تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819710367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زير بار هيچ تحميلي نخواهيم رفت/مصمم به ادامه مذاکرات هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۱۲ب.ظ)
ولايتي: زير بار هيچ تحميلي نخواهيم رفت/مصمم به ادامه مذاکرات هستيم موج - رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع با طرح اين پرسش که آيا بايد همچنان منتظر خواسته‌هاي جديد آمريکايي‌ها باشيم؟ گفت: جمهوري اسلامي ايران مصمم به ادامه مذاکرات هسته‌اي است و اميد بسياري دارد که اين مذاکرات به نتايجمطلوب ايران منتهي شود، اما؛ زير بار هيچ تحميلي نخواهيم رفت.
به گزارش خبرگزاري موج، علي‌اکبر ولايتي، رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک، در ديدار با برخي از اصحاب رسانه اردن در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آيا شما پيش‌بيني مي‌کنيد که در پايان يک ماه آينده توافقي امضا شود؟ آيا اين موضوع به زيان موضع منطقه ايران خواهد بود يا خير و يا آنکه در صورت عدم توافق آيا شرايط نظامي تشديد مي‌شود؟ گفت: مصمم به ادامه مذاکرات و اميد زيادي داريم که به نتايج مثبت و مطلوب ايران منتهي شود، اما؛ زير بار هيچ تحميلي نخواهيم رفت.
وي ادامه داد: مذاکرات شرايطي هم دارد که يکي از آن‌ها زير بار بازديد از مراکز نظامي نرفتن است.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: شرط ديگر اين است که بازجويي، بازپرسي و سوال کردن از دانشمندان هسته‌اي را نمي‌پذيريم و اين دو مهم از شرايط ما محسوب مي‌شود.
وي ابراز اميدواري کرد که مذاکرات تا زمان تعيين شده به نتيجه برسد.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک در عين حال تصريح کرد: البته نمي‌دانيم اگر آمريکايي‌ها بخواهند هر بار دبه درآورند و درخواست جديدي را مطرح نمايند مذاکرات به نتيجه مي‌رسد يا بايد همچنان منتظر خواسته‌هاي جديد آن‌ها باشيم.
ولايتي در ادامه افزود: به طور حتم کاري خلاف سياست‌هاي 35 ساله جمهوري اسلامي که همان حمايت از مقاومت است انجام نمي‌گيرد، چراکه حامي تحت مقاومت بودن از زمان امام خميني (ره) شروع شده و در زمان رهبر معظم انقلاب ادامه يافته و همچنان دنبال مي‌شود.
وي اضافه کرد: مصداقيت نظام جمهوري اسلامي اقتضا مي‌کند که از کيان امت اسلامي و کشورهاي اسلامي حمايت کنيم.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين پرسش که خبرهايي مبني بر تجزيه عراق و سوريه شنيده شده است. تحليل شما در اين زمينه چيست؟ گفت: سياست شناخته شده استعمار بر تجزيه کن و حکومت کن تاکيد مي‌کند و اين موضوع بر همگان آشکار است چراکه کشورهاي استعماري هيچ وقت از اين موضوع دست برنداشته‌اند.
ولايتي تصريح کرد: ما به عنوان کشورهاي اسلامي و منطقه بايد با يکديگر معاضدت کنيم و همگي با هر نوع تجزيه‌طلبي و تقسيم کشورها به مخالفت بپردازيم.
وي به تصميم کنگره آمريکا مبني بر تقسيم عراق به سه قسمت اشاره کرد و گفت: آمريکايي‌ها نسبت به اين موضوع در کنگره خود تصميم‌گيري کردند، اما؛ به طور حتم مردم عراق به اين کار اجازه نخواهند داد.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه آمريکا به دنبال اين بود که از طريق کردهاي عراق به تصميمات خود بپردازد، گفت: اين‌ها زماني با کردهاي شمال عراق قرارهايي داشتند، اما؛ ناگاه داعش را بر آن‌ها فروريختند و آنجا بود که فقط ايران به کردها کمک کرد والا اين گروهک تروريستي تا 20 کيلومتري اربيل آمده بود و اگر کمک ايران نبود آن منطقه سقوط مي‌کرد.
ولايتي اضافه کرد: قطعا ايران مخالف تجزيه کشورهاي اسلامي به خصوص در منطقه است و مردم عراق نيز چنين اجازه‌اي را نمي‌دهند.
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه اميدواريم هيچ کاري جهت تضعيف عراق انجام نشود، گفت: بايد به اين کشور کمک کنيم تا مردم آن اعم از شيعه، سني، کرد و تمامي اقوام در کنار هم زندگي کنند.
وي همچنين با ابراز تأسف نسبت به وضع ليبي گفت: اين کشور متاسفانه در حالت تقسيم شدن احتمالي قرار دارد، ولي اميدواريم کشورهاي تصميم‌گيرنده در اين موضوع موفق نشوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن