تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803672931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان نفرتی همیشگی از سوی مردم یمن را به مرزهای جنوبی خود آورد/ آتش بس ژستی سیاسی از سوی ریاض


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
عربستان نفرتی همیشگی از سوی مردم یمن را به مرزهای جنوبی خود آورد/ آتش بس "ژستی سیاسی" از سوی ریاض
یک کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: از آنجایی که موقعیت جغرافیایی یمن به نوعی این کشور را به عربستان پیوند زده است، بحران یمن دیر یا زود پایان خواهد پذیرفت ولی یمن به عنوان همسایه‌ای با مرزهای طولانی با عربستان باقی خواهد ماند و این امر چهره‌ای منفوز از عربستان را میان مردم یمن برجای خواهد گذاشت.

بررسی و تبیین بدعهدی و نقض آتش بس جنگ عربستان علیه یمن
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  جنگ ناتمام عربستان علیه ملت مظلوم یمن که در خاورمیانه در جریان است، هجمه‌های وسیعی از ظلم و ستم را در منطقه غرب آسیا نمایان کرد.

 این جنگ موجب گرفتن جان هزاران زن و کودک شد و عربستان علیه حملات خود نه تنها  هیچ توجیهی ندارد و فقط به نوعی آن را دلیلی برای اثبات حقانیت خود تلقی می‌کند. اما با ادامه حملات پی در پی سعودی‌ها در یمن و موجی از  اعتراضات، این کشور با اعلام آتش بس پنج روزه ذهن افکار عمومی، نهادها و سازمان های بین‌المللی را به تخفیف جنگ علیه یمن منحرف ساخته ولی نتوانسته است بر تعهد پنج روزه خود پایبند باشد.

"محسن باقری" کارشناس ارشد روابط بین‌الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در همین رابطه، گفت: هدف عربستان برای آغاز حملات، درخواست "منصور هادی" برای مداخله نظامی این کشور بود. لذا عربستان با اعلام هدف اصلی بازگرداندن هادی منصور به قدرت و شکست جنبش مردمی انصارالله مبادرت به حمله به این کشور نمود.
 
این کارشناس ارشد روابط بین‌الملل ادامه داد:  پس از گذشت 50 روز از آغاز حملات عربستان علیه یمن نه تنها هیچ دستاوردی  در راستای حصول این هدف کسب نکرد بلکه  پایان جنگ در شرایط امروز شکست و حقارت دیگری را برای این کشور در تحولات منطقه ای رقم خواهد زد.
 
وی با اشاره به اینکه چه عواملی باعث شد تا عربستان در محاسبات خود علیه یمن از آتش بس پنج روزه استفاده کند، گفت: سه دلیل اصلی برای اعلام آتش بس از سوی عربستان وجود دارد: دلیل اول آنکه علی رغم بایکوت خبری کشتار در یمن، مردم دنیا نظاره گر این تجاوز می باشند. کشتار غیر نظامیان از سوی عربستان انتقادات گسترده‌ای را از جانب افکار عمومی دنیا، دولت‌ها و مقامات کشورهای مختلف، موسسات مطالعاتی و اطاق‌های فکر، گروه‌های اجتماعی و .... علیه این کشور برانگیخته است.
 
باقری افزود: عربستان به عنوان کشوری شکننده در برابر انتقادات، ناگزیر از واکنش به این هجمه‌ها به صورت اعلام آتش بس پنج روزه بود.
 
این کارشناس ارشد روابط بین‌الملل از همسایگی و نزدیکی یمن با عربستان به عنوان دلیل دوم نام برد و خاطر نشان کرد: از آنجایی که  موقعیت جغرافیایی یمن به نوعی این کشور را به عربستان پیوند زده است، بحران یمن دیر یا زود پایان خواهد پذیرفت ولی یمن به عنوان همسایه‌ای با مرزهای طولانی با عربستان باقی خواهد ماند و این امر چهره ای منفوز از عربستان را میان مردم یمن برجای خواهد گذاشت.
 
وی ادامه داد: عربستان برای تخفیف نفرت مردم این همسایه دائمی خود، مبادرت به اعلام آتش بس پنج روزه با بعد تبلیغاتی فروان نمود. هر چند این آتش بس نمی تواند چندان تاثیرمثبتی در افکار یمنی های نسبت به آل سعود بگذارد.
 
باقری از گفتگوهای مجدد میان ریاض و یمن به عنوان دلیل سوم نام برد و گفت: تقریبا تمام اطراف سیاسی بحران یمن خواستار گفتگوی گروههای یمنی جهت پایان جنگ در این کشور هستند. عربستان نیز سوار بر این موج، گفتگوهای ریاض میان گروه های یمنی را با همکاری دولت مستعفی و کشورهای هم پیمانش در حمله به یمن آغاز نمود.

این کارشناس ارشد روابط بین‌الملل ادامه داد: از آنجا که بسیاری از احزاب و گروه های یمنی، برگزاری گفتگوهای عربی – یمنی برای آنها غیر قابل پذیرش بود، لذا بسیاری از آنها در این گفتگوهای شرکت ننمودند، ولیکن عربستان برای تلاش خود جهت بازگرداندن منصور هادی به قدرت از طریق گفتگوی های ریاض، ابتدا بایستی حملات خود به یمن را متوقف می کرد زیرا میزبانی گفتگوهای همزمان با ادامه حملات هوایی بسیار مضحک می نمود.
 
وی با اشاره به سیاست آتش بس و نقض آن توسط عربستان،تاکید کرد: آتش بس تنها به عنوان یک سیاست اعلامی و ژست سیاسی از سوی عربستان بود و در عمل شاهد اجرای چنین سیاستی از جانب عربستان نبودیم، زیرا طبق گفته‌های مقامات نظامی یمن در طول 5 روز آتش بس، عربستان بیش از دویست و پنجاه بار آن را نقض کرد.
 
باقری تصریح کرد: نباید آتش بس را به مثابه تغییر سیاست عربستان در قبال یمن در این تجاوز تلقی نمود زیرا اعلام آتش بس از سوی عربستان تنها واکنشی ناگزیر از سوی این کشور به فشارهای وارده است. 
 
وی با اشاره به واکنش شورای امنیت به جنگ عربستان علیه یمن گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان رکن اصلی حفظ صلح  نه تنها حملات عربستان به یمن را محکوم نکرد بلکه با صدور قطعنامه 2216 تلویحا مهر تاییدی بر تجاوز عربستان به یمن زد.
 
این کارشناس ارشد روابط بین‌الملل  در پایان با اشاره به واکنش افکار عمومی نسبت به تجاوزات عربستان به یمن خاطرنشان کرد: مهمتر از واکنش سازمان‌ها، رویکرد افکار عمومی جهانی به این تجاوز است که این واکنش در مطبوعات و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند سیل گسترده‌ای از اعتراضات علیه تجاوز عربستان به یمن را در پی داشته باشد. 

انتهای پیام/
 
 
 


اخبار مرتبط

ضرورت آتش بس و توقف فوری حملات علیه "یمن"
سازمان ملل خواستار برگزاری اجلاس یمن در هفتم خرداد شد
اسماعیل‌ولد: ما هم بر گفتگوهای یمنی – یمنی اصرار داریم/ ظریف: جزء گروه‌های یمنی هیچ کشوری نباید در گفتگوها حاضر باشد
گفت‌وگوی یمنی-یمنی باید زیر چتر سازمان ملل صورت گیرد
افخم وضعیت انسانی در یمن را فاجعه بار خواند
طرح ایران درباره یمن، تنها طرح اجرایی برای حل مسئله این کشور است
رایزنی معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن




۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن