تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802891015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي عدالت در محل جنايت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اجراي عدالت در محل جنايت
کد خبر: ۵۰۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ - 28 May 2015


ديروز هزاران تن از باورمندان به عدالت، جلوه ديگري از اقتدار دستگاه قضا را در اجراي حدود الهي به نظاره نشستند.

به گزارش خراسان، فريادهاي «نيروي انتظامي تشکر تشکر»، «دستگاه قضايي اقتدار، اقتدار» نشاني از قدرشناسي مردم داشت که حافظان امنيت را در کنار خود احساس مي کردند. ديروز وقتي حلقه هاي دار بر گردن ۳ تبهکار جاني گره خورد، «لبخندهاي امنيت» هم «رنگين کماني» شد که بر فضاي خيابان گاز مشهد به رقص درآمد.

شادي مردم از اجراي قاطع احکام الهي وصف ناپذير بود، گويي اعدام ۳ جاني خطرناک روح ديگري در کالبد «امنيت» دميده و زيبايي «احساس امنيت» چشمان آنان را خيره کرده است. در چهار خيابان منتهي به چهارراه مسلم، جاي سوزن انداختن نبود. مردم همه جا بودند. پشت بام ها، بالاي درختان، روي سقف خودروها و... در خيابان هاي منتهي به محل اجراي حکم سارقان مسلح طلافروشي هاي مشهد که با رأي دادگاه انقلاب و به عنوان «محارب» به اعدام محکوم شده بودند، ترافيک سنگيني حکمفرما بود. رانندگان با طي کيلومترها در خيابان هاي اطراف سعي مي کردند جايي براي پارک خودرو بيابند. موج حضور مردم براي حمايت از نيروهاي انتظامي و دستگاه قضايي، لبخند رضايت را بر لبان خادمان ملت نمايان کرده بود و آنان براي آغاز مجازات تبهکاران خشن لحظه شماري مي کردند.

تبهکاراني که در روزهاي نه چندان دور به سوي مردم شليک مي کردند و بي پروا به جرايم وحشتناکي مانند گروگانگيري، قتل، آدم ربايي، سرقت مسلحانه و... روي آورده بودند. به گفته فرمانده انتظامي مشهد آنان با رشته هاي طنابي که خود در مدت زمان ارتکاب جرم به يکديگر تنيده بودند، اعدام مي شوند و در واقع تبهکاران با دست زدن به اعمال خشن براي خودشان طناب دار مي بافتند... عقربه هاي ساعت ۹ صبح را نشانه رفته بود که حکم اعدام جانيان تبهکار قرائت شد. فريادهاي هزاران تن از تجمع کنندگان در محل اجراي حکم، براي حمايت از رأي قاطع دستگاه قضايي مشهد، اشک شوق را در چشمان آسيب ديدگان و مالباختگان جاري کرده بود چرا که آن ها همواره خواستار اجراي مجازات تبهکاران در ملاء عام بودند.

با پايان يافتن قرائت حکم، حلقه هاي عدالت بر گردن محکومان آويخته شد. محکوماني که چند سال قبل پس از دستبرد مسلحانه به طلافروشي در خيابان مسلم مشهد، مالک طلافروشي را با شليک گلوله و به طرز بي رحمانه اي کشته بودند. تبهکاران سنگدل که در کارنامه سياه خود چندين فقره سرقت مسلحانه، قتل، آدم ربايي و گروگانگيري داشتند و با ساخت کمربندهاي انفجاري با کنترل از راه دور و استفاده از آن ها در سرقت هاي مسلحانه موجي از رعب و وحشت را در بين شهروندان ايجاد کرده بودند.

در حالي که مردم چشم به طناب هاي دار دوخته بودند، ناگهان دستور اجراي حکم از سوي قاضي اجراي احکام صادر شد و حلقه هاي عدالت گردن ۳ تبهکار خشن را بالاي چوبه دار فشرد. صداي صلوات و تکبير مردم به هوا برخاست و بار ديگر قاطعيت مجريان قانون به نمايش درآمد. دادستان عمومي و انقلاب مشهد که در محل اجراي حکم حضور داشت در گفت وگويي به خراسان گفت: بر اساس اعتقادات ديني، اجراي حدود شرعي و اسلامي از عواملي است که موجب ايجاد امنيت و خير و برکت در هر اجتماعي مي شود و جلوه اي ديگر از نهي از منکر را نمايان مي کند.

به يقين با افرادي که به جان و مال و ناموس مردم رحم نکردند و بزرگ ترين منکرات را مرتکب شدند، بايد با قاطعيت و در ملاء عام برخورد شود. «قاضي غلامعلي صادقي» افزود: البته اجراي اين گونه احکام نه اولين آن است و نه آخرين آن خواهد بود و تا زماني که جرم و مجرم وجود دارد، دستگاه قضايي بر اساس تکليف قانوني به وظيفه خود عمل مي کند؛ چرا که رئيس قوه قضاييه نيز براي اجراي سريع و قاطع احکام و برخورد مقتدرانه با مجرمان خطرناک تأکيد دارند و آن را لازمه ايجاد امنيت ذکر مي کنند.

مقام ارشد قضايي مشهد با اشاره به اين که در آينده نزديک احکام صادره پرونده هايي که مراحل قانوني خود را طي مي کنند، اجرا خواهد شد، تصريح کرد: تأکيد مي کنيم که پرونده هاي جرايم خاص بايد به طور ويژه و با دقت مورد بررسي قرار گيرد و احکام صادره نيز در کوتاه ترين زمان ممکن به اجرا درآيد. وي با قدرداني از نيروهاي انتظامي و ضابطان دستگاه قضايي براي ايجاد احساس امنيت در مردم اضافه کرد: پليس براي کشف جرايم خاص از هيچ تلاشي فروگذار نيست و همين امر موجب دلگرمي مردم مي شود. قاضي صادقي همچنين از هماهنگي و همکاري شوراي تأمين شهرستان و استان براي برخورد قاطع با جرايمي که امنيت اجتماعي را خدشه دار مي کند، تشکر کرد و گفت: همکاري و هماهنگي دستگا ه ها و همچنين تلاش هاي بي شائبه و شبانه روزي قضات دادسراي انقلاب و عمومي براي رسيدگي به پرونده هاي جرايم خاص يکي از ويژگي هاي خدمتگزاران مردم است و ما هم تلاش مي کنيم تا هر چه سريع تر پرونده هاي موجود را به نتيجه برسانيم.

وي همچنين رسيدگي ويژه به پرونده هاي خاص را نتيجه تدابير و راهنمايي هاي رئيس کل دادگستري خراسان رضوي دانست و افزود: تحولات خوبي براي رسيدگي سريع به جرايم خشن در استان ايجاد شده است به طوري که همواره جلسات مختلفي براي پي گيري اين گونه پرونده ها تشکيل مي شود و علاوه بر حمايت ها و پشتيباني خاص دکتر مظفري براي به نتيجه رسيدن پرونده هاي ويژه، گاهي شخصاً نيز براي رسيدگي سريع تر و احقاق حقوق مردم وارد مي شوند تا اين گونه پرونده ها زودتر به نتيجه برسد.

دادستان مشهد در پايان از انعکاس خوب مطالب در رسانه ها و پي گيري هاي آنان نيز قدرداني کرد و گفت: عملکرد رسانه ها در راستاي ايجاد احساس امنيت قابل تقدير است و من از همه افرادي که با ابراز محبت نسبت به خادمان خود موجب دلگرمي خدمتگزارانشان در دستگاه قضايي و نيروي انتظامي مي شوند، سپاسگزارم که نمونه اي از اين گونه اظهار لطف را در مراسم اجراي حکم اعدام سارقان مسلح طلافروشي شاهد بوديم و اميدواريم ما نيز بتوانيم با خدمات شايسته خادمان خوبي براي ملت باشيم.

در حاشيه اجراي حدود الهي

1 - برخي از طلافروشان و آسيب ديدگان از اقدامات مجرمانه و خطرناک تبهکاران مسلح، براي ديدن صحنه مجازات محکومان آمده بودند.

2 - تعدادي از حاضران تصاوير کودکان طلافروش مقتول را که در صفحه حوادث روزنامه خراسان چاپ شده بود در دست داشتند و سعي مي کردند اين تصاوير را از درون جمعيت به جانيان مسلح نشان دهند.

3 - محکومان به اعدام پس از تقاضاي خبرنگاران براي گفت وگو قبل از اجراي حکم گفتند: ما الان اعصابمان خرد است، با هيچ کس صحبت نمي کنيم!!

4 - يکي از دزدان خطرناک در پاسخ به سوالي که اگر به هر دليل از طناب دار رهايي يابي چه مي کني؟ گفت: از همين جا مي روم کار مي کنم!!

5-متأسفانه برخي از شهروندان به همراه کودکان خردسالشان در محل اجراي حکم حضور داشتند. شايد هم فراموش کرده بودند که کودکان نبايد نظاره گر اين صحنه ها باشند.

۶ - تعداد شهرونداني که در محل اجراي حکم حضور داشتند کم سابقه بود. به طوري که خيابان هاي اطراف نيز بسته شده بود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن