تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798329346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضیح عکس معنادار اینستاگرام رهبری/ هاشمی: بروند از فرد فرد مردم عذر بخواهند/ دسترسی به اینترنت به شرط داشتن شماره فردی/ دلیل جدید نارضایتی صدیقی از رفع تحریم‌ها/ به دوقطبی بر سر مساله هسته‌ای رسیدیم؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توضیح عکس معنادار اینستاگرام رهبری/ هاشمی: بروند از فرد فرد مردم عذر بخواهند/ دسترسی به اینترنت به شرط داشتن شماره فردی/ دلیل جدید نارضایتی صدیقی از رفع تحریم‌ها/ به دوقطبی بر سر مساله هسته‌ای رسیدیم؟
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «احمدی‌نژادی‌ها بیانات رهبری را به خودشان گرفتند»، «رابطه برهنگی و زلزله در مالزی هم سروصدا کرد»، «20 ماه است فساد بزرگی نداشته‌ایم!» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ - 05 June 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
قیاس عجیب سعید قاسمی درباره داعش سعید قاسمی در همایش «امام انتظار مبارزه» در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور گفته: امام(ره) به دنبال تشکیل بسیج جهانی اسلام بود که برخی مسئولان اعتنایی نکردند،قدرت نیروی استشهادی درست کردن در دست ما بود ولی حالا داعش از این مدل پیروی کرده است و بسیج جهانی خبیث ها را تشکیل داده است و در مدارس و اردوگاه هایشان مملو از نیروهای انتحاری است.
پرداخت بدهی دو ميليارد دلاری شل به ایران بعد از رفع تحریم! مديرکل شرکت نفتی شل، پس از دیدار با بیژن نامدار زنگنه، وزير نفت ايران، گفته که این شرکت آماده است «پس از فراهم شدن زمینه‌های حقوقی» بدهی خود به تهران را پرداخت کند. بن ون بردن گفته که پرداخت بدهی دو ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلاری به ايران پس از فراهم شدن زمینه‌های حقوقی – لغو تحریم‌ها – امکان‌پذیر خواهد بود. بدهی رويال داچ شل به ايران، بابت خريد نفت از شرکت ملی نفت ايران است که به دليل تحريم‌ها، پرداخت آن تاکنون انجام نشده است.
باز شدن پای یک رئیس‌جمهور به فساد فیفا وزیر ورزش آفریقای جنوبی می‌گوید این خود تابو امبکی، رئیس جمهور سابق این کشور بود که تصمیم گرفت برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۱۰ به فدراسیون فوتبال منطقه کارائیب ۱۰ میلیون دلار پرداخت شود، مبلغی که دادستانی آمریکا می‌گوید بابت رشوه به یکی از مقامات فیفا پرداخت شده است.
ادعای تروریستی ضد ایرانی وال استریت ژورنال
روزنامه آمریکایی وال ستریت جورنال مدعی شده که اگر چه جک لیو، وزیر خزانه‌داری آمریکا معتقد است بخش عمده‌ی پول‌های بلوکه شده‌ای که بعد از توافق هسته‌ای به ایران باز خواهد گشت، برای اهداف تروریستی هزینه نخواهد شد. اما اتفاقات اخیر در قبرس و گامبیا، نشان می‌دهد که نظر وزیر خزانه‌داری کابینه‌ی اوباما درست نیست. اخیرا حسین تاج‌الدین، یک تاجر لبنانی از گامبیا به خاطر دست داشتن در«شیوه‌های تجاری غیر قابل قبول» از سوی مقام‌های گامبیا اخراج شده است و به گفته‌ی مقام‌های آمریکایی، شبکه‌ی تجاری آقای تاج‌الدین در خدمت حزب‌الله لبنان بوده است. کشف ۵ تن نیترات آمونیوم از سوی پلیس قبرس در خانه‌ای در شهر لارناکا، هم زنگ خطر را به صدا در آورد. نیترات آمونیوم، که ماده‌ای منفجره محسوب می‌شود، در خانه‌ی یک لبنانی جوان ۲۶ ساله با گذرنامه‌ی کانادایی یافت شد، که بنا به گفته‌ی وزیر جنگ اسرائیل، با حزب‌الله لبنان در ارتباط است.
دسترسی به اینترنت به شرط داشتن شماره اینترنت! دبیر شورایعالی فضای مجازی از اجرای پروژه احراز هویت کاربران در فضای مجازی توسط یک دستگاه اجرایی خبر داده و گفته: از میان ۳ دستگاه متولی، یکی از دستگاهها برای اجرایی کردن این پروژه انتخاب می شود. محمدحسن انتظاری در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت هویت بخشی به کاربران اینترنت از طریق شناسایی نشانی های اینترنتی – IP آدرسها – تاکید کرده: در این پروژه چند دستگاه اجرایی حاکمیتی متولی هستند و براین اساس قرار است برنامه عملیاتی شدن این طرح توسط این دستگاهها به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شود. تاکنون این نهادها برنامه های خود را در این زمینه ارائه نکرده اند. پس از دریافت برنامه های این دستگاهها، طرح اجرایی پروژه احراز هویت کاربران اینترنت در دستور کار کمیسیون های عالی مرکز ملی فضای مجازی برای بررسی قرار خواهد گرفت.
هاشمی: باید بروند از فرد فرد مردم عذر بخواهند آیت الله هاشمی رفسنجانی در همایش جهان عاری از خشونت در اندیشه امام خمینی (ره)، با بیان اینکه نظامی که امام طراح آن بودند همه چیز را مردم می‌بیند، گفت: امروز رهبری را مردم و خبرگان مردم انتخاب می‌کنند. ریاست جمهوری و نمایندگان هم همین‌طور. این نظام یک کار من‌درآوردی نبود؛ چراکه عالمی در رأس آن قرار داشت که مردم به آن امام می‌گفتند. «کسانی هستند که در برخی کارها دخالت می‌کنند. حق‌الناس را ضایع می‌کنند. خیال می‌کنند حق دارند آرای مردم را نادیده بگیرند. این اقدامات خارج از محیط اسلامی و افکار امام و حکم اسلامی است و تعدی به حقوق مردم. حق‌الناس را حتی خود خدا هم نمی‌تواند ببخشد و باید مردم را راضی کند یعنی باید بروند و فرد به فرد کشور را راضی کنند تا خدا نیز از آنان ببخشد»
رابطه برهنگی و زلزله در مالزی هم سروصدا کرد انتشار تصاویری از برهنگی گروهی کوهنورد در قله کوه کینابالو در ایالت صباح مالزی و زمین لرزه ای که روز جمعه در این منطقه اتفاق افتاد و دستکم یک کشته برجای گذاشت، رابطه بین برهنگی و بلایای طبیعی را در شبکه های اجتماعی و رسانه های این کشور جنوب شرق آسیا مطرح کرد. روزنامه استار مالزی نیز نوشته وقوع زلزله صبح امروز در رانائو ایالت صباح ممکن است ناشی از خشم ارواح و نگهبانان کوه پس از اقدام گردشگران در کینابالو باشد.
احمدی‌نژادی‌ها بیانات رهبری را به خودشان گرفتند! پس از بیانات رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام (ره)، رسانه‌های نزدیک به رئیس دولت قبل در مطلبی با عنوان «دولت دکتر احمدی نژاد، تجلی تام و تمام تفکر ناب حضرت روح الله (ره)» نوشته‌اند: روز گذشته (14خرداد 94) از زبان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اصولی بیان شدکه بلاشک غالب آنها، اشتراکات عمیق و بسیار نزدیکی با نقاط قوت عنوان شده از سمت ایشان درباره منش عملکردی دُوَل (نهم و دهم) داشت.
به مرز دوقطبی بر سر مساله هسته‌ای رسیدیم؟ پس از برگزاری تجمعات بامجوز و بدون مجوز اخیر مخالفان مذاکرات هسته‌ای، تصاویر زیر از حاشیه سخنرانی رئیس‌جمهور در سالگرد رحلت امام قابل توجه هستند.


























گاف الجزیره درباره بنر اوباما و شمر در ایران استفن کینزر، خبرنگار الجزیره که مدتی را در ایران به گشت‌وگذار مشغول بوده است، چند روز قبل مقاله‌ای دربارۀ مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی نگاشته است و در بخشی از آن از اشتیاق مردم ایران برای توافق هسته ای سخن گفته است. پاراگراف ابتدایی این مقاله چنین می‌گوید: «بر فراز یکی از میدان‌های اصلی تهران، تصویری تمام‌قد و ۱۲ متری از باراک اوباما در کنار یک قهرمان باستانی ایرانی است که هر دو کفش‌هایی شیک به پا دارند. شعار زیر این تصویر می‌گوید: در امان باش، با ما راه بیا. این تبلیغی برای یک شرکت کفش ایرانی است و نشانه‌ای از اینکه ایرانیان چه مشتاقانه به امید توافقی هسته‌ای هستند که تحریم‌های اقتصادی را رفع می‌کند و شاید دوره‌ای جدید در روابط با ایالات متحده می‌گشاید.» الجزیره ساعاتی بعد به این اشتباه خود اعتراف کرده است.
ایران اولین و رژیم اسرائیل سومین دشمن سعودی‌ها هستند! روزنامه امریکایی بوستون گلوب نتیجه نظرسنجی تلفنی از 506 شهروند سعودی و با حداکثر خطای 5 درصد را منتشر کرده که توسط مرکزی در سرزمین‌های اشغالی و با همراهی دانشگاهی آمریکایی منتشر کرده است که بر اساس آن، سعودی‌ها به ترتیب با 53، 22 و 18 درصد، ایران، داعش و رژیم اسرائیل را به عنوان اصلی‌ترین دشمن خود معرفی کرده‌اند.
شرح خیانت‌های آمریکا در عراق از دید یک مورخ رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به تحلیل نقش غرب و آمریکا در مسلمان کُشی از طریق داعش و وهابی ها پرداخته و از جمله نوشته: داستان ارتش عراق و حمله داعش، در کنار نقش امریکا به عنوان کسی که خود را متعهد به مبارزه با داعش می داند اما حاضر نیست قدمی بردارد، آشکارتر از آن است که کسی بخواهد برای آن استدلال بیاورد. درباره بی عملی امریکا بلکه خیانتش به عراق دو احتمال وجود دارد. یکی آن که از روی خوشبینی بگوییم سیاستمداران کاخ سفید مانند خر در گل مانده و گرفتار بی عملی و بی تصمیمی شده، از ترس یک مشت عرب وهابی و خشونت طلب که یک قرن است هم عالَم اسلامی را تهدید می کنند و هم غیر آن را، حاضر به پا پیش گذاشتن نیستند و نتیجه آن همین وضعیتی است که شاهدش هستیم. دوم این که تصور کنیم امریکا، دستش با وهابی های سعودیِ آدم کش و جاه طلب و داعشی ها در یک کاسه است و برای تامین امنیت یک مشت صهیونیستِ متجاوز و چاقوکش و آدم کش که نه از اتفاق بلکه اصولا در این مساله هیچ فرقی بین مثلث اسرائیل و داعش و سعودی متجاوز به یمن نیست، حاضر به هر نوع دروغگویی و تزویر هستند و جانشان برای نفت مفت می رود. بسیاری از عقلا، شق دوم را ترجیح می دهند. چه فرصتی برای امریکایی ها و اسرائیلی ها و صلیبی ها بهتر از این که مسلمانان را به جان هم بیندازد، و کم هزینه، بدون آن که دلاری خرج کنند، آنها را به دست یکدیگر قتل عام کنند. در این میان، هم آبروی اسلام رفته است و هم افراطی های عالَم با یک مشت مظلوم اما مسلمان کشته شده اند؛ و در نتیجه خیال غرب راحت است.»
پنج دیدار ضدایرانی سعودی‌ها و صهیونیست‌ها مقامات عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از ابتدای سال 2014 میلادی تاکنون دست کم 5 بار به طور محرمانه بایکدیگر درباره ایران مذاکره کرده اند. یکی از اولین اسنادی که نشان می داد روابط بین رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی در جریان است، افشای اسناد ویکی لیکس بود که می گفت در سال 2010 ، یعقوب هاداس یکی از مدیران کل سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی توضیحاتی را در خصوص گرم تر شدن فضای روابط این رژیم با برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ارائه داده است. این خبر در حالی اعلام می شود که در ماه های اخیر عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هر دو به مخالفین جدی هرگونه توافق هسته ای احتمالی بین ایران و گروه 1+5 تبدیل شده اند.
خاطره ای وزیر بهداشت از قندهای کوپنی امام(ره) یک شب که ما با تعدادی از دوستان به جماران آمده بودیم، من از منطقه عملیاتی آمده بودم و می خواستم آخر شب برگردم. منتظر ماندم تا بقیه اتاق را ترک کنند؛ سپس به امام گفتم که من دارم می روم به منطقه؛ لطفا چیزی به عنوان تبرک بدهید تا برای بچه ها به منطقه ببرم. ایشان مرحوم حاج احمد آقا را صدا زدند و گفتند قندان را بیاور! سپس دعایی خواندند و دست بر قندها کشیدند و قندها را دادند و من قندان را آوردم به ایوان. از این اورکت های قدیمی سبز رنگ که به اورکت آمریکایی معروف بود و قیمتش ۷۰۰ تومان بود، تنم بود؛ تمام قندها را در جیب آن ریختم و از پله های ایوان پایین آمدم و قندان را که خیلی معمولی بود روی پله های ایوان گذاشتم. وقتی آمدم که از درب حیاط بیرون بیایم، آیت الله حاج شیخ حسن صانعی که مرا هم شناخت، مرا دید. گفت بیا اینجا ببینم! گفتم بفرمایید! گفت این چه کاری بود کردی؟ چرا قندها را ریختی در جیبت؟ گفتم داستان این بوده! گفت خب چرا همه آنها را ریختی؟ مگر نمی دانی امام قندهایش کوپنی است؟
هشدار برای جلوگیری از شکل گیری مجلس ششم حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم ظهر امروز در جمع مسئولان و عزاداران بنابی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد امام راحل در مصلای اعظم این شهرستان با تأکید بر لزوم تبعیت از ولایت تصریح کرد: وظیفه ما پیروی از مقام معظم رهبری است از این رو نباید کاری کنیم که در انتخابات آتی باز مجلس ششم تکرار شود که چالش‌هایی را برای کشور به وجود آورد.وی بیان کرد: زمزمه‌هایی آغاز شده است از این رو عده‌ای حق ندارند به شورای نگهبان از حالا تعیین تکلیف کنند و شورای نگهبان نیز وظیفه خود را به خوبی می‌داند و این طور نیست که پیشاپیش زمزمه کنیم که شورای نگهبان جناحی و حزبی عمل می‌کند و اصلاً این حرف‌ها در شورای نگهبان مطرح نیست.
ادعای عجیب شاه عربستان سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه 80 ساله عربستان در ادعایی عجیب اعلام کرد که شهروندان عربستانی می‌توانند از پادشاه یا ولی‌عهد به دادگاه شکایت کنند. روزنامه «الحیات»، گزارش داد که ملک سلمان در دیدار با مسئولان بخش مبارزه با فساد در بخش‌های دولتی و خصوصی عربستان گفته بود که در برخی کشورها رؤسای جمهور و سران کشور مصونیت قضائی دارند و نمیتوان از آنها شکایت کرد در حالی که هر شهروندی در عربستان می‌تواند از پادشاه یا ولی‌عهد یا یکی از اعضای خاندان حاکم شکایت کند. وی همچنین اعلام کرد که راه اصلی مبارزه با فساد اجرای شریعت اسلامی است و گفت: از شما می‌خواهم اگر ایرادی در من میبینید و یا انتقادی به من وارد است آن را به اطلاع من برسانید. این ادعای پادشاه عربستان زمانی عجیب به نظر می رسد که بر اساس حکم دادگاه همین کشور شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه به دلیل انتقاد از نظام حاکم عربستان و سرپیچی از ولی امر (پادشاه) به اعدام محکوم شده است.
ادعای عجیب و بزرگ وزیر دادگستری از میزان فساد در دولت یازدهم حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک با بیان این‌که «حوادث بسیاری در 15 خرداد از 26 سال قبل تاکنون رخ داده و پیام‌های بسیاری را با خود حمل کرده و اشاعه داده است» افزود: حرکت صادقانه و خالصانه مردم در پشتیبانی از رهبر کبیر انقلاب دستاورد پیوند امام و امت بود. پورمحمدی هدف‌گذاری دولت را درست دانست و با بیان این‌که «با ادامه این سیاست‌ها و با اتکا به مردم می‌توان از رکود و تورم خارج شد و تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان را ممکن کرد» جلوگیری از افزایش حجم دولت را در 20 ماه گذشته مورد توجه و تاکید دولت عنوان کرد و افزود: گسترش و تقویت دولت الکترونیک در این زمینه بسیار مهم است.وی افزود: باید مراحل را با دقت و حوصله پشت سر بگذاریم تا خدمات سهل و کم هزینه به مردم ارائه شده و پستوهایی که در مسیر مردم سنگ اندازی می‌کنند برچیده شوند.پورمحمدی افزود: آئین نامه گردش آزاد اطلاعات تصویب شده و براساس آن تمامی تصمیمات دولت باید با شفافیت برای مردم تبیین شود. براین اساس هیچ اتاق پنهان و دربسته‌ای وجود ندارد و مردم باید بدانند این تصمیمات چرا و برچه اساسی اخذ شده و نحوه اجرای آن چگونه است. وی با تاکید بر این‌که «انسان در اتاق شیشه‌ای تخلف نمی‌کند» افزود: عزم دولت برای مبارزه با فساد جدی است و در 20 ماه گذشته هیچگونه فساد بزرگی در کشور رخ نداده است. هرچند پرونده‌های فساد بزرگی از گذشته وجود دارد که در حال رسیدگی است.
روایت وزیر اطلاعات از رابطه ظریف و رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در آیین بزرگداشت بیست و ششمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه ثارالله کرمان، با تاکید بر اینکه مذاکره با تیم 1+5 ناشی از ضعف نیست بلکه ناشی از قدرت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید با تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، ولایتمداری خود را ثابت کرد.علوی افزود: مکرر در جلسات مقام معظم رهبری با سران سه قوه نوع عطوفت معظم له و اظهار اعتماد ایشان را نسبت به محمدجواد ظریف دیده ام.وزیر اطلاعات یادآور شد: در مسئله مذاکرات، مقام معظم رهبری با روشی حکیمانه فرمودند: ما اصل مذاکره را تأیید می کنیم و به تیم مذاکره کننده ایرانی اعتماد داریم ولی به طرف مقابل اعتماد نداریم.حجت الاسلام و المسلمین علوی خاطر نشان کرد: این روش حکیمانه زمینه را به دست تیم مذاکره کننده می دهد که به آن ها بگویند که فصل و خطاب کشور ما رهبری است و ایشان به شما اعتماد ندارند لذا شما باید برای رهبری انقلاب اسلامی اعتمادسازی بکنید و الا هیچگونه قراردادی امکان پذیر نیست.وی یادآور شد: تیم مذاکره کننده ایرانی برای دستیابی به موفقیت نیاز به تشویق دارد اما متاسفانه گروهی در داخل کشور به جای اینکه دروازه حریف را هدف قرار دهند به دروازه خودمان گل می‌زنند.
لطفا اعتدال را تعریف کنید!
حجت‌الاسلام علی سعیدی شب گذشته در مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد ماه سال 42 در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) شهدای گمنام این شهر با اشاره به نقش امام (ره) در زمینه‌سازی ظهور آخرین حجت خدا روی زمین اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمودند «مردمی از مشرق قیام می‌کنند و زمینه‌ساز حکومت مهدی (عج) می‌شوند». نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس یادآور شد: ما نماینده انقلابی می‌خواهیم.سعیدی خواستار معنا کردن اعتدال توسط دولت شد و اظهار کرد: آیا در حق و باطل، حرام و حلال و اصولگرایی اعتدال معنا پیدا می‌کند.نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به معنای ولایتمداری در اعتدال اشاره کرد و افزود: اعتدال در ولایتمداری به معنای حرکت پشت سر ولی فقیه است.وی با تاکید براینکه نماینده مجلس معتدل آن است که تابع رهبری باشد، بیان کرد: نماینده ولی فقیه و نماینده مجلسی که در مسائل اساسی انقلاب وظیفه‌ای نداشته باشد به چه دردی می‌خورد.سعیدی بر انسجام در داخل کشور تاکید کرد و گفت: در مدت 36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی خوب عمل کردیم.
ماجرای حرام بودن موسیقی از نگاه آیت‌الله مهدوی کنی حسین دهباشی در فیسبوکش نوشت: یک: رفته بودیم دیدنِ حاج داوود کریمی. همان خانه نزدیکِ پارکِ خزانه. تعریف‌ها داشت و یکی این بود. می‌گفت: جوان بودم و شاگردِ تراشکار و باشگاهِ کُشتی می‌رفتم و مذهبی هم بودم و چهارشنبه‌ها به مسجدِ جلیلی پایِ منبرِ آقایِ مهدویِ کنی. در عینِ حال جوان بودم و گرامافونی در پُشتِ پنجره یکی از مغازه‌های لاله‌زار دلم را بُرده بود. تا اینکه دل به دریا زدم و خریدم‌اش و چون پولِ کافی نداشتم قسطی و بدونِ صفحه موسیقی البته. بعد شک کردم که نکند همین قدرش هم گناه است. رفتم خدمت آقای مهدوی به پُرسشِ شرعی. که بلافاصله گفتند: خریدِ ادواتِ موسیقی بای نحو کان حرام است. عرض کردم: به‌خُدا برای قشنگی‌اش خریدم حاج‌آقا، استفاده‌اش که نمی‌کنم! | فرمودند: نگهداری‌اش هم حرام است. گفتم: خیلی خوب، پس‌اش می‌دهم. فرمودند: فروش‌اش هم حرام است! گفتم: ای بابا! پس مجانی می‌دهم‌اش به کسی! فرمودند: هدیه دادن‌اش هم حرام است. دیگر واقعا کم آورده بودم. با دلی خونین و دماغی سوخته گرامافونِ بخت برگشته را شکستم در حالیکه تا ماه‌ها از همان چندرغاز حقوق شاگرد تراشکاری قسط‌اش را می‌دادم. گذشت... تا انقلاب شُد. و یک زمانی من فرمانده سپاهِ تهران شدم و حاج‌آقای مهدوی کنی از مقاماتِ کشور. روزی باید برای گزارشی فوری خدمت‌شان می‌رسیدم و در مراسمی و نشسته در ردیفِ جلویِ تالار وحدت پیدایشان کردم. آن‌بالا و رویِ سن اهالی موسیقی و دامب‌ودومب قطعه پروپیمانی را به جهتِ یکی از مناسبت‌ها اجرا می‌کردند. هاج و واج رفتم جلو... و آهسته کنارِ گوش‌شان پرسیدم: حاج‌آقا! یعنی همه مُشکلِ اسلام مُنحصر به این گرامافونِ بدونِ صفحه ما بود؟
توضیح عکس معنادار اینستاگرام رهبری اینستاگرام رهبری روز گذشته و بعد از پایان مراسم سالگرد ارتحال رهبر انقلاب، با انتشار تصویر زیر نوشت «همان زیلوی ساده همیشگی حسینیه امام خمینی...»
بسته جمعه سامان

موتورهای جست‌وجو هم حرام اعلام شدند مفتی مصری طی یک ادعای جنجالی اعلام کرده است که موتورهای جستجو‌گر دجال‌اند و بکارگرفتن آنها حرام است! این فتوا موجی از واکنش ها و اعتراضات کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشته است. به گزارش روزنامه القدس العربی؛ "مصطفی العدوی” از مفتی های مصری فتوا داده که استفاده از موتورهای جستجوگر و پایگاه های الکترونیکی حرام است. برپایه این گزارش، این مفتی مصری گفته موتورهای جستجوگر هنگام بکارگرفتن آنها کلید‌واژه‌ها را به سرعت برای کاربر روی صفحه می آورند. این مسئله نوعی پیشگویی و کهانت بوده که در اسلام حرام است! وی اظهار داشت موتورهای جستجوگر مانند دجال به پیشگویی می پردازند و کلید‌واژه ها را برای جمله مورد نظر به سرعت در اختیار کاربر قرار می دهند. این فتوا موجی از واکنش ها و اعتراضات کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشته است.
رفع تحریم‌ها برای ما سازنده نیست حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، ظهر روز گذشته در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی و قیام خونین 15 خرداد در مسجد سید اصفهان گفت: شکسته شدن تحریم‌های بیرونی و ایجاد تحریم‌های داخلی ذلت بیشتری برای کشور دارد، جنگ برای ما یک نعمت بود و تحریم‌ها نیز یک نعمت برای ما محسوب می‌شود، متأسفانه رفع تحریم ها نه تنها سازنده نیست بلکه موجب افزایش اسراف و اشرافی گری و ورود اجناس و کالاهای لوکس به داخل کشور می شود.
حمله علم‌الهدی به یار نزدیک امام آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امام جمعه مشهد مقدس در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند مردم مراقب باشند که شخصیت امام تحریف نشود و البته این مسئله برای نیمه شعبان، 15 خرداد نیز صدق می‌کند. وی افزود: تحریف امام به این است که امام یک اسطوره آزادی خواه تاریخی شود و افراد هرگونه که می‌خواهند امام را تفسیر کنند، این تحریف از دو جهت صورت می‌گیرد: یک خطر تحریف از سوی افرادی که امام را ندیده‌اند و تحریف دوم که عمده مطلب مقام معظم رهبری از این ناحیه بود این است که افرادی که قبلا با امام رابطه داشتند و از انقلاب و تداوم راه امام و انقلاب خسته شدند بیایند و هر چه به نظر خودشان است به عنوان امام به ذهن مردم قالب کنند و این تحریفی خطرناک است. آیت الله علم الهدی تاکید کرد: آقایی که روزی در خدمت امام بوده امروز بخواهد مصالح سیاسی خود را به اسم امام قالب کند. اینها اگر خسته شده‌اند، فاصله بگیرند اما این کار را نمی‌کنند زیرا قدرت یاب هستند و هرچه مطابق مطامع آنهاست به اسم امام قالب می‌کنند.
امام دغدغه رفاه مردم را داشتند نه بزور بهشتی کردنشان را! امام جمارانی در بخشی از گفت‌وگوی خود با سایت ندای ایرانیان می‌گوید: متأسفانه اكنون هم برخي سياسيون برخوردهايي با مردم انجام مي دهند که اين رويكرد را دنبال مي كند. یعنی مردم را به حساب نمي آورند. در حال حاضر كساني هستند كه ادعا مي كنند فعال سياسي هستند و خودشان را قيم مردم حساب مي كنند و براي رأي مردم ارزش قائل نمي شوند. حاضر نیستند كه حرف مردم را بشنوند. درحالی که مردم همه چيز را مي فهمند و بد و خوب را تشخيص مي دهند. مردم مي فهمند و درك مي كنند. بنابراین چرا ما خود را قيم مردم فرض کنیم و در بحث و درس مان رأي و نظر مردم را بي اثربدانیم. آن روز امام با استعمار و استحمار جنگيد. مردم استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي خواستند. امام در مدرسه فيضيه به مردم گفتند ديگر از پاسبان نترسيد امروز بيان ها آزاد است، از خودتان و عمل خودتان بترسيد. امام نمی گفت كه من آمدم بهشت را به شما بدهم، یا قيامت را براي شما گلستان كنم. آن روزها امام دغدغه آزادی و رفاه مردم را داشت.كجا امام(ره) گفته است كه من آمده ام شما را به بهشت ببرم ولو به زور.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 360]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن