تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803887191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش راه‌آهن‌ها در توسعه اقتصادي ايران و پاکستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۷ب.ظ)
مديرکل راه‌آهن جنوب شرق عنوان کرد: نقش راه‌آهن‌ها در توسعه اقتصادي ايران و پاکستان موج - جلسه کميته مشترک کارشناسان ادارات کل راه‌آهن‌هاي ايران (جنوب شرق) و پاکستان (کويته) برگزار و طرفين با مثبت ارزيابي کردن نقش ۲ راه‌آهن در توسعه اقتصادي استان‌هاي سيستان و بلوچستان ايران و بلوچستان پاکستان بر توسعه هر چه بيشتر همکارها تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، داودي مديرکل راه‌آهن جنوب شرق در تشريح جلسه کميته مشترک کارشناسان ادارات کل راه‌آهن‌هاي (جنوب شرق) و پاکستان (کويته) با توجه به وجود پتانسيل‌هاي بالاي حمل‌ونقل ريلي بين دو راه‌آهن گفت: لازم است هر دو طرف در خصوص افزايش و توسعه همکاري‌هاي ريلي في‌مابين از تمام ظرفيت‌هاي خود استفاده کنند.
وي افزود: با اشاره به تفاهمات صورت گرفته ميان مديرعامل راه‌آهن و قائم‌مقام وزارت راه‌آهن جمهوري پاکستان در خصوص راه‌اندازي منظم قطار برنامه‌اي باري بين زاهدان ـ کويته، طرفين مذاکره کننده خود را ملزم به اجراي مفاد صورت‌جلسه مربوطه کردند و در اين راستا توافقاتي حاصل شد.
وي تصريح کرد: در اين جلسه مديران کل راه‌آهن‌هاي دو کشور با تاکيد بر اهميت راه‌اندازي قطار برنامه‌اي منظم در تشويق و ايجاد اطمينان بين تجار و بازرگانان دو کشور موافقت کردند قطار برنامه‌اي هفتگي بين زاهدان ـ کويته راه‌اندازي شود.
به گفته داوودي طبق توافق صورت گرفته، اولين قطار در تاريخ ۱۱ ژوئن ۲۰۱۵ به ايستگاه راه‌آهن زاهدان وارد و پس از بارگيري در تاريخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۵ ايستگاه راه‌آهن زاهدان را به مقصد کويته ترک خواهد کرد.
وي تصريح کرد: با عنايت به منافع حاصل از راه‌اندازي اين قطار در توسعه حمل‌ونقل بين دو کشور، متوليان دو کشور تمام تلاش خود را جهت بازاريابي بار براي حمل با اين قطار بکار خواهند بست.
مديرکل راه‌آهن جنوب شرق با بيان اين‌که بالا بودن نرخ حمل ريلي در مسير پاکستان در مقايسه با حمل‌ونقل جاده‌اي يکي از عوامل بسيار مهم براي حمل کالاهاي خود از طريق جاده شده است گفت: به همين دليل به منظور ترغيب تجار براي انتخاب راه‌آهن درخواست کرديم تا راه‌آهن پاکستان در خصوص بررسي و کاهش نرخ تعرفه حمل‌ونقل ريلي در مسير ميرجاوه ـ کويته به ميزان ۱۰ درصد پايين‌تر از نرخ حمل‌ونقل جاده‌اي اقدام کند.
به گفته وي طرف پاکستاني اعلام کرد؛ پيشنهاد طرف ايراني را جهت بررسي به مقامات ذي صلاح در راه‌آهن پاکستان ارائه و نتيجه را به طرف ايراني اعلام خواهد کرد.
داوودي با اشاره به درخواست طرف پاکستاني مبني بر اعلام نرخ فعلي حمل‌ونقل جاده‌اي بار، با در نظر داشتن نوع کالا، ميان ميرجاوه و مقاصد مورد نظر براي تصميم‌گيري در پاکستان گفت: در اين زمينه طرف پاکستاني اطمينان داد که نرخ را بنابر درخواست ايران کاهش دهد.
مديرکل راه‌آهن جنوب شرق تصريح کرد: براساس تقاضاي بازرگانان ايران مبني بر اعزام واگن‌هاي مخزن دار حمل گاز براي ترانزيت گاز LPG به پاکستان، طرف پاکستاني اعلام کرد که در حال حاضر راه‌آهن پاکستان فاقد چنين ناوگاني است، اما؛ با وجود اينکه خريد واگن‌هاي حمل نفت توسط راه‌آهن پاکستان در دست اقدام است تهيه واگن‌هاي ياد شده فوق مي‌تواند پس از بررسي درخواست راه‌آهن ايران انجام شود ضمن اينکه طرفين توافق کردند تا کالاها از مبدأ زاهدان به هر مقصدي در پاکستان بارنامه شود.
به گفته وي در حال حاضر حداقل سرعت قطارهاي باري در مسير ايران ۸۰ کيلومتر در ساعت و بار محوري حداقل ۲۰ تن است و اين در حالي است که اين مقادير در مسير تفتان ـ کويته بسيار پايين است.
داوودي افزود: به همين منظور ايران درخواست کرد تا طرف پاکستاني نسبت به ارتقا و افزايش حمل کيفيت خط بين تفتان-کويته در جهت کاهش زمان سير قطارها و امکان راه‌اندازي قطار مسافري اقدام کند.
مديرکل راه‌آهن جنوب شرق با اشاره به اهميت راه‌اندازي قطار استانبول ـ تهران ـ اسلام‌آباد براي هر دو طرف تصريح کرد: در اين زمينه از راه‌آهن پاکستان درخواست کرديم تا در خصوص رفع مشکلات به وجود آمده در اين خصوص اقدام کند که طرف پاکستاني ضمن ارائه توضيحات اعلام کرد تغيير مقصد به وجود آمده از سوي راه‌آهن ترکيه (تغيير مسير قطار از استانبول به کاسيکوي در ۱۰۰ کيلومتري استانبول) موجبات بروز مشکلاتي در اين خصوص شده و رفع اين مساله نيازمند پيگيري آن از طريق سازمان همکاري‌هاي اقتصادي (اکو) است.
داوودي خاطرنشان کرد: در اين جلسه به منظور انجام هماهنگي‌هاي بيشتر بين راه‌آهن‌هاي کويته (پاکستان) و جنوب شرق (ايران) مقرر شد طرف پاکستاني نسبت به استقرار يکي از کارشناسان خود به عنوان رابط بين راه‌آهن‌هاي دو کشور پيرو موافقت‌نامه سال ۱۹۵۹ در مرز ميرجاوه اقدام کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن