تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821135649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمايان انگليسي زبان در حرم/ نظارت هوشمند بر مراسم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۳۶ب.ظ)
راهنمايان انگليسي زبان در حرم/ نظارت هوشمند بر مراسم موج- مديران ارشد شهرداري تهران از آماده باش کامل حوزه خود براي برگزاري مراسم بزرگداشت امام راحل خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس کميته حمل‌ونقل ستاد بزرگداشت درباره اقدامات اين کميته گفت: کميته حمل‌ونقل در راستاي ساماندهي بخش حمل‌ونقل با هماهنگي‌هاي انجام‌شده در بخش حمل‌ونقل عمومي اقدامات ويژه‌اي را انجام داده است. آماده‌سازي پارکينگ‌هاي اطراف حرم مطهر يکي از اقدامات انجام‌شده است که در اين راستا آماده‌سازي پارکينگ‌هاي 10 گانه اطراف حرم را انجام داده‌ايم.
اخباري ادامه داد: 2 يا 3 مورد از اين پارکينگ‌ها آسفالت بوده و در سال‌هاي قبل خط‌کشي و تجهيز شده است. اما بقيه پارکينگ‌ها را که مساحتي بيش از 35 هکتار دارد، با روش تسطيح و تثبيت با استفاده از تراشه آسفالت و غلتک زني سعي کرده‌ايم شرايط مناسبي را براي اتوبوس‌هايي که از سراسر کشور به اينجا مي‌آيند، فراهم کنيم.
وي افزود: فضاي پارکينگ استان‌ها را با تجهيزات ترافيکي، نيوجرسي‌ها و گارد ريل‌ها جداسازي کرده‌ايم تا اتوبوس‌هاي هر استان بتوانند بانظم و ترتيب در محل در نظر گرفته‌شده استقرار يابند. همچنين خط‌کشي پارکينگ‌هايي که در مسير آسفالت بوده نيز صورت گرفته است. تمام اين اقدامات با هماهنگي پليس راهور به‌عنوان متولي امر حمل‌ونقل صورت گرفته است.
اخباري درباره آماده‌باش ناوگان حمل‌ونقل عمومي گفت: امسال نيز مانند هرسال تمام ناوگان اتوبوس‌راني، تاکسيراني و مترو در اين روز بسيج شده و در حالت آماده‌باش صددرصدي هستند. 4000 دستگاه اتوبوس در نقاط مختلف شهر مستقرشده و مردم را به حرم مطهر منتقل مي‌کنند. سرفاصله حرکت قطارهاي مترو نيز در اين روزبه حداقل رسيده و از روز سيزدهم خرداد از ساعت 6 بعدازظهر در خطوط اتوبوس‌راني و از ساعت 7 يا 8 بعدازظهر در خط يک مترو سرويس‌دهي به‌صورت رايگان صورت مي‌پذيرد.
رئيس کميته حمل‌ونقل ستاد بزرگداشت اضافه کرد: ما در چهار محور در تاکسيراني فعاليت مي‌کنيم که در هر محور، 50 دستگاه ون در محدوده بهشت‌زهرا (س) و معابر منتهي به حرم در نظر گرفته‌شده تا مردمي که از نقاط مختلف مثل خروجي‌هاي مترو يا شهرري قصد مراجعه به حرم رادارند، به حرم مطهر منتقل شوند. همچنين در شهرري اتوبوس‌هايي نيز براي اين منظور پيش‌بيني‌شده و طرح حرم تا حرم در مترو اجرا مي‌شود؛ يعني در روز 14 خرداد مترو در حدفاصل حرم حضرت عبدالعظيم (ع) تا حرم مطهر امام خميني به‌صورت رايگان به مردم سرويس‌دهي مي‌کند. علاوه بر اين، 40 دستگاه ون از خودروهاي تاکسيراني براي ستاد گمشدگان در نظر گرفته‌شده و سعي کرده‌ايم محدوده داخل بهشت‌زهرا (س) و حرم مطهر را با استفاده از خودروهاي تاکسيراني پوشش بدهيم.
وي اظهار کرد: امسال زودتر از سال‌هاي قبل بالغ‌بر 30 هزار نسخه نقشه‌هاي راهنماي مسير در ابعاد مختلف را براي 31 استان تهيه و ارسال کرده‌ايم و در اختيار کاروان‌ها قرارگرفته است؛ بنابراين هرکسي از زمان حرکت از شهر و استان خود مي‌داند که در کدام پارکينگ بايد استقرار يابد.
اخباري افزود: در زمينه نظارت نيز با استفاده از دوربين‌هاي ترافيکي سعي کرده‌ايم نظارت تصويري هوشمند و کاملي را در محدوده اطراف حرم مطهر داشته باشيم. همچنين پايه‌هاي کليه دوربين‌هاي محدوده شستشو داده‌شده و دستگاه‌هاي هوشمند آن‌ها چنانچه نياز به رفع نقص داشته، اين کار انجام‌شده و همه‌چيز براي برگزاري مراسم آماده است.

پشتيباني مخابراتي شهرداري از ستاد مرکزي بزرگداشت امام (ره)
رئيس کميته مخابرات ستاد بزرگداشت امام خميني در شهرداري تهران با اشاره به فعاليت‌هاي اين کميته در ستاد گفت: کميته مخابرات علاوه بر خدمات‌رساني به ستاد شهرداري، به ستاد مرکزي بزرگداشت امام راحل نيز خدماتي را ارائه مي‌کند. وظايف اصلي اين کميته که متشکل از مرکز پيام ستاد و مناطق شهرداري هستند، شامل بخش بي‌سيم و بخش تلفن يا باسيم است.
سليمي افزود: در بخش تلفن قريب به پنج سال است که با استفاده از سيستم وويپ خدمات‌رساني مي‌کنيم و براي اين منظور از زيرساخت‌هاي شبکه فيبر شهرداري بهره مي‌گيريم که باعث کاهش هزينه‌ها شده است. در ستاد شهرداري تهران ما يک سوييچ 24 پورت براي شبکه تلفن‌هاي وويپ داريم و به کميته‌ها تلفن‌هاي وويپ تحويل مي‌دهيم که مي‌توانند از آن‌ها براي اتصال کامپيوترهاي خود نيز استفاده کنند.
وي ادامه داد: بخش بي‌سيم نيز در ستاد شهرداري تهران در بهشت‌زهرا (س) مستقر است و سه دستگاه بي‌سيم شبکه بازدارد که يک دستگاه آن مخصوص VIP است که روساي کميته‌ها با استفاده از آن با يکديگر ارتباط برقرار مي‌کنند. يک دستگاه نيز شبکه دوي شهرداري است که هماهنگي اجرايي فعاليت‌هاي کليه سازمان‌ها و زيرمجموعه‌هاي شهرداري در آن شبکه صورت مي‌گيرد. يک دستگاه نيز شبکه يک و کلي شهرداري است که مرکز پيام شهرداري هماهنگي‌هايش را انجام مي‌دهد.

صرفه‌جويي در هزينه‌ها به همه دستگاه‌ها ابلاغ‌شده است
معاون مالي واداري شهرداري تهران درباره فعاليت‌هاي اين معاونت در برگزاري مراسم بزرگداشت امام راحل گفت: هرسال همکاران ما در اداره کل پشتيباني معاونت مالي و اقتصادي شهرداري مسئوليت پشتيباني از برگزاري مراسم بزرگداشت امام خميني را بر عهده‌دارند که امسال نيز همين روند تکرار شده است.
قدرت الله گودرزي افزود: با توجه به تأکيداتي که شهردار تهران در چندين مرحله درباره صرفه‌جويي در هزينه‌ها داشته‌اند، اين مسئله به همه زيرمجموعه‌هاي شهرداري ابلاغ‌شده و همه دوستان اين مسئله را رعايت مي‌کنند. البته اين مسئله تنها به برگزاري مراسم بزرگداشت امام راحل محدود نمي‌شود و بايد در همه حوزه‌ها مدنظر قرار بگيرد.

تجديد ميثاق کارکنان شهرداري با امام راحل باشکوه بود
معاون توسعه منابع انساني شهرداري درباره مراسم تجديد ميثاق کارکنان شهرداري با آرمان‌هاي امام (ره) گفت: معاونت منابع انساني شهرداري تهران مثل هرسال برگزاري مراسم تجديد ميثاق کارکنان شهرداري تهران با آرمان‌هاي امام راحل را بر عهده داشته که جمع کثيري از کارکنان شهرداري به همراه معاونان، مديران و شهرداران مناطق و نواحي در اين مراسم حضور يافتند.

بهشت‌زهرا (س)؛ محور هماهنگي اقدامات دستگاه‌ها براي برگزاري مراسم بزرگداشت
مديرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) و شهردار حرم مطهر درباره فعاليت‌هاي ستاد سازمان بهشت‌زهرا (س) براي برگزاري مراسم بزرگداشت امام راحل گفت: اين ستاد که از ماه‌ها قبل تشکيل‌شده بود، هم‌اکنون با آمادگي کامل در محوطه‌هاي 750 هکتاري حرم مطهر و بهشت‌زهرا (س) و قطعات شهدا مستقر هستند.
اکبر توکلي نژاد درباره اقدامات سال جاري به مناسبت مراسم بزرگداشت گفت: کار ويژه‌هايي که براي سال جاري تعريف‌شده بود، احداث آب‌نماي «سلام امام 2» بود که قطعات مطهر شهدا را براي اولين بار پس از دوران دفاع مقدس به حرم مطهر حضرت امام متصل کرد. اين آب‌نما به طول 186 و عرض حدود 30 متر در چهار لاين ساخته‌شده و فضاي مطبوعي را براي زائران فراهم کرده است.
وي افزود: آماده‌سازي فضاي سبز حرم مطهر و سازمان بهشت‌زهرا (س) و زيباسازي آن به طرز شکيلي انجام‌شده است. نصب مه پاش‌هاي جديد در حرم مطهر براي رفاه حال زائران با توجه به شرايط اقليمي و اکوسيستم محيط انجام‌شده تا در ايام بزرگداشت فضاي مجموعه به لحاظ آب‌وهوا تلطيف شود.
توکلي ادامه داد: همچنين راه‌اندازي ناوگان ماشين‌هاي برقي به تعداد 30 دستگاه براي جابجايي زائران در حرم مطهر انجام‌شده است. اقدامات فرهنگي و اجتماعي گسترده‌اي براي مراسم بزرگداشت امام راحل پيش‌بيني‌شده؛ ازجمله 19 ايستگاه صلواتي که 11 ايستگاه در پهنه‌هاي مناطق و هشت ايستگاه صلواتي در قطعات مطهر شهدا مسئوليت سرويس‌دهي به زائران را به عهده‌دارند. 10 پارکينگ اطراف حرم به وسعت 120 هکتار براي استان‌ها همه آماده‌شده و اطلاع‌رساني در اين زمينه صورت گرفته است. امسال براي اولين بار پارکينگ‌ها مجهز به دوربين مداربسته شده و خط‌کشي‌ها از محل پارکينگ تا محل مراسم زائران را راهنمايي مي‌کند.
شهردار حرم مطهر اضافه کرد: بنرهاي متعددي براي راهنمايي زائران در سطح بهشت‌زهرا (س) نصب‌شده است. همچنين 23 هزار و 500 نقشه راهنماي زائران در بين زائران سراسر کشور توزيع‌شده و 3 هزار نقشه اصلي نيز در مکان‌هاي مختلف اطراف حرم نصب‌شده است.
وي در ادامه گفت: کميته راهنمايي زائران متشکل از 120 نفر از کارکنان و مباشران بهشت‌زهرا (س) مسلط به دو زبان فارسي و انگليسي در روز مراسم زائران را راهنمايي مي‌کند. ستاد گمشدگان امسال در اختيار 300 نفر از نيروهاي بسيج شهرداري قرارگرفته و 90 ايستگاه، 20 دستگاه تاکسي، 20 دستگاه موتورسيکلت به آن‌ها ارائه‌شده تا به زائران خدمات‌رساني کند. تمهيداتي براي پس از مراسم انديشيده شده تا چنانچه زائراني جامانده باشند، مورد پذيرايي و اسکان قرار بگيرند.
مديرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) خاطرنشان کرد: در سال گذشته بيش از 2400 چشمه سرويس‌هاي بهداشتي مدرن توسط شهرداري تهران راه‌اندازي شده بود که امسال نيز 400 چشمه سرويس بهداشتي جديد به مجموعه اضافه‌شده است. بنابراين در حال حاضر تعداد سرويس‌هاي بهداشتي اطراف حرم به 3000 چشمه رسيده که 95 درصد آن‌ها ثابت و تنها 5 درصد پرتابل است.
توکلي درباره ساير اقدامات محيطي براي برگزاري مراسم بزرگداشت گفت: 6 دستگاه تلويزيون در داخل و بيرون صحن‌هاي حرم مطهر نصب‌شده است. همچنين 13 بالن در مکان‌هاي مختلف بارنگ بندي‌هاي مشخص به کار گرفته‌شده و هشت قاب ساعت نيز در ورودي‌هاي صحن‌هاي حرم مطهر نصب‌شده است. علاوه بر اين 3300 کارگر در بخش جمع‌آوري پسماند خشک قبل از برگزاري مراسم و پس‌ازآن فعال هستند که 800 دستگاه انواع تجهيزات جمع‌آوري زباله و شستشوي جدول در اختيار آن‌ها قرارگرفته است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: سازمان بهشت‌زهرا (س) علاوه بر ستاد شهرداري تهران، مسئوليت هماهنگي اقدامات با ساير حوزه‌ها ازجمله بسيج، نيروي انتظامي، پليس راهور، اورژانس، هلال‌احمر و ... را بر عهده دارد و ان‌شاءالله بتوانيم مراسم باشکوهي را برگزار کنيم.

راه‌اندازي ايستگاه‌هاي گردشگري براي بازديد از جماران
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري درباره اقدامات فرهنگي انجام‌شده براي مراسم بزرگداشت امام خميني گفت: سازمان زيباسازي در سطح شهر با نصب آگهي‌نماها و برنوشته‌هايي با شعار «امام دل‌ها» فضاسازي کرده و بيشتر به سبک زندگي امام (ره) به‌عنوان الگوي سبک زندگي اسلامي- ايراني پرداخته است.
حجم الاسلام و المسلمين ميثم امرودي گفت: اقدامات فرهنگي هر سه منطقه از مناطق شهرداري در يک فرهنگسرا متمرکزشده و هر يک باهدف مشخصي فعاليت مي‌کند که شامل بيداري اسلامي، سبک زندگي حضرت امام، آقا مصطفي و حاج احمد آقا و سرکار خانم قدس ايران به‌عنوان يک الگو و... است.
وي افزود: در حوزه نمايش، پوستر، جزوات و...سعي کرده‌ايم به حداقل کفايت کنيم تا مردم بيشتر از اين اقلام استفاده کنند. مسابقات مختلفي را در غرفه‌هاي ايستگاه‌هاي فرهنگي واقع در حرم مطهر تدارک ديده‌ايم و غرفه‌هاي آموزش‌هاي شهروندي و سلامت در ايستگاه‌هاي فرهنگي مستقرشده‌اند. ايستگاه‌هاي صلواتي مختلفي را نيز براي پذيرايي از زائران در نظر گرفته‌ايم و در مسير حرم، ايستگاه‌هاي گردشگري براي بازديد از باغ‌موزه دفاع مقدس و مجموعه جماران پيش‌بيني‌شده است.
امرودي اضافه کرد: علاوه بر اين‌ها، در سطح شهر فعاليت‌هاي گوناگوني براي پوشش نيمه شعبان و مراسم بزرگداشت حضرت امام در نظر گرفته‌شده است. ازجمله در روز دوشنبه برنامه «حضرت امام، فلسطين و دفاع مقدس» با حضور 400 ميهمان خارجي در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن