تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797064800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت ارشاد باعث رخوت سینما شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: علیرضا امینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
وزارت ارشاد باعث رخوت سینما شده است
سلیقه‌ای برخورد کردن برخی مسئولین وزارت ارشاد در رد یا قبول کردن فیلمنامه‌ها و فیلم‌ها علت رخوت سینما شده است.


علیرضا امینی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص علت اصلی رخوت بین فیلم‌های سینمایی و رفع مخاطب گفت: من وزارت ارشاد را مسئول این بخش می‌دانم چون فیلمسازان و در مجموع از جزئی‌ترین تا کلی‌ترین سینمای ما همان افراد هستند  چیزی تغییر نکرده است، پس علت این رخوت را می‌توان سلیقه‌ای برخورد کردن برخی مسئولان وزارت ارشاد در رد  یا قبول کردن فیلم‌نامه‌ها و فیلم‌ها نام برد.


وی در خصوص علت هجمه‌ی برخی افراد به برخی فیلم‌های توقیفی که ارزش دیدن را دارند، بیان کرد: مهمترین عامل پذیرش این جریان از سوی مسئولان است چون صورت مسئله و اتفاقات تلخ اجتماعی که در حال رخ دادن است را نمی‌توان پاک کرد و زمانی که یک‌ فیلم‌ساز عمر خود را برای شناخت، مطرح کردن و آسیب‌شناسی در فیلم‌های خود صرف می‌کنند، نیاز به حمایت دارد و نه اینکه مقابل او ایستاد و مجوز‌های او را باطل کرد.


وی عنوان کرد: امیدوارم مسئولان در جهت آمار و معضلات و مشکلات اجتماعی فیلم‌سازان همکاری کنند و سلیقه‌ای برخورد نکنند.


امینی تعریف خود را از فیلم شهری و اثر آن بر روی فرهنگ شهر نشینی این گونه بیان کرد: وقتی جشنواره‌ای با این عنوان برگزار می‌شود یعنی یک سینمای اجتماعی، سینمایی که در تمام کشورها به عنوان مهمترین سینمای آن‌ها است اما به شرط اینکه مقوله سینمایی اجتماعی ظرفیت انتقاد را داشته باشد.


وی افزود: بهترین کار این است که از فیلم‌سازی که نقطه سیاه کشور را نشان می‌دهد حمایت کرد و این نقطعه‌ سیاه را دست کم نگیریم و در جهت رفع آن اقدام کنیم حتی اگر به درصد کمی از جامعه مربوط باشد، چون آن‌ها نیز حق شهروندی را دارند.


این کارگردان ادامه داد: البته در این میان طرز بیان کردن فیلم‌ساز هم طرح است که آیا صادقانه به این قضیه نگاه کنید با مغرضانه.


امینی بیان  کرد: دغدغه اصلی من بیان صادقانه موضوعات و برطرف کردن مشکلات آن طیف مورد نظر است نه اینکه مغرضلانه برخورد کنیم و اصلاً مایل نیستم به این مقوله وارد شوم.


وی عنوان کرد: بنابراین جایگاه سینمای اجتماعی و عنوان سینمای شهری جایگاه ویژه و مهمی در تمام دنیا دارد، طوری که طی چند روز برگزاری جشنواره بین‌المللی شهر خارج از کشور بودم و بازتاب عجیب و غریب و رو به مثبت این جشنواره را آن طرف مشاهده کردم و از این بابت خوشحالم و امیدوارم مسئولان جایگاه چنینی جشنواره‌ای را بدانند و یک مقدار مقوله انتقاد و این قبیل موضوعات را به مفهوم دشمنی ندانند و خوش‌بینانه نگاه کنند.


امینی گفت: مسئولان باید بدانند که فیلمسازان برای تهیه این نمونه فیلم‌ها زحمات زیادی از تحقیق تا آماده شدن فیلم را متحمل می‌شوند به دلیل اینکه فقط معضل بوجود آمده را پاک کنند. پس فیلمساز معضل را ایجاد نکرده، بلکه فقط آن را به تصویر کشیده که این دو موضوع باید از هم تفکیک کنند.


این کارگردان عنوان کرد: بعد از فیلمساز که وظیفه طرح مساله را دارد مسئولان وظایف مهمی از جمله پخش فیلم، فرهنگ ‌سازی و ایجاد راهکاری برای حل مشکلات موجود را برعهده دارند.


امینی افزود: به عنوان مثال برنامه «نود» مشکلات فوتبالی فلان شهر را شناسایی و مطرح می‌کند و بعد از مدت کوتاهی اقدامات لازم جهت رفع آن‌ها صورت می‌گیرد پس برنامه «نود» بدون غرض ورزی این کار را دلسوزانه انجام می‌دهد. در زمینه فیلمسازی هم این گونه باید استفاده صحیح شود و برخورد غیر منصفانه درست نیست، در غیر این صورت برگزاری جشنواره و دادن جوایز مشکلی را حل نمی‌کند و ارزشی ندارد.


وی در خصوص برگزاری جشنواره به عناوین مختلف بیان کرد: به هر شکل این اتفاقات در تمام دنیا می‌افتد و بالاخره بودجه از یک جایی تامین شده و جشنواره و جایزه‌هایی آماده می‌شود ولی مهم این است که نباید فقط برگزاری جشنواره مهم باشد بلکه بازتاب و نتیجه آن از هر چیزی مهم‌تر است و بر اساس این می‌توان گفت که آیا جشنواره مهم است یا نه؟


وی ادامه داد: کوچکترین جشنواره‌ها در کوچکترین شهرهای کشورها دیگر باعث پویایی، مطرح شدن و تورسیتی شدن آن شهر شده، چون به معنای واقعی این اتفاق می‌افتد.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

اعلام برگزیدگان بخش بین‌الملل جشنواره شهر / جایزه بهترین فیلم برای میرکریمی
ایران؛ رکورددار جشنواره‌های موضوعی و دولتی
یدالله صمدی به دنبال سرمایه‌گذار برای ساخت فیلم جدید خود
هنوز زمان اکران «چهارشنبه 19 اردیبهشت» مشخص نیست
محمد علی سجادی بعد از 8 سال به سینما باز می‌گردد




۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن