تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807225998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه تداوم حيات جامعه بازگشت به مباني ديني و اخلاقي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳۰ب.ظ)
صالحي اميري: راه تداوم حيات جامعه بازگشت به مباني ديني و اخلاقي است موج - رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي گفت: ما براي تداوم حيات خانواده ايراني راهي بجز الگو قرار دادن اسلام نداريم. تنها راه تداوم حيات جامعه بازگشت به مباني ديني و اخلاقي است. خانواده کانون حيات جامعه است و در صورتي که اين کانون تضعيف شود حيات جامعه نيز به خطر مي‌افتد.
به گزارش خبرگزاري موج، صالحي، رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي، در هفتاد و پنجمين گردهمايي معاونان فرهنگي واحدهاي جهاد دانشگاهي سراسر کشور با مطرح کردن مباحث خانواده گفت: بحث خانواده از جمله مباحث پر مساله و نتيجه بيش از يک دهه تحقيق است که در سال‌هاي گذشته از اولويت‌هاي مطالعاتي من بوده است. اين بحث در شوراي فرهنگ عمومي کشور هم در دستور جلسات قرار دارد.
وي افزود: ما در شرايطي هستيم که تغييرات در حوزه خانواده شگفت‌انگيز و پرشتاب است و در اين مسير مدام با مسائل جديدي مواجه مي‌شويم.
صالحي با بيان اين موضوع که مساله خانواده در ايران با ساير کشورها تفاوت‌هايي دارد، تصريح کرد: مهم‌ترين عامل بقاي خانواده انسجام خانواده است که نقطه مقابل آن فروپاشي است.
وي با اشاره به ارزش‌هاي موجود در خانواده ايراني گفت: بسياري از ارزش‌هاي ما در خانواده در ديگر کشورها ارزش محسوب نمي‌شود و به همين دليل نمي‌توانيم در مواردي مطالعه تطبيقي داشته باشيم.
وي با بيان اينکه در يک بازه زماني 35 ساله جمعيت کشور 2 برابر شده، گفت: آمار بيانگر آن است که در همين مدت ازدواج 2 برابر و طلاق 7 برابر شده و از اينجا مي‌توان دريافت که ما با يک شرايط پرشتاب و شگفت‌انگيز مواجهيم که بايد به آن توجه ويژه‌اي داشته باشيم.
رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در رابطه با مسائل حوزه خانواده شبکه‌هاي اجتماعي، نظام آموزشي و جامعه رابطه بسيار نزديکي با هم دارند. در دهه 60 آموزش، محور اصلي خانواده بود، اما؛ امروزه اصلي‌ترين عامل اثربخشي خانواده شبکه‌هاي اجتماعي هستند.
وي با اشاره به زبان انتقال فرهنگ در جامعه گفت: زبان انتقال فرهنگ نيز در جامعه دچار تغيير شده است، در گذشته انتقال فرهنگ در خانواده‌هاي بزرگ به دوش پدر و مادر بود، اما؛ در زندگي کنوني اين انتقال به خارج از محيط خانه واگذار شده است.
صالحي با اشاره به گرايش به مد و مدگرايي در جامعه گفت: واقعيت آن است که مد و مدگرايي تبديل به ارزش شده است، اين در حالي است که در گذشته ارزش‌هاي جامعه مبتني بر باورها و اعتقادات و با قصد فضيلت افزايي بود.
وي افزود: امروزه مشاهده مي‌شود که اعضاي خانواده در کنار هم زندگي مي‌کنند، اما؛ زيست نمي‌کنند؛ به ويژه جوانان به‌جاي ارتباط با اعضاي خانواده تمايل به ارتباط‌گيري با هم سن و سالان خود دارند و روابط ميان اعضاي خانواده بسيار کمرنگ شده است و اين موضوع موجب آسيب‌هاي جدي در سطح کلان خواهد شد.
صالحي تصريح کرد: هر کسي دچار بحران مي‌شود در وهله نخست چشم اميد و پناهش به کانون خانواده است و اگر خانواده دچار فروپاشي شود، بر حجم آسيب‌هاي اجتماعي افزوده خواهد شد و آسيب‌هاي ناشي از اين موضوع جبران‌ناپذير خواهد بود.
صالحي گفت: ما براي تداوم حيات خانواده ايراني راهي به جز الگو قرار دادن اسلام نداريم. تنها راه تداوم حيات جامعه بازگشت به مباني ديني و اخلاقي است. خانواده کانون حيات جامعه است و در صورتي که اين کانون تضعيف شود حيات جامعه نيز به خطر مي‌افتد همچنان که در کشورهاي غربي به دليل از هم پاشيدگي اين کانون شاهد ازدواج سفيد هستيم.
صالحي اميري با اشاره به دشوار شدن پيش‌شرط‌هاي تشکيل خانواده گفت: الگوي مطالبات خانواده ايراني دچار تغيير شده است. پيش نيازهايي تعريف‌شده است که خارج از توان طرفين است و زندگي با چالش‌هاي جدي شروع مي‌شود و نتيجه شکافي است که در خانواده ايجاد شده است.
صالحي در پايان با اشاره به حضور زنان در عرصه‌هاي اجتماعي و بازار کار افزود: در مورد ورود زنان به بازار کار بين مناسبات خانواده و مناسبات اجتماعي زنان تناسبي برقرار نيست و اين امر نيازمند ارائه مدل بومي است.
وي تصريح کرد: در مقابل نگرشي که خواهان ماندن زن در خانه است، مقام معظم رهبري تعبير زيبايي دارند و مي‌گويند: با اشتغال زنان مخالف نيستم، اما؛ زن بايد بداند اولويت اولش خانواده است. اين تعبير مي‌تواند اساس الگوي مناسبي در اين زمينه قرار بگيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن