تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820930219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام روحانی به همه مدارس کشور امکانپذیر نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشاور وزیر آموزش و پرورش: اعزام روحانی به همه مدارس کشور امکانپذیر نیست خبرگزاری پانا: مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 105 هزار مدرسه در کشور گفت که اعزام روحانی به همه مدارس امکانپذیر نیست .
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد ساعت 08:52

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا - استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام مجتبی ملکی در جلسه کمیته استانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش این استان افزود: توانمندسازی ظرفیت های درونی آموزش و پرورش یک گام اساسی و ضروری است. وی افزود :باید بیشترین سرمایه گذاری ها در آموزش و انتقال آموزه های دینی و تربیتی را روی نیروهای خود آموزش و پرورش انجام داد که این نیروها به سه دسته فرهنگیان، روحانیون شاغل و رسمی در آموزش و پرورش و مبلغان فعال در این نهاد تقسیم می شوند.
 
وی اضافه کرد: این افراد می توانند با طی دوره و با برخورداری از آموزش های لازم بخش وسیعی از نیازهای آموزش و پرورش در ابعاد تربیتی را رفع کنند.
 
وی گفت: آموزش و پرورش کشور در دوران قبل از انقلاب دانش محور بود و این روند بعد از پیروزی انقلاب نیز تداوم داشت که با تدوین سند تحول بنیادین در کشور به این دانش محوری پایان داده شد و تعلیم و تربیت اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفتند.
 
وی اضافه کرد: حرکت به سمت تربیت محوری باعث شد تا اهداف و سیاستهای آموزش و پرورش از متن اسلام و آموزه های اسلامی استخراج شود.
 
وی با اشاره به ضرورت تعامل حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: تبیین مبانی وحی نیازمند به متخصصانی است که بعد از سالها تلاش، تجربه و تبحر در این کار پیدا کنند و این حوزویان هستند که دارای این تخصص هستند.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون دبیرخانه همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در کشور تشکیل شده که 6 نفر از معاونان وزارت آموزش و پرورش و 6 نفر از حوزه علمیه در آن حضور دارند.
 
حجت الاسلام ملکی ادامه داد: 22 عنوان برنامه در پنج محور نیز در این ستاد ارائه شده که فرهنگ سازی، عرصه تبلیغ و تربیت، پژوهش و آموزش منابع انسانی و آموزش و برنامه ریزی درسی از محورهای مورد بحث در این ستاد است.
 
وی گفت: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری هست و برای دستیابی به اهداف تعیین شده باید کارهای بسیاری انجام داد.
 
حجت الاسلام ملکی اظهار کرد: در فعالیت و تعامل آموزش و پرورش با حوزه های علمیه قرار نیست موازی کاری و جایگزینی و یا دخالت در کارهای یکدیگر صورت گیرد و طلاب کارهایی که دارای متولی است را انجام نمی دهند.
 
هم اکنون یک میلیون فرهنگی و 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه کشور مشغول به کار و تحصیل هستند.
 
تربیت نسل آینده در راستای رفع مشکلات جامعه اولویت نخست آموزش و پرورش است
 
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه گفت: این امر نیازمند ایجاد باور عمقی و قوی در میان حوزویان و خانواده آموزش و پرورش است. 
 
وی افزود: توجه به آموزش معلمان و ارتقای سطح علمی و اعتقادی آنان برای تاثیر گذاری مطلوب روی دانش آموزان از مواردی است که نباید فراموش شود. 
 
وی اظهار کرد: در راستای تقویت باورهای دینی و بهره گیری بیشتر از آموزه ها و تربیت اسلامی می توان با جذب تعدادی طلبه و ارائه آموزش مستمر و به روز به آنها از روحانیون متخصص در آموزش و پرورش بهره برد.
 
آذربایجان غربی دارای 570 هزار دانش آموزاست که در 5500 مدرسه استان تحصیل می کنند. 
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن