تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814584678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فتوای جنجالی درباره خوردن گوشت تمساح


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
فتوای جنجالی درباره خوردن گوشت تمساح




محمد العریفی، شیخ وهابی سعودی با نوشتن فتوای جدیدی در مورد حلال بودن خوردن تمساح و خزندگانی همچون مار دریایی باعث ایجاد جنجال بزرگی در میان کاربران اینترنتی شد.





پایگاه خبری شفقنا: محمد العریفی، شیخ وهابی سعودی با نوشتن فتوای جدیدی در مورد حلال بودن خوردن تمساح و خزندگانی همچون مار دریایی باعث ایجاد جنجال بزرگی در میان کاربران اینترنتی شد.

پایگاه الوطن نوشت: وی برای توجیه صحت فتوای خود به یکی از آیات قرآن (احل لکم صید البحر و طعامه) استناد کرد که در آن خداوند بر حلال بودن خوردن و صید جانداران دریایی تاکید کرده است.

وی همچنین برای اثبات فتوای خود به شرح ابن عثیمیین استناد کرد و گفت: خوردن تمساح در آیه و شرح آن استثنا نشده، بنابراین خوردنش حلال است، و اما مار با وجود آن که خوردنش حرام است، اما حرمت جاندارانی که در خشکی زندگی می‌کنند، نمی‌تواند دال بر حرمت همان جانداران از نوع دریایی شود زیرا تمام حیواناتی که تنها در آب زندگی می‌کنند اعم از زنده و مرده حلال هستند.

انتشار فتوا بر روی پایگاه‌های اینترنتی باعث جنجال زیادی شد، به طوری که برخی از کاربران با نام بردن از نام حیواناتی همچون لاک پشت، جویای حلال بودن یا نبودن آن شدند و برخی دیگر با انتقاد از گفته‌های العریفی، نوشتند تمساح نه تنها حیوان دریایی نیست بلکه دو زیست است.






تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن