محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830463197
همراه با بزرگان : مردی با افکار دوست داشتنی قسمت دوم
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: همراه با بزرگان : Quantic Dream " قسمت دوم" همانطور که گفتیم کیج مرد خلق لحظات زیبا است و این لحظات ناب را در هوی رین نیز مشاهده کردیم . هوی رین توانست به موفق ترین اثر Quantic Dream و اوج تعالی این استودیو تبدیل شود . بازی بیش از 3 میلیون نسخه فروش کرد و نقد های بسیار مثبتی را دریافت کرد و این موضوع سبب شد که کیج با اعتماد به نفس بیشتری به سراغ پروژه جاه طلبانه جدید خود برود . این پروژه پر زرق و برق Beyond : Two Souls نام داشت و Quantic Dream برای ساخت آن از بازیگرانی نظیر الن پیج (Ellen Page) و ویلیام دفو (Willem Dafoe) استفاده کرد و نشان داد قصد دارد مرزهای بین سینما و بازی را به هم نزدیک تر کند و البته یک اثر با اهداف تجاری تر را عرضه کند . Beyond با نمایشی خیره کننده در E3 2012 معرفی شد و در سال 2013 عرضه گردید . بازی از نظر ساختار کاملا متفاوت از آثار پیشین Quantic Dream بود و کیج برای این اثر قهرمان محور یک ساختار روایی غیرخطی را برگزید . بازی بیش از تمامی آثار پیشین Quantic Dream تم ماجراجویانه به خود گرفته و به همان میزان وسعت داستانی بازی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده بود . اما متاسفانه تنگناهای و چالش های عمیق داستانی نیز در قیاس با آثاری نظیر Heavy Rain کاهش پیدا کرده بود .
Beyond روایت زندگی دختری خاص به نام جودی است که می تواند با یک روح ارتباط برقرار کند . همانطور که گفتیم در اثار کیج ، همواره جزء بر کل ارجح تر بوده است ، منظور از جزء در اینجا لحظات و سکانس های داستانی و منظور از کل ، قالبی است که این لحظات در کنار هم بازی را تشکیل داده است . در هوی رین و فارنهایت ، ما کاملا شاهد توانایی ماهرانه کیج در خلق لحظات زیبا ، احساسی و به یادماندنی بودیم و در Beyond نیز این لحظات یافت می شود اما متاسفانه از دید من برخلاف هوی رین ، هدف کلی Beyond و این مجوعه کل بازی که از این لحظات تشکیل شده به هیچ عنوان در حد اثری نظیر هوی رین نشده است . بازی سعی در ارائه مفاهیمی جدید در زمینه دنیای پس از مرگ و دنیای مردگان دارد ، مفاهیمی که ارائه آن چندان دندانگیر نبوده و حرفی که کیج در صدد ارائه آن به مخاطب است در قیاس با مفاهیمی که در این زمینه ارائه شده ، بسیار کوچک جلوه می کند . شاید مشکل دیگر Beyond تم احساسی بازی باشد ، Heavy Rain اثری غمگین بود اما این غم تنها بصورت ظاهری و شعاری به مخاطب ارائه نشد و به واقع تک تک اجزای تشکیل دهنده بازی بخوبی در کنار هم این حس را به مخاطب ارائه می دادند اما این لحظات عمیق در Beyond تبدیل به یک تمی هالیوودی ، هیجان زده و پرزرق و برق شده بود . بازی در مقاطعی سعی در این داشت که احساساتی عمیق و زیبا را ارائه دهد ( نظیر سکانسی که جودی در بین بی خانمان ها زندگی می کند و از دید من یکی از بهترین لحظاتی است که در اثار کیج خلق شده ) اما این مجموعه از لحظات در کنار هم نتوانستند مفهوم واحدی را بخوبی و به شکل منسجم هوی رین منتقل کنند . مثال دیگر بحث عشق است ، به واقع مفهوم عشق را بیشتر شما در هوی رین تجربه کردید یا Beyond ؟ پاسخ بدون شک هوی رین است و سوال دوم اینکه از این دو بازی کدام یک بیشتر در ظاهر سعی در خلق عشق داشت ؟ نکته جالب این است که برای پاسخ به سوال دوم به Beyond می رسیم . اما فارغ از تمام نقد هایی که به آخرین اثر کیج وارد است با این وجود از نظر من Beyond از دید یک بازی ماجراجویی بدون شک تجربه ای متفاوت در اواخر نسل هفتم بود و Quantic Dream را باید بدلیل شجاعت در ادامه دادن سبک واحد خود ستود . من بر روی بحث شجاعت تاکید می کنم ، فارغ از خوب یا بد بودن ، فارغ از پرطرفدار یا کم طرفدار بودن اثر جدید ، یک سازنده باید شجاعت خلق چیزهای جدید را داشته باشد و شجاعت دفاع از آنرا نیز داشته باشد و ما در Beyond چنین شخصیتی را از کیج دیدیم .
اما بگذارید کمی از افکار کیج فاصله بگیریم و به استودیو بازیسازی Quantic Dream بپردازیم . یکی از نکاتی که کیج از زمان تاسیس Quantic Dream بر روی آن تاکید داشت ، جنبه های فنی و بصری طراحی کاراکترها در جهت انتقال احساسات بود . او در گام نخست Quantic Dream را به بهترین امکانات و سیستم های موشن کپچر (Motion Capture) و طراحی کاراکتر و صداگذاری بازی مجهز کرد . در حال حاضر نیز استودیو Quantic Dream یکی از پیشرفته ترین استودیوهای جهان در زمینه موشن کپچر است که حتی خدماتی را در زمینه ساخت انیمیشین و فیلم های سینمایی نیز ارائه می دهد . تکنولوژی بهره گرفته شده در Quantic Dream برای موشن کپچر Vicon نام دارد و این تکنولوژی با بهره گیری از ابزاری نظیر 38 دوربین مخصوص ، عملکرد کامل بدن را کپچر می کند . مدیر فنی Quantic Dream در این مورد می گوید : " در هر پروژه ما برای رسیدن به کیفیت موردنظر نیاز به ترکیبی از موشن کپچر بدن و ضبط کامل جزئیات حرکت و صدای شخصیت داریم . پیش از این برای چنین دست آوری نیاز به تغییر مکان دوربین و دیوارهای نگه دارنده دوربین بود و این موضوع زمان بسیار زیادی را می طلبید اما بواسطه تکنولوژی که ما از آن استفاده می کنیم تمامی دوربین هم در یک دکل مخصوص قرار داده شده و به سرعت تمامی حرکات شبیه سازی می شود و تمامی جزئیات نیز ضبط می گردد . این موضوع باعث می شود کوچکترین جزئیات حرکتی شخصیت بازی شبیه سازی شود . یک دست آورد دیگر ما امکان شبیه سازی حرکت همزمان 8 شخصیت توسط دوربین های مخصوص موشن کپچر است" نکته جالب در مورد Quantic Dream این است که آنها حتی دموهای تکنیکی خود را نیز با داستانی جالب همراه کرده و قدرت خود در خلق تجربیاتی برتر با بهترین تکنولوژی را به رخ می کشند . دمو تکنیکی Kara در سال 2012 به قدری زیبا بود که در همان زمان شایعاتی مبنی بر ساخت اثری با ایده Kara شنیده می شد . در نسل هشتم نیز دمو تکنیکی The Dark Sorcerer دقیقا همین روند را تکرار کرد و علاوه بر به رخ کشیدن انجین و قدرت های Quantic Dream یک بستر جالب کمدی را فراهم کرد . قائدتا راهی که کیج با اعضای Quantic Dream آغاز کرده بود برای رسیدن به موفقیت بسیار چالش برانگیز جلوه می کرد . در مورد پروژه بعدی آنطور که کیج گفته بازی به شدت خاص می باشد اما به شخصه من امیدوارم این اثر نزدیک به فضای هوی رین و فارنهایت باشد . هر اثری بزرگ در باکس خود قابل احترام است اما برای من اثاری که بتوانند حس عمیق غم را امیخته با عشق روایت کنند و اثاری که بتوانند بخوبی تقابلی از زیبایی ها را با بدی ها نشان دهند ارزش به مراتب بالاتری دارند . چنین چیزی را در هوی رین تجربه کردیم ، زیبایی هایی نظیر یک خانواده خوب و پلیدی هایی نظیر از دست دادن یکی از اجزای این خانواده و تلاش برای دستیابی دوباره به آن حتی به قیمت از دست دادن جان بدلیل وجود عشق و از خودگذشتکی . چنین مفاهیمی تا سالها در ذهن ما نقش می بندند و امیدواریم باز هم کیج با چنین مفاهیمی و به دور از لحظات هیجانی و پرزرق و برق و بازیگران ثروتمند هالیوودی ما را تحت تاثیر قرار دهد . از دید من دمو تکنیکی Kara می تواند گزینه جالبی برای به ثمر نشتستن یک ایده بزرگ و تکان دهنده در قالب بازی باشد . اینکه کیج با یک دمو تکنیکی بستری برای خلق یک بازی را فراهم می کند قابل تحسین است و امیدوارم با گذشت 4 سال و با وجود تکذیبیه های مختلف اثری نزدیک به Kara را شاهد باشیم .
تماشا دمو تکنیکی Kara Quantic Dream یکی خاص ترین استودیو های جهان است . شاید نتوانیم این استودیو را در زمره بزرگترین استودیوهای دنیای بازی بدانیم که اثارش هر یک به شاهکاری بزرگ تبدیل شده اند اما می توانیم ادعا کنیم آثار Quantic Dream در برخی از زمینه ها چیزی از همین بهترین ها کم نداشته است . Quantic Dream با هدفی متفاوت و با ریسکی بالا توسط کیج تاسیس شد . کیج همواره می گوید او به دنبال ارائه خلق تجربیاتی جدید و احساسی برای مخاطبان بوده است و اکنون بعد از گذشت 18 سال از تاسیس استودیو بازیسازی Quantic Dream می توانیم به عنوان مخاطب اعلام کنیم که کیج توانسته است برای ما چنین لحظاتی را بوجود آورد . از نظر من با وجود اینکه می توان انتقادهایی را به Quantic Dream وارد کرد اما باید بیشترین احترام را برای این استودیو قائل بود ، ما باید به Quantic Dream احترام بگذاریم زیرا این استودیو یکی از معدود توسعه دهندگان دنیای بازی است که سعی کرده یک سبک جدید را بنا کند ، ما باید به Quantic Dream احترام بگذاریم زیرا آثار این استودیو برخلاف بسیاری از اثار بزرگ دنیای بازی کاملا انسانی و قابل احترام هستند و در نهایت ما باید به Quantic Dream احترام بگذاریم زیرا با وجود تمامی سختی ها و انتقادات و نقدهای منفی همچنان هدف اولیه خود را دنبال می کند و شاید برای ملموس کردن این موضوع بهتر است مقاله را با این نقل قول از کیج به پایان برسانیم : "در زمینه انتقاد هایی که از من می شود من همیشه به خود می گویم که ایکاش می توانستم کار خود را بهتر از قبل انجام دهم اما به ندرت از کار خود پشیمان می شوم . من بشدت در تلاش هستم که هر روز چیزهای جدیدی در مورد ساخت بازی بیاموزم تا بوسیله این آموزه ها به ارائه داستانی زیبا با روایتی تعاملی بپردازم ، روایتی که عاشقانه مردم آنرا دوست داشته باشند . شخصیت های بازی من با خود اسلحه حمل نمی کنند و به هر کسی که دلشان بخواهد شلیک نمی کنند . آنها یک زندگی کاملا عادی را دارند و به انجام کار های معمولی و روزانه می پردازند . آنها در بازی دارای احساسات و روابطی عمیق هستند . این برای من همان چیزی است که برای ایجاد تعامل بین شما و شخصیت بازی به آن نیاز دارم اما متاسفانه صنعت گیم یک صنعت محافطه کار و بسته است و بسیار سخت است که ما بازیکنان هاردکور و حرفه ای را به تجربه چنین عناوینی متقاعد کنیم . با این وجود من تلاش خود را خواهم کرد و عاشقانه به دنبال رسیدن به این هدف و خلق تجربیاتی جدید برای شما هستم "
نویسنده : سینا ربیعی
1 ساعت پيش
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]
صفحات پیشنهادی
همراه با بزرگان : مردی با افکار دوست داشتنی قسمت اول
درود بر تمامی کاربران جامعه پردیس گیم از این هفته قصد داریم سلسله مقالاتی را با عنوان همراه با بزرگان و با هدف معرفی استودیو های بزرگ دنیای بازی برای شما قرار دهیم و امیدوار هستیم این مقالات مورد قبول شما واقع شود و صمیمانه امیدواریم با پیشنهادات شما قسمت های آینده مقالات همپایان فصل فوتبال همراه با مصدومیت برای کاپیتان شالکه
پایان فصل فوتبال همراه با مصدومیت برای کاپیتان شالکهمدافع و کاپیتان ملیپوش تیم فوتبال شالکه آلمان با مصدومیت فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ بوندسلیگا را به پایان برد به گزارش خبرگزاری فارس «بندیکت هوودس» روز گذشته در بازی با پادرنبورن که به برد یک بر صفر منجر شد دچار مصدومیفصل دوم خندوانه / قسمت 25
خندوانه برنامهای تلویزیونی است که از اواسطِ خرداد ماه سال ۹۳ از شبکه نسیم شروع به فعالیت کرده است موضوع برنامه هر شب متفاوت است اما مضمون اصلیِ آن خنده است و در اصل برنامهای برای جا انداختنِ بیشترِ خنده در ایران است این برنامه از هنرمندانِ محبوب و معروفِ دیگری نیز بیبهره نمحقایقی بسیار خواندنی و جالب در مورد بازیگران ایرانی (قسمت دوم )+عکس
حقایقی بسیار خواندنی و جالب در مورد بازیگران ایرانی قسمت دوم عکس حقایقی بسیار خواندنی و جالب در مورد بازیگران ایرانی محمدرضا گلزار و مهران مدیری و … چه ماشینی سوار می شوند کدام هنرپیشه بیلیارد باز قهاری هست و کدام هنرپیشه تنها زندگی میکنه کدام هنرپیشه ها از سر اتفاق بازیمنتظر لیست دوم کیروش هستیم علیپور: حداقل ۲ بازی دوستانه در ترکیه انجام میدهیم/ مشکل مدرک خاکپور هنوز حل نشده
منتظر لیست دوم کیروش هستیمعلیپور حداقل ۲ بازی دوستانه در ترکیه انجام میدهیم مشکل مدرک خاکپور هنوز حل نشده استمدیررسانهای تیم ملی فوتبال امید ایران گفت در حال رایزنی هستیم تا در ترکیه چند بازی دوستانه انجام دهیم در اردوی آنکارا حداقل ۲ بازی تدارکاتی برگزار خواهیم کرد عباسدومین کشتی کمکهای انسان دوستانه به یمن در بندر امام بارگیری کرد
دومین کشتی کمکهای انسان دوستانه به یمن در بندر امام بارگیری کرد شناسهٔ خبر 2759744 - دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰ ۵۹ استانها > خوزستان بندر امام - دومین کشتی حامل کمک های انسان دوستانه به مردم مظلوم یمن در بندر امام خمینی ره بارگیری كرد به گزارش خبرنگار مهر دومین کشتی حامل کمکفصل دوم خندوانه / قسمت 21
خندوانه برنامهای تلویزیونی است که از اواسطِ خرداد ماه سال ۹۳ از شبکه نسیم شروع به فعالیت کرده است موضوع برنامه هر شب متفاوت است اما مضمون اصلیِ آن خنده است و در اصل برنامهای برای جا انداختنِ بیشترِ خنده در ایران است این برنامه از هنرمندانِ محبوب و معروفِ دیگری نیز بیبهره نممهران دوستی اولین گوینده «جبهه» بود/ صدایی همراه با مردم
مدیر رادیو جبهه در گفتگو با مهر مهران دوستی اولین گوینده جبهه بود صدایی همراه با مردم شناسهٔ خبر 2757823 - شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰ ۴۰ هنر > رادیو و تلویزیون حمیدرضا خزایی مدیر وقت رادیو جبهه در سالهای دفاع مقدس از همکاری مهران دوستی با رسانه ملی از سال ۵۹ تا به حال گفت ووداع با استیون جرارد، پسر دوست داشتنی لیورپول
تماشای آخرین بازی جرارد در آنفیلد در ذهن خیلی ها خاطره اولین رویارویی شان با یک پسربچه نترس و قلدر بود که می خواست جواب ضربه آرنج پل گاسکوئین را با لایی زدن به ستاره میدلزبورو بدهد شعارشان این بود استیون جرارد کاپیتان ماست استیون جرارد قرمز است استیون جرارد برای لیورپول بازتصویر غرورانگیز وداع با ژاوی/خداحافظ 6 دوست داشتنی
تصویر غرورانگیز وداع با ژاوی خداحافظ 6 دوست داشتنی هواداران بارسلونا خداحافظی با شکوهی برای ژاوی گرفتند آفتاب به گزارش خبرآنلاین بارسلونا که قهرمان لیگا شده بود در بازی پایانی در خانه به مصاف دپورتیوو لاکرونیا رفت آنها که ابتدا دو گل از حریف پیش افتاده بودند در ادامه دو گلوالیبال ایران در دومین دیدار دوستانه مقابل فنلاند مغلوب شد
والیبال ایران در دومین دیدار دوستانه مقابل فنلاند مغلوب شد شناسهٔ خبر 2581573 - جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳ ۴۷ ورزش > توپ و تور تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار دوستانه با فنلاند با نتیجه سه بر یک مغلوب شد به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون والسمنان دومین استان کشور از نظر ضریب نفوذ تلفن همراه است
مدیرعامل شرکت مخابرات استان سمنان سمنان دومین استان کشور از نظر ضریب نفوذ تلفن همراه است خبرگزاری پانا مدیرعامل شرکت مخابرات استان سمنان گفت سمنان دومین استان کشور از نظر ضریب نفوذ تلفن همراه است ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ساعت 12 08 به گزارش خبرگزاری پانا سید غلامرضا عرب هاشمفصل دوم خندوانه / قسمت 23
خندوانه برنامهای تلویزیونی است که از اواسطِ خرداد ماه سال ۹۳ از شبکه نسیم شروع به فعالیت کرده است موضوع برنامه هر شب متفاوت است اما مضمون اصلیِ آن خنده است و در اصل برنامهای برای جا انداختنِ بیشترِ خنده در ایران است این برنامه از هنرمندانِ محبوب و معروفِ دیگری نیز بیبهره نمتصاویر/ گاو دوست داشتنی
آموزش نقاشی تصاویر گاو دوست داشتنی سرویس کودک جام نیوز 2016 how to draw «برای ارسال نقاشی های زیبای خود این قسمت را کلیک کنید» ۰۱ ۰۳ ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۰فیلم/ بارگیری دومین کشتی حامل کمکهای بشردوستانه ایران
فیلم بارگیری دومین کشتی حامل کمکهای بشردوستانه ایران کشتی ایرانی آرزو برای بارگیری مواد غذایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مجتمع بندری امام خمینی ره پهلو گرفته و مشغول بارگیری مواد غذایی ارسالی به مردم یمن است این کشتی پس از بارگیری ۱۰ هزار تن کمکهای انسان دوستانگزارش فارس از فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال فرکی بدون لقب اما دوست داشتنی و محبوب/آقای وزارت پرسپولیس برزخی و اس
گزارش فارس از فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبالفرکی بدون لقب اما دوست داشتنی و محبوب آقای وزارت پرسپولیس برزخی و استقلال منزوی را تحویل بگیریدفصل چهاردهم با قهرمانی سپاهان به پایان رسید تا فوتبال نشان دهد با همه مشکلاتش همیشه زنده است و تا آخرین لحظه میتوان برای موفقیت جنگید به گزارشاسب های کوچولوی زیبا و دوست داشتنی
اسب های کوچولوی زیبا و دوست داشتنی اسب های مینیاتوری می توانند حیوانات خانگی خوبی باشند به دلیل اندازه کوچکشان حمل و نقل آسانی دارند و نسبت به یک اسب معمولی نیاز به غذای خیلی کمتری دارند لاپلاس اسب های مینیاتوری می توانند حیوانات خانگی خوبی باشند به دلیل اندازه کوچکشان حمل و-
علم و فناوری
پربازدیدترینها