محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829621938
منتقدان بگویند کدام سفید را سیاه نشان دادهام
واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رخشان بنی اعتماد بیان کرد منتقدان بگویند در فیلم های من چه چیز سفیدی را سیاه نشان داده ام، شخصیت فیلم های من در تلخ ترین شرایط هم جوهر پاک انسانی خود را نشان داده است.
به گزارش تراز ،رخشان بنی اعتماد کارگردان فیلم «قصه ها» در برنامه «هفت» جمعه شب هشتم خرداد ماه حاضر و درباره سینمای اجتماعی صحبت کرد.برای معماری به تلویزیون آمدمرخشان بنی اعتماد در پاسخ به این سوال که آیا از ابتدا به سینما علاقمند بوده یا خیر گفت: به دلیل علاقه وارد سینما نشدم، شرایطی در ابتدای زندگی ام به وجود آمد که باعث شد وارد این عرصه شوم، به دلیل رسیدن به شغل مورد علاقه ام که معماری بود وارد تلویزیون شدم. بعد از یک سال کار در تلویزیون، نظرم تغییر کرد و وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شدم.بنی اعتماد با بیان این که سینما برای من یک وسیله است نه هدف، ادامه داد: شانس داشتن سینما به عنوان یک تریبون را به دست آورده ام و این چیزی نیست جز تعلق نسبت به همه کسانی که تریبونی برای زدن حرف های خود ندارند. این نگاه از ابتدا با من بوده و به همین دلیل سینما خیلی برای من جدی است. سینما فراتر از تصور یک کار هنری لذت بخش، برای من یک درد مقدس است.کارگردان فیلم «قصه ها» در مورد اهمیت پژوهش برای فیلمساز گفت: پژوهش برای فیلمساز اجتماعی و مستندساز، مقطعی از دوران فیلمسازی نیست، نگاه جستجوگر و کنجکاو، آمیخته با شخصیت مستندساز و فیلمساز اجتماعی است.وی در تعریف فیلمساز اجتماعی در سینمای ایران توضیح داد: فیلمسازان زیادی نگاه اجتماعی دارند و از زوایای مختلف به مسایل و شخصیت های جامعه نگاه می کنند، به نظرم در مورد فیلمساز اجتماعی بودن یا شدن نمی توان نسخه ای پیچید چون عمد و اراده ای در کار نیست، مگر اینکه کسی از یک مقطعی سعی کند بهتر ببیند و درک کند.اتهامات زیادی به فیلمسازان اجتماعی می زنندبنی اعتماد در مورد هجمه هایی که علیه فیلمسازان اجتماعی وجود دارد، بیان کرد: اتهامات و بی مروتی های زیادی نسبت به فیلمساز اجتماعی صورت می گیرد، طبیعی است فیلمی که زبان نقد اجتماعی، گزنده و کنجکاو دارد می تواند باب طبع دوگروه نباشد، گروه اول بخشی از مخاطبان که امری بدیهی است ولی مقابله با سینمای اجتماعی از جانب کسانی است که مسئول پاسخگویی به نقاط مطرح شده در فیلم هستند.وی ادامه داد: موضع گیری در قبال سینمای اجتماعی یا حوزه های دیگر با قضاوت های نابجا و دور از واقعیت و اغراق، فضایی را به وجود می آورد که باعث جلوگیری از حرف زدن گوینده می شود. در سینمای اجتماعی اگر سیاه نمایی به معنای نشان دادن سفیدی از سیاهی باشد، منتقدین باید استدلال بیاورند که چه چیز سفیدی را سیاه نشان داده ام!؟ من سیاهی ها و تلخی ها را می بینم اما سیاه بین و تلخ بین نیستم، کاراکتر فیلم های من در اوج تلخی و سیاهی، جوهر پاک انسان بودنش را حفظ می کنند.بنی اعتماد درباره امید داشتن شخصیت های فیلم های خود گفت: امید را در وجوه انسانی آدم ها، مقاومت، مطالبه جویی، یاد گرفتن اعتراض کردن به وضعیت موجود و پایداری می دانم.کارگردان فیلم «روسری آبی» در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان به هنرمند اجتماعی و کارهای او اعتماد کرد، توضیح داد: اگر به نگاه و عقیده مخاطبان احترام گذاشته شود، بهترین داوران خواهند بود. در حال حاضر وزارت ارشاد به عنوان متولی سینما و بنابر مسئولیتی که بر عهده دارد، حتم از نیت فیلمسازان آگاهی دارد. اگر نگاه بدبینانه ای نسبت به فیلمسازان وجود داشته باشد، آنها نمی توانند از موقعیت خود دفاع و قصد و نیتشان را از کارها ثابت کنند.وی ادامه داد: اگر هر کدام از فیلمسازان به دنبال پیدا کردن پاسخ هایی برای رد اتهام به نهادهای موازی باشند مشکلات سینما زیادتر می شود.بنی اعتماد در مورد اینکه هدف برخی از فیلمسازان از ساخت فیلم های اجتماعی و نشان دادن مشکلات اجتماع، بردن فیلم ها به خارج از کشور و جایزه گرفتن است گفت: متاسفانه شاید به دلیل نشناختن سینمای جهان و جشنواره ها همواره این تصور وجود داشته که تنها ما فیلم های انتقادی می سازیم، در صورتی که اینطور نیست، کشورهای دیگر از نقدهای گزنده تری استفاده می کنند اما ما زبان صلح جویانه ای برای بیان موضوعات اجتماعی داریم.وی توضیح داد: برخوردی که با فیلم های ایرانی در خارج می شود بازتاب واکنش هایی است که فیلمساز در داخل کشور می بیند. موضع گیری های مغرضانه و جناحی نسبت به سینمای اجتماعی باعث می شود که عده ای از آب گل آلود ماهی بگیرند.بی احترامی در مورد خود را می بخشم بنی اعتماد در مورد فیلم «قصه ها» گفت: آخرین نظرات در مورد این فیلم نشان دهنده همدلی افراد جامعه ایرانی از نظر مخاطبان خارجی بود، یعنی وجوهی که از نظر ما سیاه بود واقعا این گونه نیست.این کارگردان در مورد فیلم «گیلانه» گفت: «گیلانه» ادای احترام من به مادران جانبازان جنگ و تشکر کوچکی از آنها بود. فیلم «گیلانه» در زمان خودش فیلم خوبی بود، می توان آن را نقد کرد ولی نباید حرمت فیلمساز و بازیگر را نادیده گرفت، بی احترامی در مورد خودم را می بخشم اما بی حرمتی به «بهرام رادان» را که در آن زمان به عنوان یک سوپراستار شناخته شده بود، هرگز نمی بخشم.بنی اعتماد درباره جایگاه مردم از نظر فیلمساز اجتماعی گفت: هرگز به آدم ها به عنوان سوژه نگاه نمی کنم چون آنها خیلی محترم اند و اینگونه نگاه کردن به آدم ها جفا نسبت به آنها است. با آدم ها زندگی می کنم و از نزدیک با مشکلات آن ها آشنا می شوم، از دل این نزدیکی و سرکردن ها، شخصیتی شکل می گیرد که هیچکدام از آنها نیست و در عین حال همه آنها و بازتابی از موقعیتشان است.وی ادامه داد: در حال حاضر حرکت های امیدوارکننده ای از طرف نسل جدید و جوان در کشور در حال انجام است و امید من جامعه ای است که آدمهای آن، منفعل نیستند و تن به شرایط نمی دهند و این موضوع نشان دهنده یک جامعه پویا و زنده است.کارگردان فیلم «خون بازی» در مورد وضعیت امروز سینمای ایران و موقعیت جوانان گفت: به کار جوانان و آینده سینمای ایران امیدوارم، ما مفتخر به گذشته سینمای ایران (سینمای نوین) هستیم، ولی طراوت و تازگی در ایده ها و تفکر فیلمسازان جوان بسیار امیدوارکننده است.این کارگردان بیان کرد: یکی از دغدغه های من اکران فیلم «قصه ها» بود که انجام شد، به امید این که بقیه فیلم ها هم اکران شوند. نگاه ممیزی کمی از شرایط دوران معاصر دور است. نمایش فیلم های اکران نشده، موفقیت یک گروه بر گروه دیگر نیست بلکه تلطیف شدن فضاست.بنی اعتماد در پایان گفت: امیدوارم همان طور که مسئولیت بر عهده وزارت ارشاد است، اختیار در حوزه وظایف وزارت ارشاد تعریف شود و هیچ فیلمی در هیچ کمدی باقی نماند
منبع: مهر
شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 12:00
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]
صفحات پیشنهادی
شهر سیاه، شهر سفید
شهر سیاه شهر سفید جامعه > آموزش - پرویز کرمی کارآفريني و خيرخواهي رابطهاي تنگاتنگ دارند و تا کسي خيرخواه و خيررسان نباشد نميتواند سفرهاي گشاده بيندازد و چندين مهندس و کارمند و تکنسين را به بهره بردن از نعمات آن سفره دعوت کند فرض کنيد به دو برادمهمترین نشانههای فقر آهن کدامند؟
مطالعات محققان دانشکده پزشکی هاروارد نشان می دهد مهمترین نشانههای فقر آهن کدامند مطالعات محققان دانشکده هاروارد نشان می دهد که خستگی مزمن و بی حوصلگی از مهمترین نشانه های فقر آهن است امام على عليه السلام خوش اخلاقى روزى ها را زياد مى كند و ميان دوستادرنای سیبری، پرندهای سفید با بختی سیاه
سرنوشت محتوم انقراض درنای سیبری پرندهای سفید با بختی سیاه درنای سیبری پرندهای است بلند قامت که قدش به 1 5 متر هم میرسد این گونه جانوری بشدت در معرض خطر انقراض قرار دارد درنای سیبری را به 3 جمعیت شرقی مرکزی و غربی منطقه سیبری تقسیم می کنند که بجز جمعیت شرقی دیگر دفیلم/ برخورد پلیس آمریکا با سیاهان و سفید پوستان
فیلم برخورد پلیس آمریکا با سیاهان و سفید پوستان دو شهروند سفید پوست و سیاه پوست آمریکایی تصمیم گرفتند که برخورد نیروهای پلیس آمریکا در قبال سیاه پوستان و سفید پوستان را به تصویر بکشند ابتدا شهروند سفید پوست و سپس شهروند سیاه پوست آمریکایی یک سلاح خودکار را روی دوش خود می اندازدمرگ سیاه در دل دود سفید
سیگار و دخانیات از بمب و گلوله هم بدترند مرگ سیاه در دل دود سفید جام جم سرا- انگار دیگر به حضور حلقههای سفید و لم داده در هوا عادت کردهایم هر جا که میرویم این حلقههای بیماری خودنمایی میکند و ردی از مرگ به جای میگذارد دخانیات را شاید بتوان خطرناکترین ساخته دست بشر به حسپـرویـز کـرمـی کارگزاران شهر سیاه و شهر سفید
پـرویـز کـرمـیکارگزاران شهر سیاه و شهر سفیددر شهر سیاه استعدادها تباه میشوند و آدمها هیچوقت مشروع و سلامت به چیزهایی که میخواهند نمیرسند در این شهر کسانی با ارث پدریشان دلالی میکنند و چراغ تولید و کار را در مملکت خودشان خاموش می کنند کارآفرینی و خیرخواهی رابطهایسکانسی از مجموعه سیاه، سفید، خاکستری
این مجموعه تلویزیونی درباره یک زوج جوان برنامهساز است که میخواهند درباره مشکلات و مسائل نوجوانان برنامهای تلویزیونی بسازند شوهر کارگردان است و زن تهیهکننده و قصدشان آن است که در برنامه خود مسائلی از قبیل عدم تفاهم فرزندان با والدین خود بزهکاری جوانان و غیره را به تصویر بکشچشم انداز اَبَر شهرها در قالب سیاه وسفید
چشم انداز اَبَر شهرها در قالب سیاه وسفید در نگاه اول به این تصاویر شاید ناخودآگاه سفری در زمان داشته باشیم جایی که هنوز عنصر رنگ در تصاویر و چشم اندازها حضور نداشته و همه چیز در سایههای سیاه و سفید خلاصه میشد zoomit ir - مریم اصلانی در نگاه اول به این تصاویر شاید ناخودآگاه&تصمیم صداوسیما: سفیدها ممنوع هستند؛ سیاهنماها ممنوعتر
تصمیم صداوسیما سفید ها ممنوع هستند سیاهنما ها ممنوعتر به گفته پخشکننده فیلم در دنیای تو ساعت چند است صداوسیما با این دلیل که این فیلم سفید است از پخش تیزر امتناع کرد آفتاب در آخرین هفته اردیبهشت ماه سینماهای کشور هشت فیلم ایرانبرگر رخ دیوانه استراحت مطلقتصمیم رسانهملی: "سفید"ها ممنوع هستند؛ "سیاهنما"ها ممنوعتر | خبرگزاری ایلنا
گشتوگذاری در گیشهی جنجالی آخرین هفته اردیبهشت تصمیم رسانهملی "سفید"ها ممنوع هستند "سیاهنما"ها ممنوعتر به گفته پخشکننده فیلم در دنیای تو ساعت چند است صداوسیما با این دلیل که این فیلم "سفید" است از پخش تیزر امتناع کرد به گزارش خبرنگار ای3 عکس سیاه و سفید از چهره آزاده صمدی
آزاده صمدی جز بازیگران پرکار در تئاتر می باشد در این مطلب بیوگرافی کوتاه از آزاده صمدی به همراه 3 عکس سیاه و سفید از وی را مشاهده می کنید بیوگرافی آزاده صمدی آزاده صمدی زاده ۱۷ دی ۱۳۵۷ در لاهیجان بازیگر تئاتر و تلویزیون ایرانی است صمدی با بازی در مجموعه تلویزیونی راه بیپارد دعوت كاخ سفيد از سوي ملك سلمان نشانه چيست؟ / آتش اختلافات در خاندان آل سعود شعلهور میشود
رد دعوت كاخ سفيد از سوي ملك سلمان نشانه چيست آتش اختلافات در خاندان آل سعود شعلهور میشود يك کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است كه امير سلمان در شرايط كنوني اعتماد لازم به داخل كشور و مسئوليني كه انتخاب شده اند را ندارد و به همين دليل سعي مي كند كشور را كمتر ترك كند بهعلیپور: نه به کسی 4 نشان دادهام و نه 6!
علیپور نه به کسی 4 نشان دادهام و نه 6 علی علیپور سورپرایز داربی هشتاد بود که در آخرین لحظات با توجه به مصدومیت فرناندو این فرصت را به دست آورد در ترکیب پرسپولیس حضور یابد و مزد اعتماد برانکو را با گل سه امتیازی اش پاسخ داد به گزارش "ورزش سه" علی علیپور که در نیم فصتصمیم رسانهملی: "سفید"ها ممنوع هستند؛ "سیاهنما"ها ممنوعتر
تصمیم رسانهملی "سفید"ها ممنوع هستند "سیاهنما"ها ممنوعتر به گفته پخشکننده فیلم در دنیای تو ساعت چند است صداوسیما با این دلیل که این فیلم سفید است از پخش تیزر امتناع کرد به گزارش خبرنگار ایلنا در آخرین هفته اردیبهشت ماه سینماهای کشور هشت فیلم ایرسیاه و سفیدهای طرح استانی شدن انتخابات مجلس به روایت منتجبنیا
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۳۹ قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه طرح استانی شدن انتخابات مزایا و معایب مختلف دارد خاطرنشان کرد استانی شدن انتخابات موجب بالا رفتن هزینههای تبلیغاتی شده بنابراین زمینه را برای ورود پولهای کثیف به انتخابات فراهم میکند حجت الاسلام والبرخورد متفاوت پلیس آمریکا با سیاهان و سفید پوستان + فیلم
برخورد متفاوت پلیس آمریکا با سیاهان و سفید پوستان فیلم دو شهروند سفید پوست و سیاه پوست آمریکایی تصمیم گرفتند که برخورد نیروهای پلیس آمریکا در قبال سیاه پوستان و سفید پوستان را به تصویر بکشند به گزارش گروه صوت و فیلم باشگاه خبرنگاران ابتدا شهروند سفیدپوست و سپس شهروند سیا«سفید سیاه خاکستری» از اقدام تحسین برانگیز وزیر بهداشت تا تکنیک عراقچی+تصاویر
سفید سیاه خاکستریاز اقدام تحسین برانگیز وزیر بهداشت تا تکنیک عراقچی تصاویردر هفته گذشته وزیر بهداشت بازهم مورد تحسین قرار گرفت و نکته عنوان شده از سوی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هستهای نیز بسیاری از نظرها را به سمت خود جلب کرد سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس در نظر دارد تا خبرساز-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها