تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806239649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظار مهدوي قابليت اين را دارد که کل جهان را بسيج کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۲۰ب.ظ)
انتظار مهدوي قابليت اين را دارد که کل جهان را بسيج کند موج - مدرس حوزه علميه قم گفت: دين اسلام ظرفيت‌ها و زيبايي‌هاي زيادي دارد و محاسبه اين زيبايي‌ها کار آساني نيست و چنان‌که يک تکه از دعاي ما جاذبه جذب يک انسان را دارد، مسئله مهمي به‌نام انتظار مهدوي قابليت اين را دارد که کل جهان را بسيج کند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام محمدرضا برادران، از اساتيد حوزه علميه قم امروز يکشنبه، دهم خردادماه در جمع جوانان جمعيت هلال احمر و مهدي‌ياوران لرستان که در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار شد، گفت: دور ريختن يک دانه خودکار و يا برنج اسراف است ولي پيدا کردن همين مقدار صدقه ندارد چراکه ماليت ندارد.
وي با اشاره به اين‌که دور ريختن يک دانه برنج اسراف محسوب مي‌شود، افزود: اگر در يک وعده غذايي در روز يک دانه برنج را دور بريزيم براي کل ايران هفت هزار کيلو برنج اسراف مي‌شود و در ماه هفت تن و در سال 210 تن مي‌شود.
مدرس حوزه علميه قم بيان کرد: اسراف اين مقداربرنج نيز از شيعيان توقع نمي‌رود چراکه اين مقدار اسراف در روز غذاي 45 نفر است در حالي‌که در هتل‌ها و بيمارستان‌ها و پادگان‌ها نيز بيشتر از اين اتفاق مي‌افتد و يا در شهرداري تهران اعلام کرده حدود 70 درصد زباله‌ها مصرفي خانه است.
وي عنوان کرد: ابوعلي سينا ورود شهوت را معادل با خروج محبت مي‌داند چراکه رواج شهوت در جامعه سبب افزايش خواستن و کم شدن محبت مي‌شود مانند شهوت پول يک راننده تاکسي که براي محبت کسي را سوار نمي‌کند بلکه به‌خاطر منفعت، خواستن و شهوت زياد است.
برادران با بيان اين‌که از بين بردن موانع دوستي مانند شهوت و خواستن از معجزه‌هاي اسلام است، تصريح کرد: حذف حجاب سبب از بين رفتن محبت و ايجاد خواستن مي‌شود چراکه اخلاق در حذف حجاب به حاشيه مي‌رود.
وي با اشاره به اين‌که موانع اسلام شهوت، حذف حجاب و طمع است، افزود: اسلام موانع را برمي‌دارد و جامعه را به هم نزديک مي‌کند و اگر نمي‌توانيم در جامعه اجتماعي باشيم موانعي دست و پاي ما را گرفته است.
استاد حوزه علميه قم عنوان کرد: غم موسيقي اگر براي غير اهل‌بيت باشد حرام است چراکه اين غم سبب انزوا مي‌شود و دليل حرام بودن موسيقي دراسلام اين است که با انزواي انسان مخالف است.
وي بيان کرد: موبايل‌ها و شبکه هاي اجتماعي بر اساس دوست داشتن نيست بلکه بر اساس خواستن‌ها هستند مانند افرادي‌که حدود هشت ساعت و با موبايل خود فقط مي‌خندد و گريه مي‌کند.
برادران گفت: اعتيادهايي مانند موسيقي و شهوت که انسان را منزوي مي‌کنند سبب غرق شدن در لذت خود مي‌شود در حالي‌که انتظار در اسلام اجتماعي بودن را مي‌طلبد به اين معني که به جامعه توجه داشته باشيم و نسبت به جامعه مسئول باشيم و موانع اجتماعي بودن را از بين ببريم.
استاد حوزه علميه قم افزود: امام رضا(ع) مي‌فرمايد:«اگر مردم خوبي‌هاي کلام ما را مي‌فهميدند حتماً از ما اطاعت مي‌کردند»، جواني آلماني با ترجمه تيکه‌اي از دعاي کميل جذب مي‌شود و 200 نفر آلماني ظرف مدت دو سال توسط يک سيد جذب اسلام مي‌شوند اين نشان از ظرفيت اسلام دارد و محاسبه اين زيبايي‌ها کار آساني نيست و چنان‌که يک تکه از دعاي ما جاذبه جذب يک انسان را دارد مسئله مهمي به‌نام انتظار مهدوي قابليت اين را دارد که کل جهان را بسيج کند.
وي بيان کرد: در دين اسلام و مذهب شيعه فقط به ناظر بودن و زنده بودن امام عصر(عج) معتقد هستند و در دين تسنن و مسيحيت اين‌گونه نيست و متاسفانه برخي از ما مانند اهل تسنن و مسيحيان فکر مي‌کنيم ما نبايد تفکر خود را با تفکر اهل سنت و مسيحيان قاطي کنيم چرا که امام عصر(عج) حدود هزار و 200 سال است آمده است، انتظار و دعاي ما براي او به معناي ظهور باشد ولي به معناي حضور نباشد.
برادران گفت: حضور امام عصر(عج) در فرهنگ انتظار شيعه قرار دارد نه در فرهنگ غير از شيعه‌ها و به‌عنوان صاحب، ولي‌نعمت و محبوب ما است و افرادي هستند که براي سلامتي ايشان و فعاليت‌هاي خود را و ثواب آن‌ها را به امام عصر(عج) تقديم مي‌کنند.
وي خاطرنشان کرد: مصلح ظهور بودن امام عصر(عج) در فرهنگ شيعه براي اصلاح جامعه است و ما نيز بايد به‌خاطر جامعه تلاش کنيم چراکه اصلاح جامعه و انتظار به‌معناي توجه به جامعه است و فصل اساسي انتظار اين است انسان‌ها نمي‌توانند در خود فرو بروند.
استاد حوزه علميه قم افزود: اولين فروع دين نماز است و توجه به جامعه و اجتماع در نماز همان اسلام جامعه است و در ديگر فروع دين مانند خمس معادل هزينه فرهنگ جامعه، زکات هزينه فقر جامعه، حج که به تنهايي نمي‌شود انجام داد و جهاد نيز جنگيدن براي جامعه است و تقويت روحيه جمعي الفباي انتظار است و هر چيزي که مخالف روحيه جمعي است بايد از آن دوري کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن