تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821069635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با الکترونیکی شدن نسخ تداخلات دارویی به راحتی پیگیری می‌شود/سال آینده نسخ الکترونیکی فراگیر میشود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران خبر داد:
با الکترونیکی شدن نسخ تداخلات دارویی به راحتی پیگیری می‌شود/سال آینده نسخ الکترونیکی فراگیر میشود
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه یکی از معضلات داروخانه ها بدخطی نسخ پزشکان است، گفت: با الکترونیکی شدن نسخ علاوه بر رفع این معضل،تداخلات دارویی بیمار بصورت هوشمند به داروساز هشدار داده می شود که امیدواریم این طرح از سال آینده فراگیر شود.


دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن نسخ پزشکان مزایای زیادی را به دنبال دارد ؛اظهار داشت:وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر بطور مشترک طرحی را تحت عنوان کارت سلامت به مردم ارائه می کنند که جایگزین دفترچه بیمه شده و تمامی اطلاعات و سوابق پزشکی بیمار در پایگاههای مربوط ثبت خواهد شد.


وی افزود : پس از ارائه این کارت دیگر نیازی نیست تا بیمار سوابق پزشکی خود را برای ارائه به پزشک معالج  با خود حمل کند بلکه تمامی آزمایشات و خدمات پاراکلینیک و همچنین نسخی که بیمار برای درمان خود دریافت کرده است با کشیدن این کارت بروی دستگاه کارت خوان قابل  رویت می شود .


وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن این طرح احتمال تجویز و نسخه پیچی اشتباه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ،ادامه داد : وقتی نسخ بطور کاغذی به داروخانه ها ارجاع نشود، معضل ناخوانا بودن نوع دارو و دستورالعمل مصرف آن از بین رفته و از طریق نرم افزاری که بروی کامپیوتر داروخانه ها نصب شده تداخلات دارویی نیز به راحتی پیگیری می شود .


فاطمی تصریح کرد :تداخلات دارویی بصورت هوشمند به داروخانه هشدار داده می شود و با افزایش راندمان کار در داروخانه ها مدت زمان انتظار بیماران کاهش می یابد.


عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه این طرح از سال 2010 در آمریکا و کشورهای پیشرفته اجرایی شده است، خاطرنشان کرد : ایران در بین کشورهای جهان سوم اولین کشوری است که اقدام به راه اندازی این طرح نموده و بصورت پایلوت در شهرهای بابلسر از استان مازندران؛استهبان از فارس و چناران از خراسان رضوی آن را اجرا کرده است .


به گفته وی تا پایان سال نتایج این طرح اعلام و در صورت موفق بودن از سال آینده وارد فاز فراگیری خواهد شد و در قالب یک طرح 4 یا 5 ساله ادامه خواهد داشت .










انتهای پیام/





اخبار مرتبط

عدالت در سلامت باید در همه گروههای پزشکی رعایت شود /اختلاف تعرفه‌ای زیاد است
اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در 6 شهر کشور
تعرفه های اعلام شده از سوی هیات وزیران کارشناسی شده نیست/ تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی واگذار شود
"الکترونیکی شدن نسخ" کاهش میزان مصرف آنتی بیوتیک را در پی دارد
افزایش کیفیت درمان با استفاده از نسخ الکترونیکی




۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن