تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801628867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یکپارچگی مدیریت توانبخشی در نظام سلامت را جدی بگیریم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیر گروه توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی:
یکپارچگی مدیریت توانبخشی در نظام سلامت را جدی بگیریم
مدیر گروه توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: یکپارچگی در نظام سلامت در گرو تعامل بهداشت، درمان و توانبخشی به عنوان سطح سوم سلامت است.


محمد علی حسینی مدیر گروه توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص تبیین جایگاه توانبخشی در نظام سلامت افزود: چندی پیش در اولین سمینار ملی مدیریت توانبخشی شاهد ارائه دهندگان خدمات توانبخشی متعددی نظیر سازمان بهزیستی کشور، سازمان هلال احمر، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، سازمان‌های مردم نهاد و ... بودیم و باید مدیریت توانبخشی در نظام سلامت یکپارچه شود. 


وی با اشاره به لوگوی وزارت بهداشت که به بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره دارد، گفت: ما در جمع متخصصان توانبخشی می‌گوییم توانبخشی با تمام اهمیت آن بعنوان سطح سوم سلامت حتی در لوگوی وزارت بهداشت دیده نشد، و این مهم می طلبد متولیان سلامت با توجه به آمار بالای معلولیت‌های ناشی از تصادف، از کار افتادگی در سالمندی،‌‌ آمار جانبازان و ... به طور جدی در تولیت مدیریت توانبخشی گام بردارند. 


حسینی گفت: 15 درصد جمعیت جهان از معلولیت‌ها رنج می‌برند و از سویی دیگر طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی باید توانبخشی را در پیشگیری از افت عملکرد‌ها، کند کردن روند عملکردها،‌ اصلاح ساختارهای از دست رفته و برگرداندن به حالت طبیعی و تطابق با حفظ وضعیت موجود و ... نقش آفرینی کند که بیانگر اهمیت عرصه توانبخشی در سلامت است. 


حسینی افزود: جای تاسف است که بعد از این همه سال فعالیت‌های سازمانهای مختلف، هنوز ما به فکر برنامه ریزی،‌ تولیت و سرمایه گذاری در این بخش هستیم. 


وی نقطه عطف اولین سمینار علمی مدیریت توانبخشی را مشارکت نهادهای گوناگون در معرفی تولیت خدمات توانبخشی در نظام سلامت بر شمرد. 






انتهای پیام/ 



اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از 150 هزار نفر از حاشیه نشینان استان سیستان و بلوچستان از خدمات بهداشتی درمانی
اداره سازمان انتقال خون با بودجه‌های دولتی کاری غیر ممکن است
پاسخگویی به نیاز جامعه اولویت اول دانشگاههای علوم پزشکی است
افتتاح هم زمان 9 پایگاه مراقبت سلامت در حاشیه شهر زاهدان با حضور وزیر بهداشت
آموزش مهارت‌های فرزند پروری در مراکز بهداشتی انجام می شود
تأکید بر نیاز و توجه به تبیین جایگاه اپتومتری در پزشک خانواده و نظام ارجاع
بیمارستان‌های کشور به 2400 تخت جدید ICU تجهیز می‌شوند




۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن