تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798306861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار مذاکرات غيرعلني مجلس کمکي به روند مذاکرات نمي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۲۶ب.ظ)
رئيس قوه قضائيه: انتشار مذاکرات غيرعلني مجلس کمکي به روند مذاکرات نمي کند موج - آيت‌الله لاريجاني گفت: توهين به تيم مذاکره‌کننده و يا انتشار مذاکرات غيرعلني مجلس با تيم مذاکره‌کننده هيچ کمکي به روند مذاکرات نمي­‌کند و وجهي ندارد و اميدواريم توصيه‌هاي مشفقانه در خصوص حمايت از مذاکرات و همدلي در اين زمينه مورد پذيرش واقع شود.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تبريک ولادت حضرت ولي عصر(عج) و گراميداشت ياد و خاطره حضرت امام در آستانه فرارسيدن چهاردهم خرداد گفت: حضرت امام خميني(ره) براي امت ما رمز استقامت و عزت بود و مجموعه خصايص و ويژگي هاي ايشان براي تمام مردم و بويژه مسئولان ما الگويي جاودان است.
رئيس قوه قضاييه دلسوز مردم بودن، صداقت در مواجهه با مردم، تلاش براي حفظ عزت و کرامت مردم، شجاعت و تدبير را در کنار علم و فضل و جهاد در برابر ظالمان از ويژگي هاي برجسته حضرت امام(ره) توصيف کرد و افزود: تمام اين ويژگي ها و خصايص از معنويت و عبوديت حضرت امام(ره) و اتکال به ايمان و معرفت الهي ريشه مي گرفت.
رهنمودهاي امام(ره) چراغ راه نظام اسلامي
آيت الله آملي لاريجاني سخنان و رهنمودهاي حضرت امام(ره) را چراغ راه و مسيري روشن براي ادامه حرکت نظام اسلامي و در برگيرنده مضاميني ماندگار توصيف و تاکيد کرد: سخنان و تعاليم حضرت امام (ره) هنوز که هنوز است زنده و تازه باقي مانده است.
رئيس قوه قضاييه به استقامت و مجاهدت حضرت امام خميني(ره) در مقابل استکبار اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) عزت و سربلندي را همواره در سايه اتکال به خداوند متعال و تبعيت از پيامبراکرم(ص) و ائمه(عليهم السلام) مي دانست و بر اين اساس ايشان سرآمد مجاهدان روزگار ما بود و اکنون نيز هر آن کسي که مدعي ادامه دادن راه حضرت امام(ره) است بايد در عمل تابع راه ايشان باشد.
آيت الله آملي لاريجاني تصريح کرد: امروز کساني به حضرت امام(ره) نزديکتر هستند که تابع راه و روش حضرت امام(ره) در استکبار ستيزي و تاسي به معنويات باشند.
رئيس دستگاه قضا افزود: تنها با سخن گفتن نمي توان خود را به حضرت امام(ره) نزديک دانست؛ بايد عمل را سنجيد و ديد که آيا اين افراد، اعتقادي مانند حضرت امام(ره) دارند و شخصيت و عزتي را که حضرت امام(ره) براي مردم قائل بود را مي­پذيرند و آيا با اتکال به خداوند متعال از سرزنش و تهديد مستکبران
نمي هراسند؟
مقام معظم رهبري موجب سربلندي نظام
آيت الله آملي لاريجاني وجود مقام معظم رهبري و رهبري ايشان بعد از ارتحال حضرت امام(ره) را نعمتي بزرگ برشمرد و گفت: بحمدالله راه و روش مقام معظم رهبري همان راه و مسير حضرت امام خميني(ره) بوده است و معنويت، شجاعت، خلوص و صداقت در برابر مردم و استکبارستيزي ايشان موجب سربلندي نظام اسلامي و عبور با سلامت و صلابت جمهوري اسلامي از سختيها، فشارها، توطئه­ ها و فتنه­ ها شد.
رئيس قوه قضاييه اظهار کرد: مردم ما از مقام معظم رهبري(مدظله العالي) اخلاص و معنويت مي­ بينند و به خوبي مي دانند که اگر تدبيرهاي ايشان نبود امروز اقتدار، امنيت و آرامش کشور در ابعاد مختلف هم نبود و همين است که مردم ما با ايشان رابطه ­اي عاطفي و عميق برقرار کرده­ اند.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: گرچه بعد از ارتحال حضرت امام خميني(ره) کشور با چالش­هاي مختلفي روبرو و فشارهاي بيروني و دروني زيادي بر نظام وارد شد و حتي کساني در داخل کشور در باطن، انقلاب و ولايت فقيه را قبول نداشتند ولي مدعي گام برداشتن در مسير حضرت امام(ره) بودند اما مقام معظم رهبري با درايت و شجاعت مسير را روشن کردند و با تمام وجود براي حفظ انقلاب مايه گذاشتند و مردم با بصيرت ما نيز اين مجاهدت ها را ديدند و شاکر اين نعمت عظيم الهي هستند.
رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه تمام کساني که به مقام معظم رهبري نزديک مي­ شوند به شخصيت والاي ايشان بيشتر پي مي­برند، گفت: اگر مقام معظم رهبري به عنوان محور و اساس پيشبرد و رهبري نظام نبودند، اوضاع کشور و انقلاب اسلامي همراه با امنيت و آرامش و ثبات پيش نمي رفت.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: عاقبت برخي نهضت­هاي اسلامي که در سالهاي اخير رخ داد، پيش روي ماست و مي بينيم که چگونه با وجود حضور مردم در صحنه، به دليل فقدان رهبري مناسب و منسجم به مشکلات اساسي برخوردند.
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود به مذاکرات هسته اي و لزوم حمايت همدلانه از تيم مذاکره کننده و در عين حال نظارت دقيق بر عملکرد اين تيم از سوي مردم و مسئولان از جمله نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و گفت: عزت، امنيت و اقتدار مردم با هيچ چيز قابل مقايسه و معارضه نيست و تيم مذاکره کننده نيز که فرزندان اين ملت هستند به خوبي به اين مسئله واقفند و بايد مراقب فريبکاري و زياده خواهي دشمن باشند.
آيت الله آملي لاريجاني با تاکيد بر ضرورت پيشبرد مذاکرات در چارچوب سياست­ها و خطوط قرمز نظام اظهار کرد: مردم نمي پذيرند که حاصل سالها تلاش و مجاهده در راه دستيابي به دانش و فناوري صلح آميز هسته­ اي با زياده خواهي دشمن و فريبکاري آنان از بين برود.
تکيه بر استعداد و توان داخلي مردم
رئيس قوه قضاييه تکيه بر استعداد و توان داخلي مردم و جوانان کشور را تنها راه مقابله با زياده ­خواهي دشمن دانست و گفت: طرف­ هاي مذاکره کننده ايران بايد بدانند که يک مجلس بيدار و آگاه در کنار مردم با بصيرت و رهبري هوشيار و مقتدر و معتقد به صلابت و اقتدار مردم پشت اين مذاکرات و ناظر به آن هستند و دشمنان خيال نکنند که مردم ما گرفتار مشکلات شده­ اند پس حاضرند به هر نوع مذاکره ­اي تن بدهند!
رئيس قوه قضاييه افزود: تيم مذاکره کننده با چشم پوشي از اميد بستن به فرصت­ها و قدرت­هايي که ممکن است در قبال مذاکرات و پس از آن حاصل شود، بايد از قدرت، استعدادها و توان داخلي و حضور هميشگي مردم در دفاع از انقلاب به عنوان پشتوانه مذاکرات بهره ببرند.
آيت الله آملي لاريجاني با تبريک به رئيس و هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي به مناسبت انتخاب مجدد در اين مناصب، خواهان نظارت دقيق مجلس بر مذاکرات و در عين حال توجه به مصالح ملي کشور در روند مذاکرات شد و تاکيد کرد: مجلس در مقام نظارت بر خطوط قرمز مذاکرات بايد تلاش کند اما بايد تيم مذاکره کننده را تضعيف نکنيم چرا که مصالح ملي بر هر چيزي مقدم است.
رئيس دستگاه قضا با تاکيد بر جايگاه رفيع مجلس و در راس امور بودن آن، افزود: توهين به تيم مذاکره کننده و يا انتشار مذاکرات غيرعلني مجلس با تيم مذاکره کننده هيچ کمکي به روند مذاکرات نمي­ کند و وجهي ندارد و اميدواريم توصيه ­هاي مشفقانه در خصوص حمايت از مذاکرات و همدلي در اين زمينه مورد پذيرش واقع شود.
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه سخنان خود با محکوم کردن کشتار شيعيان يمن و عربستان، گسترش فعاليت­هاي تروريستي و ظهور گروه­هاي افراطي را برخاسته از نظرات افراطي برخي مفتي­هاي سعودي از جمله مباح دانستن خون شيعيان توصيف کرد و با ابراز تاسف از چنين ديدگاه­هايي گفت: تفکرات ارتجاعي سلفي ها برخاسته از تفکرات برخي مفتي هاي سعودي است که البته خطرناک است و موجب اعمال غير عقلاني و وحشيانه به اسم اسلام عليه مردم بي دفاع و مظلوم مي شود.
رئيس قوه قضاييه با انتقاد از عملکرد دو گانه غربي­ها در قبال حقوق بشر به چشم پوشي آنان بر جنايت­هاي سعودي­ ها در يمن اشاره و تصريح کرد: اين همه نفاق در حرف و عمل درباره حقوق بشر قابل توجيه نيست و نتيجه­اش به خاک و خون کشيده شدن مردم در يمن، عراق و سوريه است؛ گرچه با بيداري مسلمانان دود اين اقدامات غير انساني در نهايت به چشم خود اين دولت ها خواهد رفت.
انتظار فرج افضل عبادات است
آيت الله آملي لاريجاني در بخش پاياني سخنان خود با تبريک مجدد فرارسيدن نيمه شعبان با اعلام اينکه در باب انتظار فرج روايات متعددي ذکر شده که مضمون آنها فضليت عظيم انتظار فرج و يا اينکه انتظار فرج افضل عبادات است گفت: با توجه به اين فضليت عظيم بايد پرسيد که انتظار فرج چيست و چه اسرار و معارف عميقي در آن نهفته است که افضل عبادات مي­ شود.
رئيس قوه قضاييه با طرح اين پرسش که آيا امام عصر(عج) واقعا غايب است و يا امام حاضر است و ما در حجاب هستيم افزود: در واقع امام چه امام عصر(عج) و چه همه ائمه ­اي که از دنيا رفتند حي و حاضرند و اين ما هستيم که در غيبت و حجاب به سر مي بريم!
آيت الله آملي لاريجاني با قرائت آياتي که در آن از ائمه به عنوان نورالله تفسير شده است اظهار کرد: در آياتي مانند «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا»، «يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ» و «الله نور السموات والارض» نور خداوند متعال به نور امام تفسير شده است و آيا مگر مي شود نور خداوند در غيبت و حجاب باشد، نور خدا و به تبع آن نور امام همه جا هست و اين ماييم که در حجابيم.
رئيس قوه قضاييه در ادامه به ذکر روايتي از کتاب حجت اصول کافي اشاره کرد و گفت: اين روايت را «ابي خالد کابلي» از امام محمد باقر ابا جعفر (عليه السلام)‌ در تفسير اين آيه شريفه: «فَآمِنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذي أَنْزَلْنا» نقل مي­ کند و از ايشان مي پرسد آن نور چيست که در اين آيه به آن اشاره شده است؛ امام در جواب اباخالد مي‌فرمايد: «يا أبا خالد النور و اللّه الأئمّة من آل محمّد صلي اللّه و عليه و آله وسلم الي يوم القيامة» امام قسم ياد مي‌کند که اين نور که در اين آيه هست، نور ائمه‌اي از آل محمد(ص) الي يوم القيامه است و بعد قسم‌هاي متعدد ديگري مي‌آورد از جمله اينکه «و هم و الله نور الله الذي أنزل» به خدا قسم ائمه آن نوري هستند که خداوند نازل کرده است «و هم و الله نور الله في السماوات و الأرض» به خدا قسم ائمه نور خداوند بر آسمانها و زمين هستند، «واللّهِ يَا أَبَا خَالِدٍ لَنُورُ الْإِمَامِ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ أَنْوَرُ مِنَ الشّمْسِ الْمُضِيئَةِ بِالنّهَارِ» اباخالد به خدا قسم نور امام در قلوب مومنين از نور خورشيدي که تابنده هست بيشتر است.
رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه اين روايت،‌ هم آيات را تفسير مي‌کند، هم راه را نشان مي‌دهد تصريح کرد: امام (ع) در ادامه مي‌فرمايد که: «وَ هُمْ وَ اللّهِ يُنَوّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِينَ» ائمه به خدا قسم قلوب مومنان را نوراني مي‌کنند «وَ يَحْجُبُ اللّهُ عَزّ وَ جَلّ نُورَهُمْ عَمّنْ يَشَاءُ فَتُظْلَمُ قُلُوبُهُمْ» خداوند عزوجل از هر کس که بخواهد نور را بر مي دارد و به دنبال آن قلب‌هايشان تاريک مي‌شود «وَ اللّهِ يَا أَبَا خَالِدٍ لَا يُحِبّنَا عَبْدٌ وَ يَتَوَلّانَا حَتّى يُطَهّرَ اللّهُ قَلْبَهُ» ابا خالد به خدا قسم جز اين نيست که وقتي عبد به ما محبت داشته باشد و ولايت ما را پذيرفته باشد قلب او را مطهر و پاکيزه مي‌کند «وَ لَا يُطَهِّرُ اللَهُ قَلْبَ عَبْدٍ حَتَّي‌ يُسَلِّمَ لَنَا» خداوند قلب هيچ عبدي را طاهر و پاکيزه نمي‌کند مگر اينکه تسليم ما باشد «فَإِذَا کَانَ سِلْماً لَنَا سَلَّمَهُ اللَّهُ مِنْ شَدِيدِ الْحِسَابِ وَ آمَنَهُ مِنْ فَزَعِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ الْأَکْبَر»ِ و اگر کسي با ما سلم شد خداوند در روز قيامت از حساب شديد و فزع بزرگ روز قيامت به سلامت و امن خواهد داشت.
رئيس دستگاه قضا افزود: اين روايت عجيب، از بعد هستي‌ شناسانه، به ما مي‌گويد امام کجاي اين عالم ايستاده و به لحاظ انسان شناسانه مي‌گويد که انسان چگونه مي­ تواند و بايد به اين نور تقرب پيدا کند؟
آيت الله آملي لاريجاني در پايان گفت: از خداوند تبارک و تعالي مي خواهيم اين راه را براي ما باز کند تا قدر تعاليم ائمه(ع) را بشناسيم و بايد بدانيم حال که راه روشن است خيلي حسرت دارد اگر از اين راه دور بيفتيم و لذا به خداوند متعال عرض مي‌کنيم که «اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَهَ الرَّشيدَهَ وَ الْغُرَّهَ الْحَميدَهَ وَامْنُنْ عَلَيْنا بِرِضاهُ وَ هَبْ لَنا رَاْفَتَهُ وَ رَحْمَتَهُ، وَ دُعاءَهُ وَ خَيْرَهُ».
در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي بحث و بررسي در خصوص ساماندهي ستاد دادگستري کل استان­ها ادامه يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن