تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820726756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طارق عزیز مرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: طارق عزیز مرد


طارق عزیز معاون نخست وزیر رژیم دیکتاتوری صدام در زندان مرکزی ناصریه عراق مرد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر" عادل دخیل " ، معاون استاندار ذی قار عراق اعلام کرد:  طارق عزیز، وزیر خارجه و  معاون نخست وزیر صدام بر اثر بیماری در زندان مرکزی ناصریه  فوت کرد .
طارق عزیز مرد

وی تصریح کرد: اداره زندان ناصریه ،  طارق عزیز (79 ساله ) را به دلیل بروز حمله قلبی به بیمارستانی در مرکز ناصریه منتقل کرد .
دخیل گفت : طارق عزیز بعد از ظهر دیروز در بیمارستان در گذشت  .
دادگاه جنایی عراق در 26 اکتبر 2012 حکم اعدام طارق عزیز را که به سرکوب احزاب دینی محکوم شده بود با چوبه دار اعلام کرده بود: در حالی که او در 3 می 2011  نیز به حبس ابد محکوم شده بود .
نام واقعی طارق عزیز، معاون دیکتاتور سابق عراق، میخائیل یوحنا است و در سال 1936 نزدیک شهر موصل در یک خانواده مسیحی متولد شد .
طارق عزیز یک مسیحی بعثی بود که بواسطه وفاداری اش به آرمانهای پان عربیسم و ناسیونالیسم عربی به مدارج عالی حکومتی و حزبی  دست یافت  .
وی تنها فرد مسیحی حاضر در حلقه نزدیکان صدام بود که در دهه هفتادمیلادی در سمت وزیر اطلاع رسانی - بین سال های 1983 تا 1991به عنوان وزیرخارجه و در فاصله سال های 1991 تا 2003 نیز به عنوان معاون صدام فعالیت می کرد .
طارق عزیز مرد

عزیز در سال های دفاع مقدس علیه ایران اسلامی شرکتی فعال داشت و به عنوان پل ارتباطی رژیم بعثی و آمریکا جهت تامین سلاح های کشتار جمعی شناخته می شد .
طارق عزیز در آوریل 2003 و پس از سقوط نظام صدام، تسلیم نظامیان آمریکایی شد و در زندان آمریکایی "کروبر " در غرب بغداد زندانی شد  اما سرانجام به همراه 26مسئول عراقی تحویل مقامات عراقی در زندان "الکاظمیه " داده شد .
وی برای نخستین بار در مارس 2009 میلادی ، به دلیل ارتکاب جنایت های ضد بشری و اعدام 42 تاجر در بغداد در سال 1992- به 15 سال حبس محکوم شد .
 


شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن