تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815697166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنزین آتش گرانی‎ها را افروخت


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز:چند روز بیشتر از خبر گرانی ناگهانی بنزین و سایر حامل‎‎های انرژی نمی‎گذرد که به یکباره صدای افزایش قیمت سایر بخش‎ها اقتصادی بلند شده است. گویا همگی بر این باور هستند که بی‎تردید آتش گرانی انرژی دامن آن‎ها را می‎گیرد.

به گزارش تراز ،این سر و صدا فقط شامل تولید‎کنندگان و وسایل نقلیه نمی‎شود بلکه بیشتر از همه، مردم هستند که از افزایش ناگهانی قیمت حامل‎‎های انرژی نگران هستند زیرا تجربه نه‌چندان دور آن‎ها عاقبت تلخی را یادآور می‎شود با وجود اینکه در دوره گذشته اقدامات جبرانی نیز صورت گرفته بود و به‎صورت نقدی بخشی از افزایش قیمت‎ها جبران شده بود با این حال برخی فروشندگان می‎گویند که شرکت‎‎های پخش به بهانه افزایش قیمت سوخت، کرایه حمل را افزایش داده‎اند. عمده‎فروشان البته روایتی متفاوت از گرانی بنزین دارند. آنان می‎گویند پیش‎بینی آینده بازار اکنون برایشان سخت شده است و نمی‎دانند که برخورد آینده تولیدکنندگان در رابطه با قیمت کالاها، چه خواهد بود. عمده‎فروشان از سوی دیگر، مشکل رکود در بازار را دارند و بنابراین می‎خواهند که اجناسشان را هرچه سریع‎تر بفروشند و راه خرید کالا‎های جدید را در پیش گیرند.
اما روایت خرده‎فروشان هم شنیدنی است. آنان می‎گویند شرکت‎‎های پخش کالا که در گذشته کالا‎ها را به‎صورت رایگان در اختیار آن‎‎ها قرار می‎دادند، صحبت از این می‎کنند که با گرانی رسمی بنزین از یک سو، برداشته شدن سهمیه‎‎ها و زمزمه برداشته‌شدن سهمیه بنزین براساس پیمایش و ... دیگر حمل کالا را به‎صورت رایگان انجام نخواهند داد و همین امر، ممکن است برخی افزایش قیمت‎‎ها را برای فروشندگان خرده‎فروش در بازار به‎دنبال داشته باشد.
به‌هرحال اکنون پرونده درخواست‎‎های تولیدکنندگان برای افزایش قیمت کالاهایشان روی میز دولت قرار دارد که کالا‎های اساسی نیز در صدر تقاضا‎ها قرار دارد، بنابراین باید منتظر ماند و دید آیا دولت در این رابطه به‎زودی تصمیم خواهد گرفت یا اجازه می‎دهد که تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین، مدتی را سپری کرده و خود را در آمار‎ها نمایان سازد، سپس اقدام به هرگونه موافقت با افزایش قیمت خواهد کرد.
با این حال کارگران نیز حال و روز خوبی ندارند کارگران می‎گویند با تصمیمات جدید دولت درباره قیمت حامل‎‎های انرژی و تاثیر منفی آن بر هزینه معیشت، روزگار سخت‌تر می‎شود. آنان می‎گویند به‎دلیل فاصله زیاد محل کار تا منزل شاید با این تغییر قیمت هزینه تردد آن‎ها بیش از پیش افزایش یابد؛ هزینه‌ای که همین حالا گذران آن قابل‌تحمل نیست.
موضوع دیگر قابل طرح در این بخش این است که دولت در یکی دو سال فعالیت خود مرتبا بر اجرای سیاست‎‎های ضدتورمی تاکید داشته و هر ماه نیز خبر از کاهش نرخ تورم داده است. از این رو، کارگران نیز فکر می‎کردند دولت بتواند روند کاهشی نرخ تورم را که در نهایت منجر به تقویت قدرت خرید آنان شود، دنبال خواهد کرد.
متاسفانه افزایش‎‎های جدیدی که دولت برای حامل‎‎های انرژی در نظر گرفته این بیم را در کارگران ایجاد کرده که باید منتظر موج جدیدی از افزایش قیمت‎‎ها باشند. قیمت کالا و خدمات مصرفی بالا خواهد رفت و این مسئله می‎تواند به توان مالی خانواده‎‎ها و هم‎چنین بنگاه‎‎ها نیز لطمه وارد کند.
 امروز در حاشیه کلان‎شهر‎ها تنها 400 تا 500 هزار تومان از درآمد‎های کارگران برای اجاره مسکن می‎رود و این وضعیت برای کارگران با حقوق حداقلی بسیار نگران‎کننده است، از این رو قدرت خرید حداقل مزد امسال کارگران با این موج جدید قیمتی به زیر 10 روز در ماه نیز خواهد رسید.


منبع: مجله پنجره



يكشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 11:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن