تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813018477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین فرصت زندگی انسان ها در اختیار آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سید حسن خمینی: بهترین فرصت زندگی انسان ها در اختیار آموزش و پرورش است خبرگزاری پانا: یادگار حضرت امام خمینی (ره) در مراسم تجدید میثاق فرهنگیان با آرمان های والای حضرت امام خمینی( ره)گفت:بهترین فرصت زندگی انسان ها ایام نوجوانی و جوانی است که این فرصت در اختیار آموزش و پرورش است که باید از آن برای امر تربیت بهترین استفاده را داشته باشد.
۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد ساعت 16:35

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در این دیدار که امروز نهم خردادماه در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار داشت: در ایام مبارک ماه شعبان و در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) هستیم و همه شما فرزندان امام خمینی (ره) هستید و نقطه اوج کار شما شهدای دانش آموز و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است. یادگار حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد: بزرگترین وجه تمایز انسان از غیرانسان ظرفیت سعادتمندی است که در وجود انسان قرار دارد که این سعادتمندی به طور حتم ناشی از تمرین و تربیت است. وی یادآور شد: تربیت در نهاد آموزش و پرورش شکل می گیرد و دوره طلایی زندگی انسان در آموزش و پرورش می گذرد و می توان گفت شیرین ترین لحظات زندگی انسان در دوران مدرسه بخصوص در دوره های متوسطه اول و متوسطه دوم است.که همه ما از این دوران خاطرات شیرینی در ذهن داریم. سیدحسن خمینی ادامه داد: آموزش و پرورش متشکل از دو ضلع دانش آموز، معلم و اولیای دانش آموزان یا همان نهاد خانواده است که می توانند به کمک نهاد آموزش و پرورش توفیقاتی را در فضای آموزشی ایجاد کنند. بیشتر کسانی که زندگی بالنده ای دارند به دلیل ارتباط خوب سه ضلع یعنی دانش آموز ، جامعه و خانواده سالم است و کسی در این راه موفق است که یک معلم خوب در محیط سالم و خانواده ای سالم داشته باشد. وی گفت: ممکن است در این راه استثنائاتی هم وجود داشته باشد ولی وقتی که دو ضلع معلم و خانواده با هم ارتباطی خوب داشته باشند می توانند نقش موثری در تربیت دانش آموز پویا داشته باشند.
سیدحسن خمینی یادآور شد: امام خمینی(ره) در چنین فضایی به همراه خانواده ای خوب و معلمانی خوب بزرگ شدند و همین امر باعث شد که با توجه به جوهره فردی که داشتند دراین راه بزرگ گام بردارند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.
وی افزود: در سایر کشورها به خصوص کشورهای پیشرفته نیز دلیل پیشرفت انسان ها آموزش و پرورش قوی است که این موضوع می تواند بسیار موثر باشد . در این کشورها اصولا معلمان بالاترین جایگاه را دارند بنابراین ما نیز باید در جهت ارتقاء سلامت ذهنی ، اقتصادی و معیشتی معلمان بکوشیم؛ زیرا معلمان بهترین فرصت زندگی انسان ها را در اختیار دارند و شخصیت انسان ها در همان دوره دبیرستان شکل می گیرد.
یادگار امام در  پایان گفت: لازم است دولت ، مجلس و وزارت آموزش و پرورش در بارور کردن نظام تعلیم و تربیت کشور بکوشند تا بتوانیم امر تربیت را به درستی در بین جوانان نهادینه کنیم .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن