تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804096577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام خمینی(ره) نابغه زمان خود بود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: امام خمینی(ره) نابغه زمان خود بود


امام خمینی در تشکیل حکومت اسلامی با توجه به مضامین دین اسلام، حکومت مردم بر مردم در چارچوب اسلام را پی گرفتند./ زمانی که امام خمینی نهضت اسلامی را آغاز کرد، ۶۲ سال سن داشت و با کوله باری از تجربه عظیم و ارزشمند، انقلاب را رهبری کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با توجه به اینکه سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در پیش است، اندیشه های انقلابی حضرت امام خمینی رحمت الله تعالی علیه در برنامه «تیتر امشب» بررسی شد.

در گفتگوی تیتر امشب، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از اراک و آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از تبریز میهمانان برنامه بودند.

در ابتدای این برنامه آیت الله شبستری درباره اینکه ضرورت تشکیل حکومت اسلامی چه میزان در شکل گیری اندیشه های امام خمینی نقش داشته، امام (ره) را وجودی ذات الابعاد و نابغه زمان توصیف کرد و گفت: ایشان دارای بینش سیاسی فوق العاده ای بود به طوری که سال 1332 و در کتاب «کشف الاسرار» مطالبی درباره مبارزه با استبداد و استعمار تحریر کرده بود که نشان دهنده آرمان های ایشان درباره تشکیل حکومت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اما از سال 1342 به بعد تحول شگرفی را در مبارزه با استبداد ایجاد کرد و بعد از 15 سال تبعید توانست با رهبری انقلاب اسلامی، آن را به پیروزی برساند افزود: انقلاب اسلامی ایران آنچنان بازتابی در عرصه بین المللی داشت که نقطه آغاز بیداری اسلامی و آزادی خواهی در سراسر جهان شد.  

آیت الله شبستری ادامه داد: امام خمینی در تشکیل حکومت اسلامی با توجه به مضامین دین اسلام، حکومت مردم بر مردم در چارچوب اسلام را پی گرفتند و با توجه به سیره پیامبر و امیرالمومنین خواهان آن شدند که ولی فقیه در صدر امور حکومت اسلامی قرار گیرد، اما برای پابرجایی حکومت، مردم نیز باید با ولی فقیه بیعت کنند.

وی با اشاره به اینکه به موجب قانون اساسی رهبر به وسیله خبرگان و خبرگان به وسیله مردم انتخاب می شوند، گفت: همین امر نشان دهنده مردم سالاری دینی در انقلاب اسلامی است و جمهوری اسلامی یعنی مردمی بودن و دین مدار بودن.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی درباره صدور انقلاب اسلامی و جایگاه اندیشه های امام خمینی در بیداری اسلامی تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد امام فرمودند «امروز ایران، فردا فلسطین.» که نشان می داد ایشان صدور انقلاب به کشورهای دیگر جهان را پیش بینی می کردند.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نقش الهام بخشی در انقلاب های جهان داشت، گفت: اما برای صدور هر چه بیشتر آرمان های انقلاب، باید حریم امام (ره) در مقام عمل حفظ شود و فرمایشات و توصیه های ایشان سرلوحه برنامه مسولان قرار گیرد .

در بخش دیگر این گفتگو آیت الله دری نجف آبادی درباره تفسیر عملی امام خمینی از اسلام و تشکیل حکومت اسلامی گفت: زمانی که امام خمینی نهضت اسلامی را آغاز کرد، 62 سال سن داشت و با کوله باری از تجربه عظیم و ارزشمند که با نبوغ خود آموخته بود، انقلاب را رهبری کرد .

وی مبارزات تنباکو، مشروطیت، اقدامات شیخ فضل الله نوری و آیات طباطبایی و بهبهانی، کودتای رضاخان، تلاش شیخ عبدالکریم حائری، مدرس و آیت الله بروجردی، جنگ های جهانی اول و دوم را از جمله حوادث زمان امام دانست که باعث شده بود بینش سیاسی امام خمینی بی نظیر شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه امام می دانست که عواملی چون اسلام، فقاهت اسلامی، اسلام حاکمیت، قدرت اسلامی و مردم مسلمان وعاشق اهل بیت ایران مایه پیروزی نهضت خواهند شد گفت: امام با تکیه بر همین عوامل، آینده نهضت اسلامی را مهندسی و در ذهن خود ترسیم کرد.

آیت الله دری نجف آبادی به تبعید امام به بورسای ترکیه اشاره و تصریح کرد: امام در این تبعید، کتاب «تحریرالوسیله» را تالیف کرد که رساله جامع و کامل حکومتی است و در نجف هم با تدریس مبانی ولایت فقیه ، تشکیل نظام جمهوری اسلامی را پایه گذاری کردند  .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه در زمان غیبت کبری، ولی فقیه جامع الشرایط و حادثه شناس نایب امام زمان و حکم او الازم الاتباع است گفت : مردم ایران که شیفته اهل بیت هستند تبعیت از فقاهت و مرجعیت را وظیفه خود می دانند و در این رابطه شهید می شوند و به خود می بالند.

آیت الله دری نجف آبادی در پاسخ به این پرسش که برای حفظ آرمان های امام چه باید کرد به چهار نکته اشاره و تصریح کرد : ساده زیستی و قناعت ، وحدت کلمه که در همه دوره ها مایه پیروزی و سربلندی ملت ایران بوده ، پشتیبانی از ولایت فقیه به عنوان ستون و خیمه دین و نظام و قیام برای خدا و تلاش و مجاهدت فی سبیل الله عواملی است که نشان دهنده پایبندی ملت ایران به آرمان های امام و مایه عزت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.


یک شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن