تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819162146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوکراین بهانه است/ اروپا نمی خواهد هزینه سیاست های امریکا را بپردازد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اوکراین بهانه است/ اروپا نمی خواهد هزینه سیاست های امریکا را بپردازد


تحلیلگر امریکایی با اشاره به تداوم تنش ها میان امریکا و روسیه، تصریح کرد: با گذشت بیش از یک سال از دخالت امریکا در اوکراین، کشورهای قدرتمند اروپایی که زمانی متحد امریکا بودند به این نتیجه رسیده اند که دیگر نباید هزینه سیاست خارجی امریکا را بپردازند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اریک دریتسر، بنیانگذار تارنمای «استاپ امپریالیسم»  و تحلیلگر امور سیاسی نتیجه کودتا و ایجاد بحران در اوکراین را درست برعکس آنچه که امریکا به دنبالش بود دانست و گفت: امریکا از اوکراین به عنوان مکانی برای جنگ نیابتی با روسیه استفاده می کند و وجود ابهام در سیاست خارجی امریکا درباره اوکراین به این دلیل است که بحران آفرینی و دخالت امریکا در اوکراین، اساسا بخاطر اوکراین نیست و این کشور فقط یک منطقه برای مقابله با روسیه است.

وی افزود: امریکا تلاش کرد از اوکراین به عنوان ابزار جنگ علیه روسیه استفاده کند و به بهانه اوکراین، تحریم هایی علیه روسیه اتخاذ کرد و در روابط برخی کشورهای اروپایی با روسیه نیز اخلال ایجاد کرد. هدف امریکا این بود که زندگی را برای مردم روسیه سخت کند و مانع گسترش نفوذ روسیه در اروپا شود و قلمرو ناتو را به مرزهای روسیه برساند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: امریکا امیدوار بود با این اقدامات، روسیه شبیه به زمان فروپاشی شوروی، تبدیل به کشوری مطیع و تابع امریکا شود اما مطمئن باشید که دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

اریک دریتسر رویکرد مقامات و رسانه های غربی علیه روسیه را مزورانه و فریبکارانه دانست و گفت: آنها با چشم پوشی از روابط سنتی روسیه و اوکراین و پیوستگی های فرهنگی و نژادی میان مردم دو کشور، تلاش می کنند که روسیه را کشوری مداخله گر معرفی کنند و امریکا را که آشکارا در اوکراین کودتا براه انداخت، کشوری صادق وانمود کنند.

وی افزود: رسانه ها و مقامات امریکایی در شرایطی ادعاهای خود را با ژست صادق بودن دولت امریکا مطرح می کنند که حتی نظرسنجی ها و آمار خود آنها نشان می دهد که مردم امریکا نیز دولت این کشور را صادق نمی دانند و در حالی که محبوبیت پوتین در روسیه 85 درصد است، هیچ یک از روسای جمهور امریکا، بجز جرج بوش بعد از 11 سپتامبر، چنین جایگاهی در میان مردم خود نداشته اند.
اریک دریتسر از نیویورک


دریتسر با اشاره به گذشت یک و نیم سال از بحران اوکراین و حل نشدن مشکللات گفت: علت کاهش نیافتن بحران این است که اساسا امریکا خواهان حل بحران نیست و منافعش در دامن زدن به جنگ است. بحران از زمانی شروع شد که امریکا از افراطی ها در شهر کیف حمایت کرد و کوتا به راه انداخت.

این تحلیلگر امریکایی با تاکید بر اینکه باوجود به راه افتادن جنگ و خونریزی، خواسته های نهایی امریکا محقق نشده، افزود: اکنون کشورهای اروپای شرقی، چین و امریکای لاتین به روسیه نزدیکتر شده اند و اتحاد میان اتحادیه اروپا و امریکا به شدت ضعیف شده است چراکه اروپائیان دیگر نمی خواهند هزینه های سیاست خارجی امریکا بر دوش آنها تحمیل شود.

وی علت اینکه رئیس جمهور جدید اوکراین اعلام کرده سناتور امریکایی، مک کین را به عنوان مشاور دولت بکار خواهد گرفت، وابسته بودن پورشنکو به امریکا دانست و گفت: پورشنکو می خواهد مک کین مشاورش باشد تا مطمئن باشد این نماینده جنگ طلب و پرخاشگر حمایتش را ادامه می دهد. اوکراین می داند که این جنگ بدون پیروزی است و می خواهد لااقل حمایت راست های امریکا را داشته باشد.

اریک دریتسر تصریح کرد: جان مک کین، نماد جنگ طلبی امریکاست اما طبق قانون امریکا او نمی تواند مشاور دولت یک کشور دیگر باشد و بصورت واسطه ای این کار را می کند. او فرد باهوشی نیست و فقط یکی از مهره های لابی اسرائیلی است.

 


شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن