تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803908658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استخدام کارشناسان سلاح شیمیایی توسط داعش/ طرح تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران در سنا/ توسعه تقابل روسیه و آمریکا بر سر اوکراین |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: استخدام کارشناسان سلاح شیمیایی توسط داعش/ طرح تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران در سنا/ توسعه تقابل روسیه و آمریکا بر سر اوکراین
تلاش آمریکا برای همراه کردن متحدان اروپایی خود علیه روسیه و پاسخ رئیس جمهور روسیه به این تلاش ها، استفاده آمریکا از داعش برای پیشبرد سیاست های خود در سوریه، هشدار درباره احتمال استفاده داعش از سلاح شیمیایی و مطرح شدن طرح تمدید تحریم های ایران در سنای آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۰۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ - 06 June 2015



استخدام کارشناسان سلاح شیمیایی توسط داعش/ طرح تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران در سنا/ توسعه تقابل روسیه و آمریکا بر سر اوکراین
تلاش آمریکا برای همراه کردن متحدان اروپایی خود علیه روسیه و پاسخ رئیس جمهور روسیه به این تلاش ها، استفاده آمریکا از داعش برای پیشبرد سیاست های خود در سوریه، هشدار درباره احتمال استفاده داعش از سلاح شیمیایی و مطرح شدن طرح تمدید تحریم های ایران در سنای آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.  


به گزارش «تابناک»، اخبار مربوط به تقابل روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین، امروز بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی را به خود اختصاص داده است. در این زمینه، «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی از طرح موضوع روسیه به عنوان دستور کار اصلی اجلاس گروه «جی 7» خبر داده است. این روزنامه می نویسد در اجلاس پیش روی گروه هفت کشور صنعتی جهان، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از متحدان اروپایی خود خواهد خواست تحریم های وضع شده علیه روسیه را تمدید کنند. با این حال، احتمالاً کشورهای اروپایی از اوباما سوالاتی درباره شفافیت سیاست های آمریکا در قبال روسیه در دیگر مناطق دنیا خواهند داشت و همچنین مسائلی درباره ابعاد و اهداف استراتژی آمریکا در قبال روسیه مطرح خواهد شد.


*****


این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا نیز از ضرورت برداشتن گام هایی تازه برای مقابله با روسیه در موضوع اوکراین سخن گفته است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزیر دفاع آمریکا گفته ایالات متحده باید گام های تازه ای در پاسخ به مناقشه اوکراین بردارد؛ زیرا تحریم های اقتصادی و دیگر اقدامات غرب علیه روسیه نتوانسته ولادیمیر پوتین را مجبور کند خط مشی خود در مورد اوکراین را تغییر دهد. اشتون کارتر اظهار داشته پنتاگون اوضاع اوکراین را به طور بسیار نزدیک زیر نظر دارد و نگران آن است که پس از تشدید درگیریها به بالاترین حد در ماههای گذشته، انفاقات دیگری رخ دهد. کارتر بیش از 30 مقام ارشد آمریکا را برای شرکت در نشستی در اشتوتگارت آلمان فراخواند تا در باره کارایی تحریمهای غرب علیه روسیه و نیز تمرینات نظامی مشترک با آن ها گفت و گو کند.


*****


در طرف مقابل، رئیس جمهور روسیه در یک مصاحبه گمانه های موجود درباره احتمال انجام اقدامی تهاجمی از سوی روسیه علیه ناتو را رد کرده است. به نوشته «راشا تودی»، ولادیمیر پوتین در مصاحبه ای با یک نشریه ایتالیایی گفته روسیه در حال مستحکم کردن توانایی های نظامی اش فراتر از مرزهای خود نیست و تنها به تهدیدات نظامی برآمده از توسعه طلبی ناتو و آمریکا در مرزهایش پاسخ می دهد. وی گفته نباید مفهوم «تجاوزگری روسیه» را که در غرب مطرح می شود جدی گرفت، زیرا در دنیای مدرن، وقوع یک منازعه نظامی جهانی غیر قابل تصور است. رئیس جمهور روسیه افزوده: «من فکر می کنم تنها یک شخص دیوانه، آن هم در خواب می تواند تصور کند که روسیه ناگهان به ناتو حمله کند». 


*****


با این وجود، تقابل روسیه و آمریکا دستکم در عرصه موضع گیری و تببین سیاست ها، در دیگر مناطق جهان نیز جریان دارد. در همین زمینه، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اظهارات لئونید ایواشوف، مدیر آکادمی مسائل ژئوپلیتیک و مقام سابق وزارت دفاع روسیه را بازتاب داده که گفته دولت آمریکا از داعش به عنوان ابزاری برای مهار سوریه استفاده کرده است. وی اظهار داشته: «از یک سو، آنها واقعا نگران داعش و ظهور رادیکالیسم اسلامی هستند. ولی از سوی دیگر، نیروی پشت پرده داعش را هدایت می کنند و از آن به عنوان ابزاری برای نابود کردن تمدن و فرهنگ اسلامی استفاده می کنند. داعش همچنین ابزاری برای اعمال فشار بر سوریه، ایران و کنترل عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی منطقه است». 


*****


در همین حال، دولت استرالیا نسبت به احتمال دستیابی داعش به سلاح شیمیایی هشدار داده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزیر امورخارجه استرالیا از تدارک گروه داعش برای استفاده از سلاح های شیمیایی خبر داده وگفته این گروه برای توسعه سلاح های شیمیایی احتمالاً کارشناسانی را به خدمت گرفته است. جولی بیشاپ اظهار داشته: «استفاده از گاز کلر توسط داعش و استخدام کارشناسان فنی آموزش دیده ازجمله از غرب، تلاش هایی به مراتب جدی تر از گذشته را برای توسعه سلاح های شیمیایی برملا ساخته است». وی افزوده داعش احتمالا دربین ده ها هزار عضو به خدمت گرفته شده خود کارشناس فنی لازم را برای پیشبرد پالایش مواد اولیه و تولید سلاح های شیمیایی در اختیار دارد.


*****


در مطلبی مربوط به ایران، روزنامه «هافینگتون پست» از طرح دو سناتور آمریکایی برای تمدید تحریم های موجود علیه ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، دو سناتور آمریکایی، متممی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه کرده‌اند که تحریم‌های کنگره علیه ایران را تا 10 سال تمدید می‌کند. این متمم که از سوی رابرت منندز و مارک کرک مطرح شده، در صورت تصویب، «قانون تحریم‌های ایران، 1996» که در حالت فعلی در سال 2016 منقضی می‌شود را برای 10 سال دیگر تمدید می‌کند. این تحریم‌ها محدودیت‌هایی علیه برنامه موشکی و آنچه حمایت ایران از تروریسم خوانده شده وضع می‌کنند و در صورت حصول توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5، تعلیق، لغو یا متوقف نمی‌شوند. 


*****


در نهایت، دشمنی مشترک رژیم اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران، موضوعی است که یکی از مطالب روزنامه «تایمز اسرائیل» را به خود اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه، نتایج به دست آمده از نظرسنجی انجام گرفته از سعودی ها توسط یک تشکل اسرائیلی، از زمینه های تفاهم بین عربستان سعودی اسرائیل علیه ایران حکایت دارد. علاوه بر این، درگلد، مدیرکل امور خارجه رژیم اسرائیل و انور اشکی، مشاور سابق رژیم آل سعود در واشنگتن در در شورای روابط خارجی آمریکا در خصوص صلح اسرائیل - سعودی و مشخص کردن ایران به عنوان اصلی ترین تهدید برای ثبات منطقه ای اتفاق نظر داشتند. اشکی‌ در باره اقدامات خصمانه و تهاجمی ایران در منطقه بسیار سخن گفت و خاطر نشان کرد که صلح با اسرائیل بر پایه ابتکار صلح اعراب یک اولویت است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن