تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806769987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهار نظر معاون دبیرکل حزب الله درباره توافق هسته ای


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در گفتگو با المنار؛
اظهار نظر معاون دبیرکل حزب الله درباره توافق هسته ای
قاسم گفت ناظران به تحولات غوطه غربی و شرقی در ریف دمشق توجه کنند که بخش زیادی از آنها به دست نظام سوریه افتاده است در صورتی که قبلا تقریبا به طور کامل در اختیار نظام نبود.



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت با توجه به اینکه آمریکایی‌ها بر شرط و شروط خود در مذاکرات هسته ای با ایران می افزایند و ایرانی‌ها نیز خطوط قرمزی دارند احتمالا در ژوئن کنونی توافق نهایی حاصل نخواهد شد.  
شیخ نعیم قاسم این مطلب را در مصاحبه اختصاصی شبکه تلویزیونی المنار با وی مطرح کرد که درباره مسائل مختلف منطقه بود.  
وی با اشاره به مخالفتهای آمریکا و عربستان و همراهان این دو کشور با مشارکت نیروهای داوطلب مردمی عراق برای نبرد با تروریستهای داعشی و هم پیمانانشان در استان الانبار و بهانه آنها در این خصوص مبنی بر شیعه بودن نیروهای داوطلب مردمی و سنی بودن استان الانبار گفت آنان می دانستند که ارتش عراق نمی تواند شهر الرمادی را آزاد کند و قبایل حاضر در الانبار نیز به تنهایی نمی توانند الرمادی را آزاد کنند به همین سبب کاری کردند که داعش الرمادی را تصرف کرد و پس از آن با مشارکت نیروهای داوطلب مردمی موافقت کردند ، چرا ؟ چون می خواهند توازن مشخصی را برقرار کنند و این توازن نیز به غیر از این شیوه حاصل نمی شود.  
شیخ نعیم قاسم درباره گسترش سریع نفوذ داعش و تکفیریها در سوریه گفت میزان گسترش تروریسم تکفیری زیر نظر ائتلاف بین المللی است . آنها حامی تروریسم تکفیری هستند زیرا می خواهند از آن برای طرحشان یعنی تسلط بر منطقه بهره برداری کنند.  
وی درباره سقوط شهر تدمر در استان حمص و تأثیراتی که گفته می شود داشته است گفت : این اتفاق، معادله را در سوریه تغییر نمی دهد. نظام سوریه، مراکز اصلی و شهرهای بزرگ و در صدر آنها دمشق را با پوشش جمعیتی زیادی که دارند در اختیار دارد و مدیریت این مناطق نیز در اختیار بشار اسد است. آنها می خواستند سوریه ظرف سه ماه سقوط کند در صورتی که چهار سال و سه ماه می گذرد و سوریه پایداری کرده و این نشانه قدرت سوریه است.  
شیخ نعیم قاسم گفت: در سوریه هر یک از طرفها طی چند ماه گذشته تلاش کرده‌ است موقعیت جغرافیایی خود را تثبیت کند به امید آنکه بتوانند برگ های برنده بیشتری در اختیار داشته باشند تا اگر راهکار سیاسی در آینده به دست آید مشتشان پر باشد.  
وی گفت حل و فصل سیاسی در سوریه مطرح نیست. آنچه رخ می دهد پر کردن خلأ در وقت تلف شده و تلاش برای بهبود مواضع میدانی است اما این معادله جغرافیایی و سیاسی را تغییر نمی دهد.  
شیخ نعیم قاسم در پاسخ به این پرسش که پس هم پیمانان سوریه مانند روسیه و ایران کجایند و اینکه آیا چانه زنی های پشت پرده در جریان است تا برگه ای به نام سوریه قربانی شود گفت : موضوع میدانی به قدرت میدانی ارتش سوریه و هم پیمانان آن و مناطق درگیری بستگی دارد.  
شیخ نعیم قاسم گفت ایران و روسیه بر اساس امکانات و شرایط خودشان تلاش می کنند.  
وی با درخواست از ناظران برای مد نظر قرار دادن موفقیتهای ارتش سوریه گفت تروریستهای جبهه النصره و هم پیمانانش در مثلث درعا - قنیطره و دمشق ضربات سنگینی متحمل شدند و مساحت جغرافیایی زیادی آزاد شد و دمشق را راحت کرد.  
قاسم گفت ناظران به تحولات غوطه غربی و شرقی در ریف دمشق توجه کنند که بخش زیادی از آنها به دست نظام سوریه افتاده است در صورتی که قبلا تقریبا به طور کامل در اختیار نظام نبود.  
وی افزود آزادسازی حمص و رویدادهای آن باید مد نظر ناظران قرار گیرد علاوه بر اینکه 70 درصد حلب در اختیار افراد مسلح بود و فقط 30 در اختیار نظام بود در صورتی که اکنون 70 درصد شهر حلب در اختیار نظام سوریه و 30 درصد در دست افراد مسلح است که به معنای تغییر معادله است.  
شیخ نعیم قاسم افزود آیا ناظران تحولات القلمون را مد نظر قرار نمی دهند؟ وی با اشاره به دست به دست شدن مناطق جغرافیایی بین نظام سوریه و گروههای مسلح گفت دست به دست شدن مناطق جغرافیایی به تغییر موازنه منجر نمی شود.  
شیخ نعیم قاسم با اشاره به درگیریهای داخلی بین گروههای تروریستی مانند درگیریها بین جبهه النصره و داعش گفت تحولات میدانی کم و زیاد می شود اما بر جغرافیا تأثیر واقعی ندارد.  
وی افزود : بر اساس یکی از گزارشها، نظام سوریه هم اکنون در 760 مکان در سوریه می جنگد که به عنوان مثال حلب و القلمون هر کدام یک مکان درگیری محسوب می شود.  
شیخ نعیم قاسم درباره امید برخی طرفها برای تضعیف حزب الله لبنان در سوریه به علت حضور در این کشور گفت همچنان که سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله گفت حزب الله هر جا که لازم باشد حضور خواهد یافت.  
وی افزود هر جا که حضور ما مفید باشد و این مکان به حمایتی نیاز داشته باشد که بر حمایت از سراسر سوریه و حمایت از طرح مقاومت مؤثر باشد ، حزب الله در آنجا حضور خواهد یافت.  
وی گفت حزب الله لبنان دو سال اول عملا در سوریه حضور نداشت. برخی حضور حزب الله در سوریه را مایه تضعیف و غرق شدن آن در باتلاق سوریه می دانستند.  
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد حزب الله در طول این مدت توانسته است تعداد زیادی از جوانان و مردم و خانواده ها را جذب کند که در حد جذب نیرو در لبنان است و از حزب الله در سوریه حمایت می شود و صدها و بلکه هزاران نفر به حزب الله در سوریه ملحق شده‌اند . علت اعتماد به نفس حزب الله نیز حمایتها از آن است . اسرائیل می داند که حزب الله قوی است به همین سبب حمله نمی کند. اگر اسرائیل حمله کند این حزب آمادگی دارد.  
شیخ نعیم قاسم گفت حزب الله از سال 1982 تا کنون به صورت تصاعدی در حال رشد و قدرت گیری است و حزب الله امروز از نظر تعداد و تجهیزات و حضور و تأثیر گذاری و مهارت بیش از هر زمان دیگری رو به جلو است و دوست و دشمن به این گواهی می دهند.  
شیخ نعیم قاسم با اشاره به پیچیدگی های نبرد در سوریه گفت حضور حزب الله در سوریه باعث شد مقاومت تجارب و مهارتهایی را به دست آورد که قبلا نداشت.  
وی افزود آمریکایی‌ها و برخی مراکز اروپایی از ده سال پیش بر بررسی نمونه مقاومت اسلامی در لبنان یعنی حزب الله متمرکز شده اند تا ببینند این تشکیلات نظامی چگونه عمل می کند.  
وی درباره رزمایش جدید رژیم صهیونیستی موسوم به « نقطه عطف 15» گفت: خطر واقعی جبهه جنوبی لبنان را تهدید نمی کند زیرا اسرائیل از یک طرف برای نبرد با حزب الله آمادگی ندارد چون تضمینی برای موفقیتش ندارد. از طرف دیگر ارزیابی اسرائیل آن است که شاید حزب الله در سوریه ضعیف شده باشد به همین سبب شاید اسرائیلی‌ها بخواهند بر طرحهایشان در منطقه متمرکز شوند. از طرف دیگر اسرائیل اکنون توانایی پیروزی بر حزب الله را ندارد . اسرائیل از نظر داخلی نیز متزلزل است و مشکل کابینه شکننده و مشکل متوقف شدن مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطینی دارد و همچنین بین تل آویو و اروپا بر سر گسترش شهرکها اختلاف وجود دارد بنابراین اسرائیل از مشکلات داخلی رنج می برد که باعث می شود نتواند در مرحله کنونی کاری بکند.  
شیخ نعیم قاسم گفت اما همواره تأکید کرده ایم اگر اسرائیل مرتکب حماقت شود و بر خلاف همه پیش بینی های سیاسی دست به حمله بزند ما برای نبرد کاملا آمادگی داریم.  
وی درباره علت تصمیم حزب الله برای دفاع از القلمون در مقابله با تروریسم تکفیری گفت : ما در حالت دفاعی هستیم نه در حالت تهاجمی.  
شیخ نعیم قاسم گفت : هدف از نبرد القلمون جلوگیری از سرازیر شدن خودروهای بمب گذاری شده است. حدود پانزده خودروی بمب گذاری شده از القلمون به لبنان فرستاده شد که خسارات زیادی در ضاحیه و منطقه بقاع و دیگر مناطق لبنان بر جای گذاشت.  
وی افزود زمانی که به دفاع در القلمون در برابر افراد مسلح اقدام کردیم این منطقه آزاد شد و تقریبا 90 تا 95 درصد ارسال خودروهای بمب گذاری شده به لبنان متوقف شد زیرا کارگاههای بمب گذاری خودروها سقوط کرد.  
وی افزود به شیوه ها و وسایلی که داریم دریافتیم تروریستها قصد دارند بار دیگر به روستاهای القلمون و روستاهای لبنانی حمله کنند تا نفوذ خود را گسترش دهند. سید حسن نصر الله هشدار داده بود پس از آب شدن برفها نبرد در پیش است.  
وی گفت تصمیم گرفتیم به دفع حمله مهاجمان بسنده نکنیم زیرا قدرت آنها را حفظ می کرد و تصمیم گرفتیم تا می توانیم این مناطق را آزاد کنیم تا به طرح آنها برای ورود مجدد به این مناطق ضربه بزنیم و نبرد القلمون پیش آمد و تقریبا مرحله اول آن پایان یافته است و بیش از 350 کیلومتر مربع از حدود 60 درصد از اراضی لبنان آزاد شده است اما هنوز 400 کیلومتر مربع از منطقه عرسال لبنان و برخی مناطق دیگر اطراف عرسال در اختیار تروریست ها است.  
شیخ نعیم قاسم گفت : طرح آنان برای ورود به مناطق لبنانی به میزان زیادی ضربه خورده است و حزب الله توانسته است پیشروی کند تا بیش از پیش از مناطق لبنانی حمایت کند.  
وی تصریح کرد اگر نبرد حزب الله در سوریه نبود تروریسم تکفیری به مناطق زیادی در بیروت و دیگر شهرهای لبنان می رسید.  
شیخ نعیم قاسم گفت : من درباره مرحله بعدی نبرد و زمان آن چیزی نمی گویم زیرا این گزینه ای است که به حزب الله مربوط می شود و بر اساس مصلحت مشخص می کند.  
وی خطاب به آن دسته از اعضای حزب المستقبل ( به ریاست سعد الحریری ) در عرسال گفت پرسش من آن است که آیا تروریسم تکفیری دشمن لبنان است یا خیر؟ آیا آنان پیش از همه به ساکنان عرسال لطمه زده اند یا خیر؟ آیا حزب المستقبل از تروریسم تکفیری حمایت می کند یا می خواهد از دست آن خلاص شود؟  
وی گفت ما شیوه مناسب، اخلاقی و منسجم با وضع ملی لبنان را پیمودیم و گفتیم مسئولیت آزادسازی عرسال با دولت این کشور است و حزب الله و هیچ گروه دیگری در این خصوص مسئولیتی ندارد. دولت لبنان بیاید و تدابیر لازم را برای آزادسازی این منطقه انجام دهد.  
شیخ نعیم قاسم گفت حزب المستقبل باید بداند مصلحت این حزب آن است که با حزب الله باشد و مصلحت حزب الله نیز آن است که با این حزب باشد.  
وی با رد فتنه مذهبی گفت همه تحریکات مذهبی طی سالهای گذشته در لبنان تأثیری نداشته است زیرا حزب الله سرگرم مسائل مذهبی نشده است.  
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه حزب الله صد در صد از ژنرال میشل عون رئیس جریان مسیحی آزاد ملی لبنان در جریان « انتصابها و ریاست جمهوری » حمایت می کند گفت اگر دولت در جلسه روز پنجشنبه خود در موضع انتصابها موفق نشود در هیچ چیز دیگری نیز موفق نخواهد شد.  
شیخ نعیم قاسم گفت ما رئیس جمهوری می خواهیم که بتواند تعهداتی به نفع لبنان بدهد و میشل عون این قدرت را دارد.  
به گزارش (irib) دو گزینه بیشتر در خصوص ریاست جمهوری وجود ندارد یا انتخاب میشل عون یا ادامه خلأ ریاست جمهوری . برای گروه مقابل به نظر می رسد که خلأ بهتر است بنابراین آنها مسئول هستند. حمایت حزب الله از میشل عون در خصوص موضوع ریاست جمهوری یک گزینه لبنانی است.  
شیخ نعیم قاسم گفت انتخاب عون برای ریاست جمهوری ربطی به پرونده هسته ای ایران یا روابط با عربستان ندارد. انتخاب عون از طرف ما یک گزینه لبنانی است و گزینه ایرانی نیست این گزینه به ما مربوط می شود.  
وی درباره روابط با عربستان گفت ما با وجود همه آنچه که از عربستان و کارهایش می دانستیم همواره بر قطع نشدن روابط با ریاض تلاش می کردیم تا اینکه بحران یمن و تجاوز به این کشور رخ داد .  
وی تصریح کرد آیا عقلانی است که یک کشور عربی به یک کشور عربی دیگر حمله کند و با همه یک ملت در بیافتد و همه یک کشور را نابود کند و زنان و کودکان را بکشد؟ این یک انحراف بزرگ و خطر بزرگ در منطقه است.  
معاون دبیر کل حزب الله گفت امیدوارم عربستان به دنبال راه برون رفتی باشد اما هنوز چنین چشم اندازی وجود ندارد. کنفرانس ریاض نیز برای یافتن جایی برگزار شد که رئیس جمهور فراری در آن حکومت کند.  
شیخ نعیم قاسم گفت درباره خطر تقسیم و تجزیه گفت : ویژگی مرحله کنونی هرج و مرج و فرسایش و نبود راهکارهای سیاسی و باقی ماندن بحرانها بدون وجود چشم انداز است.  
معاون دبیر کل حزب الله گفت حتی اگر فرض کنیم که پرونده هسته ای ایران به پایان برسد که معلوم هم نیست که ژوئن به پایان برسد باز هم گزینه های سیاسی وجود ندارد زیرا شروط آمریکا رو به افزایش است و ایرانی ها نیز خطوط قرمزی دارند به همین سبب انتظار نمی رود توافق در ژوئن حاصل شود و احتمالا مذاکرات تمدید خواهد شد . از طرف دیگر یمن نیز چشم انداز حل و فصلی ندارد. درباره سوریه نیز به هیچ وجه حل و فصل سیاسی وجود ندارد. در عراق نیز تلاش می شود داعش از مناطق تحت کنترل بیرون رانده شود. ما در مرحله ای هستیم که گزینه های سیاسی وجود ندارد حتی خود آمریکایی ها نیز مانده اند چه کنند. این منطقه است که ضرر می کند.   511



۱۲/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن