر امام(ره) درباره جنگ در این شورا مطرح و دیگر فرمایشات ایشان هم از طریق صدا و سیما به خطوط مختلف جبهه اعلام می‌شد؛ فرمایشاتی که به جوانان شور و نشاط بی‌حد و حصری می‌داد، جوانانی که با رهنمودهای رهبر بزرگ خود جنگ را به نفع ملت ایران تغییر دادند.

 
 



 


 * شما دیداری با حضرت امام(ره) در حسینیه جماران داشته‌اید. لطفا از جزئیات  آن دیدار و حال و هوای ملاقات با رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای ما بگویید.


در آن دوران رسم بر این بود که تمام رزمندگانی که از جبهه بازمی‌گردند، برای دیدار با حضرت امام (ره) به محضر ایشان در جماران می‌رفتند، ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم و زمانی که از جبهه مریوان برگشتیم، در روز 19 خرداد 1360 به همراه جمعی از رزمندگان سایر جبهه‌ها به حضور ایشان مشرف شدیم. 


آن روز در جماران جوّ خاصی حاکم بود و تمام رزمندگان حس و انرژی‌ای داشتند که در هیچ جای دیگر تکرار نشده و قابل وصف نیست. حضور در محضر امام خمینی(ره) مثل یک معجزه بود، انگار تمام رزمندگان یک معجزه الهی را پیش چشم خود می‌دیدند، این توفیق بزرگی بود که ما به دیدار امام (ره) رفته بودیم.
 
 

پورداخلی***امامی که از آینده امد

 
 


این دیدار دقیقا زمانی برگزار شد که بنی‌صدر رئیس‌جمهور و فرمانده کل قوا بود و در اداره جبهه های حق علیه باطل دست به کارهایی زده بود که منافع ملت ایران را تهدید کرده بود، به همین دلیل رزمندگان از وی دلخور بودند و در ابتدای ورود امام(ره) به جماران با همان شور انقلابی که آن زمان تمامی جوانان ایران داشتند با شعارهای "مرگ بر بنی صدر" خواستار عزل بنی‌صدر شدند. حضرت امام(ره) هم با تدبیر و بلند اندیشی که داشتند پاسخ این رفتار احساسی رزمندگان را دادند و در همین سخنرانی بود که ایشان پاسخ ملی‌گراها و هرج و مرج طلب‌های ترسو را دادند و کلام تاریخی و ابدیشان مبنی بر اینکه "ما اگر صلح بکنیم، جواب شهدا را چه می‌دهیم" را فرمودند و ما که در آن جمع حضور داشتیم، این جمله را از زبان ایشان شنیدیم.




صبح آن روز اخبار اعلام کرد که حضرت امام(ره)، بنی صدر را از فرماندهی کل قوا عزل کرده اند، چرا که فرماندهی کل قوا در آن زمان از مسئولیت‌های رهبری بود که حضرت امام(ره) آن را  به رئیس‌جمهور وقت تفویض کرده بودند که با وجود اتفاقات جنگ، آنرا گرفته و بنی‌صدر را از این مقام عزل کردند.


و بعد از این فرمان حضرت امام(ره) بود که مجلس شورای اسلامی هم رای به عزل بنی صدر از ریاست جمهوری داد و دولت موقت تشکیل شد؛ این یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی من به عنوان یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس از حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.


انتهای پیام/







۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن