تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819125765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحیم‌پور: منافع مالی و مشکل شخصی در پس برخی واکنش‌های تند به ظریف/ قضیه درس فلسفه در مذاکرات/ ایراد‌های بنی‌اسرائیلی در مورد دست دادن و خندیدن وزیر خارجه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سین جیم سیاسی شماره 1:
رحیم‌پور: منافع مالی و مشکل شخصی در پس برخی واکنش‌های تند به ظریف/ قضیه درس فلسفه در مذاکرات/ ایراد‌های بنی‌اسرائیلی در مورد دست دادن و خندیدن وزیر خارجه
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه : مذاکره طبعا نیاز به نشست و برخاست دارد و باید افزود که (بدون اهانت به مردم رئوف) ما کر و لال نیستیم و قاعدتا کسانی که معتقد هستند مذاکرات بدون حرف و کلام قابل پیگیری است، روش کر و لال‌ها را برگزیده‌اند.

رحیم‌پور: منافع مالی و مشکل شخصی در پس برخی واکنش‌های تند به ظریف/ قضیه درس فلسفه در مذاکرات/ ایراد‌های بنی‌اسرائیلی در مورد دست دادن و خندیدن وزیر خارجه
"ابراهیم رحیم‌پور" معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران پیرامون مسائل سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 توضیحاتی ارائه کرد.

متن این گفت‌و‌گو به شرح زیر است:


 
باشگاه خبرنگاران: رایزنی وزرای خارجه ایران و آمریکا پیرامون حصول توافق جامع و برخی واکنش‌ها نسبت به این مسئله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 
رحیم پور: مذاکره طبعا نیاز به نشست و برخاست دارد و باید افزود که (بدون اهانت به مردم) ما کر و لال نیستیم و قاعدتا کسانی که معتقد هستند مذاکرات بدون حرف و کلام قابل پیگیری است، روش کر و لال‌ها را برگزیده‌اند. طبیعی است که با تک‌تک کشورها به خصوص تاثیرگذارترین آنها در 1+5 مذاکره بیشتری انجام شود. ما با نتیجه مذاکره کار داریم، نه نوع مذاکره.لازم به ذکر است؛ قدم‌زدن، تلفن زدن یا خندیدن نباید اهمیت آنچنانی داشته باشد چرا که به نظر متخصصین بین‌المللی و داخلی، آقای ظریف این مسیر را خوب طی کرده است.وزیر خارجه کشورمان باید با آن هنر خودش، در مقابل حریف کشتی بگیرد و امکان آن وجود ندارد که دو کشتی‌گیر روی تشک، کشتی بگیرند و به هم دست نزنند.بنابراین این ایرادهایی که جهت مذاکرات رودرروی طرف ایرانی و آمریکایی گرفته می‌شود، ایرادهای بنی‌اسرائیلی محسوب می‌شود.
 
باشگاه خبرنگاران: آیا دلواپسی مخالفان و برخی مردم با نظارت حل خواهد شد؟
 
رحیم پور: انجام این مذاکرات وظیفه‌ای است که نه تنها دولت، بلکه نظام هم به آقای ظریف محول کرده‌ است. دوستان باید مدارا و مروت پیشه کنند و اجازه دهند دیپلمات کشور ما که تحت نظارت قوی می‌باشد به کار خود ادامه دهد چرا که بر تک‌تک نقطه‌ها و ویرگول‌ها و صحبت‌های ظریف از طرف خود نظام، نظارت وجود دارد ، بنابراین نسبت به این شخص (وزیر امور خارجه کشورمان) مسلمان و وطن‌پرست نباید نگرانی وجود داشته باشد. 
 
باشگاه خبرنگاران: آیا می‌شود مذاکرات هسته‌ای را با روند قبل از دوران آقای ظریف پیش گرفت ؟ به نظر شما در این صورت چه نتیجه ای حاصل می‌شد؟


رحیم پور: البته می‌شود مذاکرات را به مانند قبل از دوران آقای ظریف انجام دهیم که فقط درس فلسفه در مذاکره داده شده و هیچ حاصلی نداشته باشد. 
 
باشگاه خبرنگاران: نگاه شما به مسائل اخیر مجلس و واکنش برخی از نمایندگان به وزیر خارجه کشور چیست؟
 
 رحیم پور: برای هر مشکل و مسئله‌ای در مجلس، حتی به تعداد انگشتان دست مخالف وجود دارد. توقع رعایت ادب در عین مخالفت وجود دارد چرا که خود حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری حتی نسبت به آمریکایی‌ها و دشمنان، الفاظ بد بکار نمی‌برند. این نوع صحبت‌ها با الفاظ بد، به مانند یک نوع مشکل شخصی می‌ماند تا مشکل منافع ملی، شاید هم نوعی منافع مالی درمیان باشد.البته ما امیدواریم هیچ‌کس احساس نکند که منافع شخصی و مالی خودش با این مذاکرات از بین خواهد رفت و اگر هم از بین رفت، ما باید خوشبخت باشیم که توانستیم منافع ملی و عام را تامین کرده و به فکر خود نباشیم و آقای ظریف به عنوان یک سرباز دستورات را به خوبی انجام می‌دهد و اگر هم در طول کار اشتباهاتی رخ دهد مهم تکرار نشدن آن است.
 
باشگاه خبرنگاران: موضع تند عربستان به توافقات احتمالی هسته‌ای ایران از کجا نشات می‌گیرد؟ 

رحیم پور: این تصویر از قبل در ذهن ما بود که هرچه به انتهای مذاکرات هسته‌ای خود نزدیک می‌شویم، کسانی که از این موافقتنامه راضی نیستند، قاعدتا اقداماتی را انجام خواهند داد.

این کج‌فهمی سعودی‌ها است که موافقتنامه هسته‌ای ایران را به ضرر خود دانسته و حس خوبی به این قضیه ندارند، چرا که عربستان با این اشتباه خود مسائل دیگر را با توافقات هسته‌ای پیوند می‌زند، لذا از این نظر ما بر این باور هستیم که خود سعودی‌ها نیز به مانند کسانی که با آنها هستند انتحاری عمل کرده و با این‌ حال بیشتر باعث نابودی خود خواهند شد نه جمهوری اسلامی ایران.

ما هرچه به یک توافق برد_برد نزدیک می‌شویم، کسانی که نمی‌دانم اسمشان رقیب است یا چیز دیگر، اقدامات ایذایی انجام می‌دهند و حمله به یمن هم یک اقدام ایذایی محسوب می‌شود. مطمئنا کشوری که 10 میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند، نباید نیازی به تکه‌ای از خاک کشوری دیگر داشته و این یک اختلاف تاریخی بین عربستان و یمن محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/




اخبار مرتبط

عراقچی: دسترسی‌های مدیریت شده تنها در قالب پروتکل الحاقی خواهد بود
مذاکرات وین درباره همه موضوعات اعم از هسته‌ای و رفع تحریم‌ها در متن اصلی و ضمائم است
بعیدی‌نژاد: در خصوص حل موضوع پی ام دی از طريق دسترسی به سايت‌های نظامی و مصاحبه با شخصيت‌ها مخالفت كردیم




۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن