تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804061227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر اطلاعات: دشمن به دنبال دو قطبی کردن فضای جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: وزیر اطلاعات: دشمن به دنبال دو قطبی کردن فضای جامعه است
وزیر اطلاعات با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری در سال جاری اظهار کرد: در این سال حساس دشمن در تلاش است که میان مردم اختلاف و شکاف ایجاد کند و جامعه ما را به یک جامعه دو قطبی تبدیل کند. باید در سال جاری شعار مقام معظم رهبری مبنی بر «همدلی و همزبانی بین دولت و ملت» را عملی و محقق سازیم تا بتوانیم نقشه‌های شوم دشمنان را همچون گذشته خنثی کنیم.
به گزارش نامه نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی پیش از ظهر امروز 14 خردادماه در جمع عزاداران بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در حسینیه ثارالله کرمان ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه 15 خرداد که بسترساز خیزش مردم ایران در سال های بعد پیروزی انقلاب است، گفت: 15 شعبان سالروز تولد امام زمان(عج) را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تبریک می گویم و خدا را شاکرم که توفیق حضور، در مراسم ارتحال امام در جمع شما مردم ولایتمدار کرمان را دارم.


علوی افزود: از استاندار دلسوز استان کرمان آقای رزم حسینی؛ که موجبات حضور بنده را برای حضور در جمع شما را فراهم کرد تشکر می کنم ضمن آنکه از مرد علم، ادب و اخلاق آیت الله «سید یحیی جعفری» امام جمعه کرمان که در هر سفر سعادت حضور خدمت ایشان را داشته‌ام و پدرانه این طلبه کوچک را مورد تفقد و بزرگواری قرار دادند تشکر می کنم.


وزیر اطلاعات با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری اظهار کرد: در این سال حساس دشمن در تلاش است که میان مردم اختلاف و شکاف ایجاد کند و جامعه ما را به یک جامعه دو قطبی تبدیل کند. باید در سال جاری شعار مقام معظم رهبری مبنی بر «همدلی و همزبانی بین دولت و ملت» را عملی و محقق سازیم تا بتوانیم نقشه‌های شوم دشمنان را همچون گذشته خنثی کنیم.


علوی گفت: سالروز ارتحال امام راحل و برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) فرصت ارزشمندی را فراهم می کند که بار دیگر مروری بر حرکت حضرت امام و دستاورهای آموزنده آن بزرگوار را داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه، تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) یادآور تحکیم و ادامه راه امام در جهت تحقق آرمانهای انقلاب خواهد بود افزود: ویژگی امام خمینی (ره) این است که در نقطه ناامیدی و بن‌بست که سیاسیون به بن‌بست رسیدند و ناامید شدند، با یاری خدا حرکت خود را آغاز کردند و سرانجام انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.


علومی با اشاره به حرکت امام در راه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حرکت امام راحل دو مقطع داشت که یکی در سال های 41و 42 که منتهی به 15 خرداد و سرانجام 13 آبان ماه که امام خمینی (ره) را به ترکیه تبعید کردند است و دیگری مربوط به سال 57 و حرکتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی گشت.


وزیر اطلاعات با بیان اینکه در هر دو مقطع امام راحل ملت ایران را رهبری کردند و نهضت قیام ملت ایران را سبب شدند تصریح کرد: در شرایطی امام راحل دست به این اقدام زدند که هیچ کس امید نداشت در آن شرایط یک حرکت و یک جنبش فراگیر شود و مردم و اقشار مختلف جامعه از آن استقبال کنند.


وی با بیان اینکه، شرایط داخلی و خارجی مساعد برای به وقوع پیوستن یک انقلاب نبود تصریح کرد: در سال41، 42 و 43، شرایط داخلی به گونه ای بود که امکان مبارزه فراهم نمی شد زیرا که خاستگاه قیام به شرایطی نیاز داشت.


علوی با اشاره به اینکه، شرط اول یک حرکت و قیام وحدت رهبری است، افزود: باید در یک جامعه یک رهبر باشد که بتواند یک قیام فراگیر را ایجاد کند.


وی ادامه داد: در آن زمان مرجعیت تقلید از حالت منحصر به فردی خارج شد و در بین چندین مرجع تقلید تقسیم شد و دیگر مرجع واحد نبود که به صورت منحصر به فرد بتوانند حرکت های اعتراضی علیه رژیم پهلوی را رهبری و هدایت کنند.


علوی گفت: یکی دیگر از قوی‌ترین خاستگاه‌های قیام در آن زمان، دانشگاه بود که در آن زمان جنبه مذهبی نداشته و بیشتر تمایل به مارکسیسم و سوسیالیسم داشتند و حتی برخی از دانشجویان که می خواستند نماز بخوانند باید زیر سر پله آهسته نماز می خواندند که به آنها امل یا کهن پرست نگویند.


وزیر اطلاعات ادامه داد: در چنین فضایی یک مرجع تقلید انتظار جواب مثبت را از اینگونه دانشگاهی نباید داشته باشد. آن دسته از دانشجویان و اساتیدی که می خواستند مبارزات سیاسی داشته باشند و اعتقادات مذهبی خود را نیز حفظ کنند، یک جمعیت مسلمانان سوسیالیسم را تشکیل دادند. آنها می خواستند با این حزب اذعان کنند که ما هم نماز می خوانیم و هم مبارزه سیاسی می کنیم و در این شرایط قطعا صدای همراهی از سوی دانشگاه ها بلند نخواهد شد.


وی با بیان اینکه بازاریان با دعوت علما در صحنه ها حضور پیدا می کردند ادامه داد: بازاریان همیشه در اعتصاب و راهپیمایی و حضور در تجمعات در دوره مشروطیت و در دوره ملی شدن صنعت نفت مبارزات حضور داشتند اما در سال 41 و 42 آمادگی حضور را نداشتند به این علت که در 7 یا 8 سال پیش در جنبش صنعت نفت حضور پیدا کرده بودند و عاقبت آن چیز دیگری شده بود و این موضوعات بازاریان را سرخورده کرده بود و از حضور در حرکت های سیاسی سرخورده شده بودند.


علوی افزود: دیگر خاستگاه قیام، حوزه های علمیه و روحانیون بودند که آنها نیز در جریان مشروطه و ملی شدن صنعت نفت همراه انقلابیون بودند و با سخنرانی های خودشان در بین مردم نقش بی بدیلی در ملی شدن صنعت نفت ایفا کرده بودند ولی آنها نیز به واسطه آنچه که بر سر صنعت ملی شدن نفت آمده بود سر خورده شده بودند و بیشتر به سمت کارهای فرهنگی رفته بودند و به عبارت دیگر عطای سیاست را به لقایش بخشیده بودند و چون از صحنه سیاست سر خورده شده بودند این آمادگی در بین روحانیون نیز وجود نداشت که بازهم در این شرایط امام به سمت این گروه ها رفتند.


وی افزود: خاستگاه دیگر قیام مربوط به سیاسیون و جبهه ملی بود. آنها در آن زمان درگیر پارلمان بازی و انتخاب در مجلس شورای ملی بودند و عملا حرکت و مبارزه رودرو علیه رژیم را کنار گذاشته بودند.


وزیر اطلاعات گفت: در چنین شرایطی که هیچ خاستگاهی، آمادگی حرکت نداشت و خلأ رهبری با فوت آیت الله بروجردی وجود داشت و شاه نیز آیت الله حکیم یعنی مرجعیت شیعه را به بیرون از مرزهای ایران سوق داده بود دیگر در این شرایط همه احساس می کردند که احتمال وقوع یک قیام اعتراضی به سیاست های دیکته شده آمریکایی وجود ندارد.


وی با اشاره به آغاز مدیریت اصلاحات آمریکایی تصریح کرد: اصلاحات آمریکایی با تعرض به اسلام در قوانین کشور آغاز شد. امام خمینی (ره) در آن زمان خطر را احساس کردند و به دنبال پر کردن خلأ رهبری برآمدند و 9 نفر از علما که در تراز مرجعیت بودند را در قم جمع کردند و با برنامه‌ریزی 150 نامه به علمای بلاد نوشتند و خواستند تا دور هم جمع شوند و مسائل را رصد کنند و اطلاعات را بفرستند و لحظه‌ ای غافل نباشند.


علوی با بیان اینکه در آن زمان بیانیه ‌هایی را در قم ‌نوشتند و در تهران و مشهد با امضای 11 مجتهد صادر کردند افزود: انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها یکی پس از دیگری به دستور امام خمینی (ره) شکل گرفتند و آنها با حرکت امام همراهی کردند ضمن آنکه امام(ره) سران هیئت‌های مذهبی و بازاریان را فرا خواندند و گفتند، هیئت‌ها با هم موتلف شوند و دست به دست هم دهند تا دشمن دعوای حیدری و نعمتی راه نیندازد و از آنها به نفع سیاست‌های رژیم استفاده نکند.


وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) می‌دانستند، رفتن در سینه رژیم و مقابله با شاه شامل قربانی دادن، شکنجه، زندانی و تبعید است و امام فرهنگ شهادت را در جامعه ترویج کرد و فرمود «سینه خود را برای سرنیزه‌های شما آماده کرده‌ام» و خون شهادت را در رگ‌های ملت به جریان انداخت.


وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه شرایط داخلی و خارجی با قیام امام خمینی (ره) همراه نبود، افزود: شوروی همکاری نمی‌کرد، آمریکا هم پشتیبان شاه بود و از این قیام حمایت نمی‌کرد، اما شجاعت و هوشمندی امام راحل تمام این موانع را در هم شکست.






۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن