تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820229003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند پرشتاب مذاکرات هسته‌ای، یک‌ماه مانده به ضرب‌الاجل


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روند پرشتاب مذاکرات هسته‌ای، یک‌ماه مانده به ضرب‌الاجل
در حالی که فرصت چندانی تا پایان ضرب الاجل برای رسیدن به توافق هسته ای میان ایران و 6 قدرت جهانی باقی نمانده، دیپلمات های بلندپایه ایرانی و آمریکائی اوایل هفته برای پیشبرد مذاکرات گرد هم آمده‌اند و امیدوارانه مشغول ترسیم پلی هستند تا با عبور از آن بتوان به تفاهمی دست پیدا کرد.
آفتاب : سرویس سیاسی- مقامات این دور از مذاکرات را حساس‌ترین دور مذاکرات از ابتدای آغاز چارچوب کاری در لوزان در ماه آوریل می‌نامند. توافقنامه لوزان اگرچه همچنان به سوالات بزرگی پاسخ نداده، اما مذاکرات هفته‌های بعدش، در حل کردن مسائل تکنیکی راهگشا بود.


به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورک تایمز، قدرت‌های جهانی باور دارند که توانسته‌اند ایران را برای گام برداشتن در مسیر رسیدن به تشکیلات هسته‌ای صلح‌آمیز متقاعد کنند. 


مقام های ایرانی صریحانه اعلام کرده اند که دسترسی به سایت‌های حساس نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ی را ممنوع می‌کنند. اما آمریکا می‌گوید یا باید دسترسی مهیا شود و یا هیچ توافق نهائی در کار نخواهد بود. طی گزارشی که روز گذشته توسط سازمان ملل منتشر شد، آمده است که‌: آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در سند چهارچوب همکاری، موافقت کرده‌اند تا همکاری بیشتری در زمینه اقدامات آژانس برای راستی‌آزمایی و حل تمام مسائل فعلی و گذشته داشته باشند.


اصلی‌ترین اختلاف میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در حال حاضر بیش از بحث تحریم‌ها حول محور بازرسی از مراکز نظامی و دسترسی به دانشمندان هسته‌ای در چارچوب پروتکل الحاقی است.


از این روز اگر چه ممکن است برای اختلاف در لغو یا تعلیق تحریم‌ها دو طرف در ادامه بتوانند به راه‌‌حلی دست پیدا کنند اما برای بازدید از مراکز نظامی ایران پس از توافق جامع با توجه به موضع قاطعنامه ایران، هیچ چشم‌اندازی برای رسیدن به یک نقطه مشترک وجود ندارد. اما این تنها مشکل مذاکرات نیست؛ مسائل حل نشده شامل نحوه برداشتن تحریم‌ها علیه ایران می‌شود که بزرگترین خواسته ایران است، می‌شود.


اوباما که طی ماه‌های اخیر در راه رسیدن به توافق با ایران، مخالفین بسیار داخلی و خارجی داشته، همواره آنها را با مکانیزم اعمال سریع تحریم‌ها بر اقتصاد نفتی ایران در صورت تقلب ایران، آرام کرده است.




تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن