تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821137225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل پزشکان برای حضور در مناطق محروم


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، کمبود امکانات را مانع حضور پزشکان در مناطق محروم کشور دانست.

به گزارش تراز ، مراد هاشم زهی با انتقاد از کمبود پزشکان در مناطق محروم، افزود: شهرستان های زیر ۲۰ هزار نفر مشکلات زیادی را از نظر نبود پزشکان متخصص دارند چراکه امروزه اجرای طرح تحول سلامت نیز نتوانسته به صورت کامل این معضل را برطرف کند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر بیمارستان هایی که نیاز به رشته مادر دارند خالی از پزشک متخصص است و در این زمینه تحول چشمگیری نسبت به سال های گذشته شاهد نبودیم.

هاشم زهی، تصریح کرد: همچنین گاهی تنها یک متخصص در شهرستان های محروم وجود دارد که اگر این پزشک نیاز به مرخصی داشته باشد برای مدتی منطقه محروم خالی از پزشک می شود که همین مسئله باعث بی انگیزه شدن پزشکان برای حضور در این مناطق است.

وی با تاکید بر اینکه فراهم آوردن امکانات می‌تواند زمینه ای برای حضور پزشکان در مناطق محروم باشد، تصریح کرد: واقعیت آن است که نبود امکانات رفاهی و کمبود وسایل آزمایشگاهی مانع از رسیدن به شرایط مطلوب برای حضور پزشکان متخصص شده که وزارت بهداشت باید راه حل مشخصی برای رفع آن در نظر بگیرد.

هاشم‌ زهی ادامه داد: به نظر می رسد وزارت بهداشت در کنار تزریق اعتبارات برای ایجاد انگیزه در بین پزشکان نسبت به حضور در مناطق محروم، باید شرایط ماندگاری پزشک را نیز فراهم کنند به گونه ای که امکانات خوبی را برای حضور آنها در نظر بگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر پرداخت های ۱۷ میلیون تومانی به پزشکان برای حضور در مناطق محروم، گفت: تنها این مبالغ نمی تواند راهگشایی برای رفع معضل کمبود پزشک در مناطق محروم باشد چرا که در اغلب موارد پزشکان معتقدند که حضور آنها در این مناطق به خانواده هایشان ضربه زده و مانع از تحصیل درست فرزندانشان خواهد شد که این معضلات باید ریشه یابی شده تا شاهد حضور پزشکان در شهرستان های دور افتاده باشیم.


منبع: مهر



جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 14:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن