تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804596002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسوول اقتصادی پاکستان: تاپی یک رویاست، به گاز ایران فکر کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مسوول اقتصادی پاکستان: "تاپی" یک رویاست، به گاز ایران فکر کنیم اسلام آباد – ایرنا – رییس اتحادیه شرکت های بین المللی پاکستان با بیان اینکه زمان زیادی تا عملیاتی شدن خط لوله صادرات گاز طبیعی ایران به پاکستان (طرح آی.پی) باقی نمانده است است، گفت: طرح واردات گاز از ترکمنستان (موسوم به تاپی) حتی تا 10 سال آینده هم به نتیجه نخواهد رسید.


به گزارش روز دوشنبه روزنامه انگلیسی زبان بیزنس رکوردر، "میان شاهد" گفت که بالاخره بعد از گذشت 20 سال از امضای نخستین قرارداد صادرات گاز طبیعی ایران به پاکستان، این طرح بزرگ در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.
"میان شاهد" گفته است که طرح بزرگ آی.پی جوانب سیاسی و اقتصادی مهمی برای ایران و پاکستان خواهد داشت اما آمریکا به مانعی بزرگ بر سر راه اجرا شدن این طرح تبدیل شده است و پاکستان را مجبور می کند که از ترکمنستان بر اساس طرح تاپی گاز وارد وارد کند.
طرح تاپی، طرحی مشترک میان کشورهای ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند است که براساس آن، قرار است گاز ترکمنستان از طریق احداث خط لوله به افغانستان، پاکستان و هند صادر شود. این طرح هنوز در مراحل مقدماتی است و هنوز توافق های نهایی برای اجرای آن میان چهار کشور یاد شده حاصل نشده است.
این چهره اقتصادی پاکستان گفت: طرح واردات گاز از کشورهای آسیای میانه به دلیل وجود مشکلات فراوان از جمله وضعیت امنیتی نه چندان مناسب در افغانستان، حتی در یک دهه آتی نیز امکان پذیر نخواهد بود اما بعد از برطرف شدن برخی مسایل بین المللی مربوط به طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان و اجرای این طرح، بخش عمده ای از بحران انرژی در پاکستان برطرف خواهد شد.
وی گفت درصورت عملیاتی شدن طرح آی.پی برای واردات گاز طبیعی از ایران به پاکستان، این طرح می تواند به هند و حتی به چین نیز متصل شود و ترانزیت گاز ایران به هند و چین از طریق خاک پاکستان می تواند منبع درآمدی برای پاکستان باشد.
طرف ایرانی با احداث خط لوله از محل منابع گازی خود تا نزدیک مرز پاکستان، تقریبا بطور کامل به تعهدات خود در قبال قرارداد طرح آی.پی عمل کرده است اما پاکستان به دلیل حرف شنوی از آمریکا و تحت تاثیر قرار گرفتن فشارهای واشنگتن، تا کنون هیچ اقدام عملی برای احداث خط لوله در خاک خود انجام نداده است و این درحالی است که مهلت دو طرف براساس ضرب الاجل ذکر شده در قرارداد، همزان با پایان سال 2014 میلادی خاتمه یافته است.
اخیرا پاکستان قراردادی با یک شرکت چینی برای احداث خط لوله گاز از بندر گوادر (واقع د ر70 کیلومتری ایران) تا منطقه نوابشاه به طول 700 کیلومتر امضا کرده است و قرار است شرکت چینی کار احداث این خط لوله را بزودی آغاز کند و آن را در سال 2017 تکمیل کند.
پاکستان اعلام کرده است که این خط لوله در آینده برای انجام واردات گاز طبیعی از ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما همچنان اصرار دارد که تا زمان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران، وارات گاز از ایران قابل اجرا نخواهد بود.
اخیرا صادرات گاز ایران به برخی کشورهای همسایه به میزان دو برابر افزایش یافته است و مشتریان گاز ایران در منطقه و خارج از منطقه منتظر فراهم شدن فرصت های مناسب برای خرید گاز طبیعی از ایران هستند.
موضوع قرارداد گاز ایران – پاکستان همواره یکی از موضوعاتی است که رسانه های پاکستان به آن می پردازند و خواستار اراده جدی اسلام آباد برای اجرایی کردن این قرار هستند. ایران به عنوان کشور همسایه پاکستان و دومین دارنده ذخایر عظیم گاز جهان، بدون تردید بهترین گزینه و اقتصادی ترین و کوتاه ترین راه برای کمک به رفع بحران کمبود انرژی در پاکستان است.
آساق**272**1723



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن